۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین نباید نسبت به تخلفات رخ داده در جامعه بی تفاوت بود/ گسل های اجتماعی، بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را جدی بگیریم
کد خبر: ۳۰۳۸۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۹ ساعت: ۷:۳۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

نباید نسبت به تخلفات رخ داده در جامعه بی تفاوت بود/ گسل های اجتماعی، بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را جدی بگیریم

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: درگیر حزب و جناح شدن سم مهلک طلبگی و کار تبلیغ است ما این بدان معنا نیست که نسبت به اتفاقات رخ داده در جامعه بی تفاوت باشیم و امر به معرف و نهی از منکر را خوار کنیم.

نباید نسبت به تخلفات رخ داده در جامعه بی تفاوت بود/ گسل های اجتماعی، بیکاری و تعطیلی کارخانه ها را جدی بگیریم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در مجمع طلاب قزوینی ساکن قم با عرض تسلیت درگذشت عالم برجسته حجت الاسلام موسوی امام جمعه آبیک اظهار کرد: فقدان ایشان جامعه طلبگی ما را عزادار کرد. مرحوم موسوی پیش از انقلاب در مبارزه با رژیم طاغوت حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز در مقابل زیاده طلبی ها و مفاسد منطقه خود سینه سپر کردند و صراحت لهجه و شجاعت داشتند.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: حجت الاسلام موسوی شخصیتی بود که زمین خواران و مفسدان منطقه از ایشان ترس و واهمه داشتند، عده ای که در دغل بازی های سیاسی نقش مهمی ایفا می کردند، می دانستند که فردی در این فضا وجود دارد که در مقابل فسادهای آنها می ایستد و رسوایشان می کند.

وی ادامه داد: امام جمعه فقید آبیک بسیار مظلوم بود و مورد بی مهری قرار گرفت، سختی های زیادی را متحل شد اما از سنگر رسالت تبلیغی خود ذره ای کوتاه نیامدند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه مردم قدردان زحمات عالمان دینی هستند، ابراز کرد: مردم ما با مشاهده دلسوزی، امانتداری، دینداری و تقوا، تبلیغ بی منت و دفاع از مظلوم و ارزش های دینی یک عالم از وی حمایت خواهند کرد، علمای برجسته بر زندگی همه ما حق دارند و برگزاری بزرگداشت برای بزرگان حق طلبگی ماست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به برکات ماه شعبان اذعان کرد: ماه رجب و شعبان در واقع زمینه آماده سازی برای ورود به ماه نزول قرآن است تا طهارت قلبی را به دست آورده و لیاقت شب قدر و ماه رمضان را کسب کنیم.

وی بیان کرد: امروز بسیاری از افراد صاحب قلم و حامیان فرهنگ اصرار دارند که فرهنگی ایرانی به جای فرهنگ اسلامی به ما تزریق کنند و یک سری خرده فرهنگ های غیردینی را به جامعه وارد کنند، اسلام زمانی که آمد همه فرصت های ملی ما را به فرصت های دینی و انسانی تبدیل کرد.

مفسر قرآن و نهج البلاغه ابراز کرد: برخی ها با فلسفه بافی برای برخی خرافات به دنبال بیان این مطلب هستند که فرهنگ ایرانی برجستگی های زیادی در مقابل اسلام دارد، این عده برای ایجاد دلخوشی های غیردینی و کاذب در مردم سنگ تمام گذاشته اند بنابراین ما نیز باید برای معرفی فرهنگ اصیل اسلامی تلاش کنیم.

عابدینی با بیان اینکه قرآن تاکید دارد زندگی ما براساس ماه رمضان تنظیم شود، گفت: ما علاوه بر استفاده از فرهنگ های درست ایرانی که منافاتی با مبانی دینی ندارد باید دقت کنیم که برای جای دیگری آفریده شده ایم.

وی عنوان کرد: باید فرصت ماه رمضان را غنیمت دانسته و برای تبلیغ آماده شویم، شاید ما قدر فرصت عظیم تبلیغ را نمی دانیم درگذشته بسیاری از بزرگان ما بدون امکانات لازم و نبود حمایتی از سوی دستگاه یا نهادی در بین مردم حضور پیدا می کردند و با اخلاقیات خود دین را به مردم معرفی می کردند.

وی با اشاره به سرمازدگی محصولات باغی در استان گفت: باغات قزوین، تاکستان و الموت که منبع درآمد کشاورزان بود در شرایط نامساعد هوایی نابود شد و خسارات شدیدی به آنها وارد آمد، و این موضوع زندگی کشاورزان زیادی را تحت تاثیر قرار داد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: بارندگی در سال جاری نسبت به سال های گذشته بسیار کم بوده و هنوز به ۲۰۰میلی متر هم نرسیده، ما باید صرفه جویی در حوزه آب و برق را جدی بگیریم زیرا با بحران این مسائل روبرو هستیم، باید مردم را نسبت به این شرایط بحرانی آگاه کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اهمیت ارتباط دادن مردم با دغدغه های رهبری اذعان کرد: متاسفانه در دوره ای مسئولین به مردم وعده دادند که اقتصاد، بیکاری، روابط بین الملل، پاسپورت و مشکلات مردم با برجام حل می شود اما امروز همین مسئولین به گونه ای مدعی شده اند که گویی مردم اصرار داشتند که آنها به دنبال برجام بی حاصل بروند.

وی بیان کرد: مسئولان درخصوص کم کاری های خود باید پاسخگوی خداوند باشند، اگر ما نیز به عنوان سرباز امام زمان(عج) وظیفه خود را به خوبی انجام ندهیم مسئول خواهیم بود، همه این موارد جزو دغدغه های رهبر معظم انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در قزوین بیان کرد: درگیر حزب و جناح ها شدن سم مهلک طلبگی و کار تبلیغ است، ما نباید درگیر حزب و جریان ها شویم اما این به معنای بی تفاوتی نسبت به اتفاقات و خوار کردن امر به معروف و نهی از منکر نیست، در روایت داریم که هرکس این دو واجب الهی را خوار و ذلیل کند خداوند او را خوار و ذلیل خواهد کرد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: ایجاد ارتباط بین مردم با قرآن و معارف اهل بیت علیه السلام را باید جدی بگیریم، نگوییم مردم حوصله ندارند، توجه نمی کنند، تمایل و اشتیاق ندارند، اگر تشویق به شعائر الهی و مبانی دینی با کلام شیرین و حقیقی برای مردم بیان شود استقبال آنها افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در میان شعائر الهی مسجد جایگاه ویژه ای دارد، گفت: اگر ما برای تبلیغ در ایام ماه رمضان یا محرم در مسجدی حضور پیدا می کنیم باید به گونه ای تبلیغ کنیم که مردم پس از ما نیز حضورشان در مسجد ادامه داشته باشد، باید کاری کنیم نمازهای جماعت و جمعه باشکوه برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به شعار سال ابراز کرد: حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی تکلیف بزرگی را برای ما ایجاد می کند این حمایت به دولت، کارخانجات، کارگران، همه اقشار جامعه و ائمه جمعه و جماعت مربوط می شود و همه باید در این خصوص فرهنگ سازی کنیم.

مفسر قرآن و نهج البلاغه بیان کرد: امروز وجود مشکلات اقتصادی و گسل های اجتماعی زمینه ناامیدی و نارضایتی به وجود آورده، گسل بیکاری، گسل تعطیلی کارخانه ها، گسل طلاق و اعتیاد جامعه ما را تهدید می کند، طلاب ما باید امیدواری نسبت به آینده را در بین مردم ایجاد کنند.

وی اذعان کرد: ما یقین داریم که بزودی در بیت المقدس نماز می خوانیم و بساط رژیم صهیونیستی برچیده خواهد شد. آینده به جای صحبت از جاده ابریشم صحبت از جاده اربعین خواهیم داشت؛ جاده ای که از کربلا به سمت قدس شریف خواهد رفت و مقصد بعدی مکه و مدینه است. زیرا اربعین، فرهنگ زینبی و استقامت در برابر استکبار را به ما می‌آموزد.

عابدینی در پایان ابراز کرد: همه ما باید خود را در شکل گیری آینده روشن اسلام سهیم بدانیم و زمینه ساز ظهور حضرت حجت (عج) باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان