۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فرماندهان جنگ نرم در قزوین گرد هم می آیند
کد خبر: ۳۰۳۷۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج اساتید:

فرماندهان جنگ نرم در قزوین گرد هم می آیند

مسئول بسیج اساتید استان قزوین از برگزاری دوره سه روزه ویژه اساتید دانشگاه های استان قزوین خبر داد و گفت: سازماندهی و آشنایی فرماندهان جنگ نرم با شگردهای جدید دشمن از اهداف برگزاری این دوره است.

فرماندهان جنگ نرم در قزوین گرد هم می آیند
علی نبیئی مسئول بسیج اساتید استان قزوین در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگی صبح قزوین از برگزاری کارگاه آموزشی فرماندهان جنگ نرم بسیج اساتید در قزوین خبر داد و اظهار کرد: این دوره اموزشی با شرکت بیش از یکصد تن از اساتید دانشگاه های مختلف استان در روز مبعث آغاز خواهد شد.
وی برنامه افتتاحیه این دوره آموزشی را چنین ترسیم کرد: "سهراب صلاحی" رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، سخنران آئین افتتاحیه دوره آموزشی فرماندهان جنگ نرم در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین است.
7791_orig مسئول بسیج اساتید استان قزوین خاطر نشان کرد: هدف از برگزاری این دوره آموزشی سازماندهی اساتید دانشگاه های استان که به فرموده مقام معظم رهبری فرماندهان جنگ نرم هستند می باشد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در این باره تاکید داشته اند که «دانشجويان افسران جوان اين جبهه هستند كه ضمن دارا بودن فكر، عمل، و بصيرت، در صحنه نيز حضور دارند و با آزمودن صحنه، در چارچوب، كار مي كنند اما اساتيد دانشگاه ها فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند.
لذا فرماندهان اين جبهه بايد با شناخت مسائل كلان، شناسايي دشمن و كشف اهداف او، طراحي كلان انجام دهند و براساس اين طراحي حركت كنند.
» m_img نبیئی افزود: ارتقای توانمندی اساتید در مواجهه با جنگ نرم، تربیت نیروهای متخصص و هوشمند در دانشگاه‌های کشور، عملیاتی کردن رهنمودهای مقام معظم رهبری، ارتقای توانمندی تئوریک اساتید جنگ‌ نرم و فراگیری مهارت تحلیل برآورد جنگ نرم متناسب با محیط های مختلف، شناخت درست از تحولات سیاسی، هوشمندی سیاسی در مواجهه با مسائل سیاسی و ارتقای توانمندی فکری، تعمیق معرفت و بصیرت سیاسی اساتید بسیجی از اهداف استراتژیک سازمان بسیج اساتید در این برنامه است.
این مسئول تصریح کرد: در این دوره آموزشی که در قالب چهار کارگاه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی ارائه خواهد شد اساتید از آخرین تاکتیک های و شگردهای دشمن در جنگ نرم اطلاع خواهند یافت.
وی با بیان اینکه این دوره اولین دوره ای است که در استان قزوین در این وسعت برگزار می شود اضافه کرد: در تمامی استان های کشور نظیر چنین برنامه ای در حال اجرا است و در قزوین نیز این برنامه به مدت سه روز از مبعث تا روز پنجشنبه برگزار می شود.
مسئول بسیج اساتید عنوان کرد: در این کارگاه سه روزه اساتید از دانشگاه های بین المللی امام خمینی(ره)، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی و غیر انتفاعی بر حسب سهمیه های اعلام شده به کانون های بسیج اساتید استان حاضر خواهند شد.
469270_PhotoA این مسئول با اشاره به اختتامیه این همایش بیان کرد: این همایش سه روزه در روز پنج شنبه با تعیین گروه های برگزیده این دوره به کار خود پایان خواهد داد.
وی افزود: در آینده نیز دوره های دیگری در شکل ها و سطوح مختلف در استان به اجرا گذاشته خواهد شد.
نبیئی در پایان از عضویت بیش از هشتصد تن از اساتید استان قزوین در بسیج اساتید استان خبر داد و تصریح کرد: سازمان بسیج اساتید کشور در راستای خدمات ثمربخش خویش فعالیت‌های شایان ذکری را در حوزه‌های پژوهشی و فرهنگی به اجراء می‌گذارد که اهم فعالیت‌های علمی پژوهشی آن را می‌توان چنین برشمرد: سازماندهی گروه‌های علمی، انتشار کتاب، فراخوان مقاله، راه‌اندازی و اداره سایت سازمان، تنظیم تفاهم‌نامه با دستگاه‌های دولتی و برگزاری همایش‌های علمی.
وی افزود: در زمینه فعالیت‌های فرهنگی این سازمان نیز می‌توان به مواردی چون فعالیت‌های مراکز قرآن و عترت، انتشار نشریه هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه، برگزاری نشست‌های فرهنگی و صدور بیانیه در رابطه با مسائل مهم و حساس کشوری اشاره کرد.
لازم به ذکر است سازمان بسیج اساتید کشور، طی 8 سال فعالیت رسمی، هم اکنون در 30 مرکز استان، 332 دانشگاه و مراکز آموزشی عالی کشور، با بیش از 11 هزار عضو از میان اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مشغول به فعالیت است.
انتهای پیام/2004/ح

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان