۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین خسارت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی سرمازدگی در کشور/ ۸۰ درصد کشاورزان قزوین بیمه نیستند
کد خبر: ۳۰۳۴۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۶ ساعت: ۱۵:۴ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین اعلام کرد:

خسارت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی سرمازدگی در کشور/ ۸۰ درصد کشاورزان قزوین بیمه نیستند

استاندار قزوین گفت: متاسفانه حدود ۲۰ درصد از کشاورزان استان بیمه شده اند و ۸۰ درصد فاقد پوشش بیمه هستند که باید برای گسترش پوشش و فراگیر شدن آن برنامه ریزی کنیم.

خسارت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومانی سرمازدگی در کشور/ ۸۰ درصد کشاورزان قزوین بیمه نیستند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در جلسه فوق العاده مدیریت بحران برای بررسی سرمازدگی استان در استانداری اظهار کرد: متاسفانه شاهد سرمازدگی در ۲۲ استان کشور بودیم و این خسارت در استان قزوین بیشتر از سایر نقاط است که باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

وی بیان کرد: بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در کشور است که شاید در ارزیابی دقیق تر این میزان بیشتر هم شود؛ اما بازدیدهایی که در تاکستان و الموت و قزوین داشتیم آسیب‌های این مناطق خیلی زیاد است.

این مسئول گفت: شاید در دو سال اخیر تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه کشاورزان کمی موجب بی اعتمادی بیمه شدگان شده است؛ اما باید کشاورزان را توجیه و تشویق کنیم که اگر محصولات خود را بیمه نکنند ممکن است همه سرمایه خود را در یک حادثه از دست بدهند.

وی اضافه کرد: اداره ترویج کشاورزی باید اطلاع رسانی به کشاورزان را به طور مستمر جدی بگیرد و آنها را قبل از حوادث آگاه کند و راه‌های کاهش خسارت را نیز آموزش دهد تا بتوانیم حوادث را مدیریت کرد.

زاهدی گفت: متاسفانه حدود ۲۰ درصد از کشاورزان استان بیمه شده اند و ۸۰ درصد فاقد پوشش بیمه هستند که باید برای گسترش پوشش و فراگیر شدن آن برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: نحوه ارزیابی خسارت های وارد شده و کاهش زمان پرداخت خسارت بیمه باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به موقع به کمک آسیب دیدگان بشتابیم و دغدغه آنها را کم کنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید برای دادن مهلت به کشاورزان آسیب دیده که از گذشته بدهی دارند اقدام کرده و اگر نیازمند تسهیلات جدید بودند نیز آن را پرداخت کنیم.

زاهدی گفت: باید از تجهیزات مدرن در بخش کشاورزی استفاده کنیم تا کشاورزان را از شرایط جوی آگاه کنیم و راه کاهش خسارت را هم بیاموزیم تا دچار بحران نشوند.

وی اضافه کرد: باید بتدریج به سمت کشاورزی مدرن حرکت کنیم و با کمک نمایندگان مجلس، ستاد مدیریت بحران کشور ردیف اعتباری خوبی برای تامین تجهیزات مدرن دریافت کنیم.

استاندار قزوین یادآورشد: باید به سمت گونه‌های مقاوم برویم تا در حوادث غیرمترقبه کشاورزان آسیب کمتری ببینند و در کنار آن کشاورزان را از تک محصولی هم خارج کنیم.

وی افزود: همه ساله ازحوادثی مانند سیل، زلزله، سرمازدگی وگرمازدگی، صاعقه وطوفان میلیاردها تومان به کشور خسارت وارد می‌شود که باید از جیب همین ملت تامین کنیم لذا منطقی است که با به روز شدن خود و تجهیزاتمان این خسارت‌ها را به حداقل برسانیم.

در این جلسه بهمن طاهرخانی و حمیده زرآبادی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، ایرج زاهدپور مدیرکل مدیریت بحران استان، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز حضور داشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان