۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۲۹ مرکز خرید غلات کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کند
کد خبر: ۳۰۳۴۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۶ ساعت: ۱۳:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

۲۹ مرکز خرید غلات کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کند

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۲۰۵ هزار تن گندم، ۳۰هزار تن جو و ۱۴ هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

۲۹ مرکز خرید غلات کشاورزان را تضمینی خریداری می‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مجید اسماعیلی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) درجلسه کمیته خرید و برداشت محصولات پاییزه اظهار کرد: در سال زراعی جاری 29 مرکز خرید در استان قزوین، غلات کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری می‌کنند.

وی افزود: از این تعداد مراکز؛ 22 مرکز خرید گندم، 4 مرکز خرید کلزا و 3 مرکز خرید جو در سطح استان محصولات کشاورزان را بصورت تضمینی خریداری می‌کنند.

این مسئول بیان کرد: در سال گذشته نیز همین تعداد مراکز در سطح استان خرید غلات کشاورزان را برعهده داشتند که در سال جاری نیز برای خرید این محصولات بر اساس امکانات موجود فعال خواهد بود.

وی اذعان کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری 205 هزار تن گندم، 30هزار تن جو و 14 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برنامه ریزی لازم برای برداشت غلات توسط بیش از 550 دستگاه کمباین برای سه محصول گندم، جو و کلزا در حال انجام است که از این تعداد 80 دستگاه متعلق به استان و مابقی از استان‌های دیگر تامین خواهد شد.

اسماعیلی بر لزوم اهمیت خرید محصولات کشاورزی با کیفیت مناسب و همچنین حضور و نظارت مستمر کارشناسان در مراکز خرید تاکید کرد و ادامه داد: در سال زراعی گذشته حدود 213 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شده بود.

اسماعیلی یادآور شد: در سال گذشته 275 میلیارد تومان برای خرید تضمینی محصولات به کشاورزان استان پرداخت شده است.

گفتنی است؛ در این جلسه در خصوص ساماندهی مراکز خرید تضمینی غلات، دستورالعمل‌های مربوطه، آماده سازی کمباین‌ها و آموزش کارشناسان مباشرین خرید و ارزیابی کیفی محصولات در هنگام خرید بحث و تبادل نظر شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان