۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین مکرون; ترامپ به نظر علاقه‌ای به حفظ برجام ندارد
کد خبر: ۳۰۳۴۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۶ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

در کنفرانسی خبری در آمریکا؛

مکرون; ترامپ به نظر علاقه‌ای به حفظ برجام ندارد

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانسی خبری در آمریکا از احتمال خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای خبر داد.

مکرون; ترامپ به نظر علاقه‌ای به حفظ برجام ندارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلويزيونی العالم،امانوئل مکرون -- رئيس جمهور فرانسه -- در کنفرانس خبری که در دانشگاه جورج بوش واشنگتن برگزار شد گفت: بايد در سه مورد ديگر از جمله موشک های‌ بالستيک و موضع گيری ایران درباره سوريه، عراق و يمن با تهران گفتگو کنيم.

مکرون با اشاره به اينکه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا مخالفت خود را با برجاماعلام کرده است افزود: تلاش ما آماده سازی چارچوب توافقی گسترده تر شامل موضوعات چهار گانه با ايران است.

رئيس جمهور فرانسه در ادامه سخنان خود گفت: يکی از موضوعات مورد بحث ما با ترامپ موضوع سوريه و مبارزه با تروريسم و اعمال تعهدات بين المللی بود.

امانوئل مکرون در ادامه گفت: دو گزينه در مقابل آمريکا قرار دارد يا اينکه پيشنهاد ما را درباره توافق هسته ای با ايران بپذيرد و يا اينکه گزينه ديگری را پيشنهاد کند که در هر صورت من فعلا از نظر وی اطلاعی ندارم.

وی افزود: با توجه به اظهارات ترامپ من فکر نمی کنم که وی علاقه ای به حفظ توافق هسته ای با ايران داشته باشد.

مکرون با اشاره به اينکه خواست ما ادامه گفتگو با ايران است گفت: ما با مقامات کنونی دولت ايران گفتگو می کنيم اما اين را بايد بگويم که هيچ قدرت خارجی نخواهد توانست جای اين حکومت را بگيرد.

رئيس جمهور فرانسه در ادامه تصريح کرد: ايران کشوری با تمدنی بزرگ و با عظمت و دارای زبان و ادبيات فاخر است و نمی توان اين مسئله را انکار کرد. وی با اشاره به موضوع سوريه گفت: به نظر ما روند گفتگوهای آستانه راضی کننده نبوده است و آنچه که جنبه قانونی دارد مذاکرات ژنو است و ما تلاش میکنيم اين مذاکرات پر محتواتر شود و به اعتقاد ما گفتگوهای آستانه تا کنون نتيجه‌ای نداشته است.

رئيس جمهور فرانسه با اظهار اينکه امنيت کلی منطقه خاورميانه برای ما مهم است و ما برای آن تلاش می‌کنيم گفت: ما می خواهيم کنفرانسی انسانی درباره يمن تنظيم کنيم.

رئيس جمهور فرانسه گفت: بر خلاف ميل دونالد ترامپ ما از توافق هسته ای با ايران حمايت می کنيم. امانوئل مکرون گفت نمی دانيم تصميم آمريکا درباره ايران چه خواهد بود اما «تحليل عاقلانه و منطقی» ما را به اين سمت سوق نمی دهد که فکر کنيم ترامپ دست به هر کاری خواهد زد تا برجام حفظ شود.

رئيس جمهور فرانسه گفت: کشورش مشارکت خود را در (به اصطلاح) ائتلاف ضد گروه (وهابی صهيونيستي) داعش در سوريه افزايش خواهد داد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبر نگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان