۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین اصلاح‌طلبان از کجا با محسن هاشمی پدرکشتگی دارند؟
کد خبر: ۳۰۳۳۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۶ ساعت: ۱۰:۱۶ ↗ لینک کوتاه

یادداشت/محمد ایمانی:

اصلاح‌طلبان از کجا با محسن هاشمی پدرکشتگی دارند؟

ادعای انتقال ستاد نامزدهاي اصلاح طلب به ستاد هاشمي در مرحله دوم انتخابات سال ۱۳۸۴ همه الكي بود. هيچ نيرويي نفرستادند. مصاحبه هم كه مي كردند اين را جا مي انداختند كه ما هم هاشمي را قبول نداريم. شعار بد و بدتر را مطرح كردند كه ريزش بسيار زيادي در رأي ايجاد كرد. هيچ كس از جناح اصلاح طلب هاشمي را تأييد نكرد.

اصلاح‌طلبان از کجا با محسن هاشمی پدرکشتگی دارند؟
به گزارش سرویس سیاسی   صبح قزوین  ،اصلاح طلبان چپ شامل حزب اتحاد ملت (مشارکتی های سابق) و اعتماد ملی و حتی خاتمی، چرا به شدت با شهردار شدن محسن هاشمی مخالفت می کنند؟ بخشی از این مخالفت تند و تیز به رقابت بر سر قدرت مربوط می شود. اما ماجرا عمیق تر از این حرف هاست.

این طیف به مغهوم واقعی کلمه با محسن هاشمی پدر کشتگی دارد. آنها ناجوانمردانه در دوره استیلای خود بر دولت موسوم به اصلاحات، از مرحوم هاشمی، عالیجناب سرخپوش قتل های زنجیره ای ساختند. فراتر از اینها، با انواع نیرنگ کوشیدند هاشمی وارد مجلس ششم نشود چون در این صورت رئیس مجلس می شد و سر اصلاح طلبان بی کلاه می ماند.

محس هاشمی پیش از این اصلاح طلبان را صراحتا متهم به تقلب کرده است. او 9 دی 1391 در مصاحبه با روزنامه بهار  سخنانی درباره افراطی گری و تقلب این طیف گفت که برای فهم کینه امروزشان کفایت می کند؛ بخوانید:

نمي توان خيلي از مسائل را واضح مطرح كرد چون باعث كدورت مي شود. پس از دوم خرداد گروهي كه اصلاح طلب نام گرفته و قدرت را در دست گرفته بودند، مغرور شده و همين غرور باعث شد به سمت افراط بروند. در خيلي از مسائل افراط شد. جامعه ما يك جامعه ديني است و در دوران اصلاحات مسائلي  مطرح شد كه با مسائل ديني در تضاد بود.

درست است كه صحبت از چند صدايي مي كردند اما خودشان به سمت تك صدايي رفتند و نتيجه اش اين شد كه اختلافات بالا گرفت انتخابات شوراهاي دوم، نخستين جايي بود كه اصلاح طلبان به دليل شكاف هاي ايجاد شده و اختلاف ها شكست خوردند.

ادعای انتقال ستاد نامزدهاي اصلاح طلب به ستاد هاشمي در مرحله دوم انتخابات سال 1384 همه الكي بود. هيچ نيرويي نفرستادند. مصاحبه هم كه مي كردند اين را جا مي انداختند كه ما هم هاشمي را قبول نداريم. شعار بد و بدتر را مطرح كردند كه ريزش بسيار زيادي در رأي ايجاد كرد. هيچ كس از جناح اصلاح طلب هاشمي را تأييد نكرد.
 

 
ايشان (هاشمی) در انتخابات مجلس ششم بيستم شد، اگر صندوق ها را باز مي كرديم شايد انتخابات تهران باطل مي شد. كتابي هست به نام «انصراف» كه حاج آقا دلايل انصراف شان را از انتخابات مجلس ششم نوشته اند. آن موقع مسئول انتخابات (تاج زاده رئیس ستاد انتخابات بود) فهرست را مي خواند ولي اسم ايشان را نمي خواند. من مدام تماس گرفتم و گفتم چرا نمي خوانيد گفت ما هنوز به رأي آيت الله هاشمي شك داريم(!)

بعد شكايت شد و يك بساطي راه انداختند كه اگر يادتان باشد كاريكاتور «آقاسي» را كشيدند. من آن موقع رئيس دفتر حاج آقا بودم، به شوراي نگهبان شكايت شد. برخي از صندوق ها را باز كردند و هر صندوقي كه باز مي شد آراي آن مخدوش بود و باطل اعلام مي شد.

تا 30 درصد بازشماري شد و حاج آقا بيستم شد، بعد گفتند ديگر ادامه ندهيد چون مجبور مي شوند انتخابات تهران را باطل كنند. وقتي از 30 به 20 رسيدند ديدند انتخابات در تهران مخدوش است. افراطي هاي اصلاح طلبان و اجرايي هاي آنها #تقلب كرده بودند.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان