۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین رئیس جمهور آمریکا چرا گاو شیرده خود را تحقیر می کند؟/ ترامپ; بن سلمان شپش دارد
کد خبر: ۳۰۳۳۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۶ ساعت: ۱۰:۱ ↗ لینک کوتاه

تحقیر یک دوست!

رئیس جمهور آمریکا چرا گاو شیرده خود را تحقیر می کند؟/ ترامپ; بن سلمان شپش دارد

یک منبع مطلع عربی در واشنگتن به نقل از یک عضو کنگره آمریکا به پایگاه اینترنتی العهد گفت ترامپ پس از دیدار ماه گذشته اش با بن سلمان در کاخ سفید از کارکنانش خواسته است «صندلیها و اشیایی را که بن سلمان لمس کرده و بر روی آن نشسته است بگردند و اگر شپشی به جا مانده است تمیز کنند.»

 رئیس جمهور آمریکا چرا گاو شیرده خود را تحقیر می کند؟/ ترامپ; بن سلمان شپش دارد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار ماه گذشته خود با ولیعهد عربستان سعودی در کاخ سفید به کارکنانش گفته است بن سلمان شپش دارد.

پایگاه العهد نوشت: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه برای صدمین بار در مقابل امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه چیزی را که از کشورهای خلیج فارس می خواهد تکرار کرد و گفت: ما هفت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کرده ایم و هیچ چیزی به دست نیاوردیم. کشورهای ثروتمندی در آنجا هستند که شما به خوبی آنها را می شناسید و هزینه آن را پرداخت خواهند کرد و مجبورشان می کنیم نظامیان خود را به سوریه اعزام کنند و ما نظامیان خود را به خانه برمی گردانیم.

این پایگاه می افزاید: ترامپ به خوبی به شرایط بن سلمان واقف است و کاملا می داند که چگونه او همه تخم مرغهایش را در سبد وی قرار داده است و به همین دلیل به صورت عمدی از تحقیر او ابایی ندارد و بارها برابر دوربینها و رسانه ها از واژه «دوشیدن» بن سلمان و عربستان سعودی استفاده کرده است.

یک منبع مطلع عربی در واشنگتن به نقل از یک عضو کنگره آمریکا به پایگاه اینترنتی العهد گفت ترامپ پس از دیدار ماه گذشته اش با بن سلمان در کاخ سفید از کارکنانش خواسته است «صندلیها و اشیایی را که بن سلمان لمس کرده و بر روی آن نشسته است بگردند و اگر شپشی به جا مانده است تمیز کنند.»

العهد ادامه می دهد: رئیس جمهور آمریکا به کسی که ۲۰ مارس گذشته او را هنگام استقبال در کاخ سفید «دوست» خود نامیده بود این گونه نگاه می کند.
 
 
 
*عکسی که به نماد تحقیر عربستان توسط ترامپ مشهور شد 
این عکس به عنوان نماد تحقیر عربستان توسط ترامپ در جهان پخش شد به گونه‌ای که سی‌ان‌ان نیز به طور مفصل به آن پرداخت.

ترامپ بارها از رابطه با عربستان به عنوان يك فرصت پولساز نام برده بود. در دوران انتخابات رياست جمهوري آمريكا اين اظهارات حالتي از تحقير و دستور داشت.

وقتي وي در نخستين سفرش به عربستان بازگشت به صورت غير مستقيم از باج‌گيري‌هايش با شعف نام برد.
اما آخرين رفتار تحقير آميز وي با عربستان در زماني بود كه بن‌سلمان براي عقد خريد هواپيما از آمريكا با وي ديدار كرد.

سی ان ان در اينباره نوشت: بن سلمان ولیعهد سعودی در سفر به آمريكا در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد؛ جاییکه رئیس جمهوری آمریکا یک بار دیگر لیست خریدهای عربستان و توافقهایی که بین دو طرف به امضا رسیده را به صورت علنی به رخ کشید.

ترامپ درحالیکه بن سلمان در کنارش نشسته بود وی یک کاتالوگ بزرگ از لیست خریدهای تسلیحاتی عربستان را به خبرنگاران، دوربین‌ها و حضار نشان داد و با خواندن تک تک رقم‌های قراردادهای امضا شده به طعنه به محمد بن سلمان گفت این پول‌ها برای شما رقمی نیست، بیشتر بخرید!

به گزارش سي‌ان‌ان، درحالیکه ترامپ مشغول ارائه توضیحات درباره جزئیات این قراردادها بود چهره بن سلمان نشان میداد که وی خیلی راحت به نظر نمی‌رسد.

بعد از دیدار بن سلمان با ترامپ یک عضو خاندان سعودی به سی ان ان گفته است، ولیعهد سعودی از نوع برخورد و اظهارات ترامپ احساس حقارت و شرمساری کرده است. وی همچنین گفته که محمد بن سلمان انتظار نداشته که ترامپ جزئیات قراردادهای تسلیحاتی چند میلیارد دلاری را جلوی چشمان او به نمایش عمومی بگذارد. این چیزی نبود که بن سلمان برای نمایش آن به واشنگتن سفر کرده باشد.
 
سی ان ان افزود؛ چیزی که ولیعهد سعودی می‌خواست در سفر به واشنگتن عمومی شود تغییر عربستان سعودی به یک متحد دوست داشتنی برای آمریکا، اصلاحات اجتماعی عربستان، بهبود و تقویت جایگاه زنان در این کشور  بود.

یک منبع آگاه دیگر نیز گفته است که محمد بن سلمان در سفرش به لندن که پیش از سفر به واشنگتن صورت گرفت 1.4 میلیون دلار خرج تبلیغات و بیلبوردهای تبلیغاتی کرد تا بگوید که عربستان سعودی درحال گشوده شدن به روی جهان و جهانیان است.

عربستان به خاطر صرف دلارهای نفتی کلان برای جلب نظر متحدان غربی اش از جمله آمریکا همواره تحت انتقاد شدید در خاورمیانه قرار دارد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران بعد از سفر ترامپ به ریاض در توئیتر خود با طعنه به آل سعود نوشت؛ ایران - که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است - توسط رییس جمهور آمریکا در آن "مهد دمکراسی و میانه روی" مورد حمله قرار می گیرد. آیا این سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن ۴۸۰ میلیارد دلار از عربستان سعودی؟



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان