۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز اجلاس رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور
کد خبر: ۳۰۳۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

آغاز اجلاس رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور

افتتاح اجلاس تبریز۲۰۱۸ با حضور رییس جمهور امروز صبح آغاز شد.

آغاز اجلاس رویداد تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در آیین تبریز ۲۰۱۸ گفت:به مردم فهیم تبریز ابن رویداد تاریخی را تبریک می‌گویم و از همه وزرای گردشگری سازمان‌های همکاری‌های اسلامی که با ذوق و سلیقه ارزشمندشان به تبریز آمدند خوش آمد میگویم.
آغاز افتتاح اجلاس تبریز 2018 با حضور رییس جمهور

رییس جمهور گفت:اگر نگاه مابه جامعه و بشریت و انسان‌ها اصلاح شود آنگاه دنیا عوض خواهد شد.

روحانی گفت:به یمن آفریقا سوریه فلسطین و جا‌های دیگر نگاه کنید همه این‌ها و ظلم به خاطر دید غلطی است که در جهان حکمفرماست.

وی گفت:فکر می‌کنند برای خاورمیانه باید کاخ سفید تصمیم بگیره و یک رژیم غاصب ظالم بر مردم برخی از کشور‌های این منطقه مسلط باشد و فکر می‌کنند از این طریق همه ذخایر خاورمیانه را به یغما ببرند.

روحانی گفت:طمع ذخایر طلای سیاه و طمع پول کشور‌های منطقه عقل را از شما ربوده است و هر روز سخنی می‌گویید که نه با شان منطقه و نه با شان مردم سازگار است.

وی گفت:به صراحت می‌گویند اگر پول بدهید در سوریه می‌مانیم پس شما جیره خوار دیگران هستید و ارتش شما دنبال دزدی است و حیثتی برای خود باقی نمیگذارید.

روحانی افزود:اتفاقا اگر شما از منطقه تشریف ببرید منطقه امنیت پیدا میکند فکر میکنید این همه بمب در اختیار عربستان گذاشتید امنیت آوردید چرا نگاهتان را عوض نمی‌کنید.

صدری نماینده ایسسکو سازمان علمی آموزشی کشور‌های اسلامی نیز در آیین تبریز ۲۰۱۸ با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۱۸ معرفی شده است افزود: تبریز از دیرباز به عنوان شهر گردشگری و با جاذبه‌های گردشگری معروف بوده و امیدواریم با افتتاح این رویداد شاهد شکوفایی این شهر در سال ۲۰۱۸ باشیم.

وی افزود:خوشبختانه کلان شهر تبریز ویژگی‌های فرهنگی و مذهبی و سنتی خودرا در طول تاریخ حفظ کرده و به عنوان شهری الگو از لحاظ تمدن شهری و مهمان نوازی به شمار می‌رود.

وی افزود:تولیدات گسترده صنعتی ازشاخص‌های توسعه گردشگری محسوب می‌شود و تولیدات دست ساز درسطوح بین المللی از ویژگی‌های این شهر است.

صدری گفت: ایسسکو جایزه ویژه‌ای را به نهاد‌ها و موسسات و سازمان‌هایی که بهترین معرفی را از گردشگری تبریز ۲۰۱۸ داشته باشند اختصاص داده ایم.

وی گفت:هم چنین مدیریت بخش فرهنگی ایسسکو حمایت خودرا از داره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اذربایجان شرقی انجام می‌دهد.

شهردار کلان شهر تبریز نیز در آیین افتتاحیه رسمی تبریز ۲۰۱۸ با خیر مقدم و خوش آمد گویی به حاضران گفت: کلانشهر تبریز در جایگاه تاریخی ایران زمین به عنوان شهر اولین‌ها مطرح بوده و در اشعار شاعران بزرگی، چون قطران تبریزی به عنوان مردمی مهمان نواز و نیکو خصلت مشهور بوده است.

وی افزود: قیام مشروطه، قیام ۲۹ بهمن تبریز و رشادت‌های لشکر ۳۱ عاشورا در دفاع مقدس، نمونه‌هایی از دلاوری‌ها و رشادت‌های این خطه از ایران زمین است که دراشعار شاعران بزرگی، چون شهریار به ان پرداخت شده است.

وی افزود:تبریز جز کلان شهری هست که با توجه به ظرفیت‌های که دارد می‌توان به عنوان پایتخت معنوی و گردشگری منطقه ایفای نقش کند.

تبریز امسال به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام تعیین شده و مراسم رسمی این رویداد فرهنگی  تبریز ۲۰۱۸ آغاز شد .

کلان شهر تبریز از سوی سازمان کنفرانس اسلامی به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال میلادی ۲۰۱۸ انتخاب شده است.

در واقع تبریز توانسته است خود را به عنوان مدرن‌ترین، سالمترین، زیباترین و توسعه یافته‌ترین شهر ایران در نهمین اجلاس کنفرانس وزیران گردشگری کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر معرفی کند.

این رویداد فرهنگی بزرگ، امروز با حضور رییس جمهور و هیئت دولت و برخی سفرای کشور‌های خارجی در تبریز در حال برگزاری است.



انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبر نگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان