۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جشن قهرمانی پرسپولیس با حضور علی کریمی/ شاگردان شفر و دایی در انتظار معجزه!
کد خبر: ۳۰۳۲۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵ ساعت: ۱۰:۲۶ ↗ لینک کوتاه

هفته سی ام لیگ برتر فوتبال؛

جشن قهرمانی پرسپولیس با حضور علی کریمی/ شاگردان شفر و دایی در انتظار معجزه!

هفدهمین دوره لیگ برتر فوتبال روز جمعه به پایان می‌رسد و جام قهرمانی برای دومین مرتبه به پرسپولیس اهدا خواهد شد و ۳ تیم برای نایب قهرمانی تلاش می‌کنند.

جشن قهرمانی پرسپولیس با حضور علی کریمی/ شاگردان شفر و دایی در انتظار معجزه!
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، لیگ برتر به ایستگاه پایانی رسید. هرچند پرسپولیس سه هفته پیش از پایان مسابقات قهرمان شده و هیجانی برای رسیدن به صدر جدول را در هفته سی‌ام شاهد نیستیم اما تیم‌های ذوب آهن، استقلال، سایپا برای رسیدن به رتبه دومی تلاش می‌کنند و این مساله می‌تواند جذابیت زیادی به بازی‌های این هفته بدهد. در قعر جدول هم مشکی‌پوشان و نفت تهران سقوط کرده‌اند و خیال سایر تیم‌ها راحت است. به این ترتیب فقط چند بازی در این هفته حساسیت فراوانی دارد و سایر مسابقات تشریفاتی محسوب می‌شود. 

نگاهی به این بازی‌ها می‌اندازیم:

نفت تهران - ذوب آهن اصفهان؛ جشن نایب قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی؟

برنده این مسابقه باید ذوب آهن باشد مگر اینکه تیم سقوط کرده نفت تهران بخواهد با انگیزه‌هایی متفاوت با تمام توان به میدان بیاید و از شاگردان قلعه‌نویی امتیاز بگیرد که بسیار بعید به نظر می‌رسد.  نفت تهران 5 شکست متوالی داشته و بعید است از نظر فنی حرفی برای گفتن مقابل ذوب آهن داشته باشد. ذوبی‌ها در 6 هفته اخیر خود شکست نخورده‌اند و بهترین تیم دور برگشت هستند. به همین دلیل خیلی‌ها سبزپوشان اصفهانی را نایب قهرمان این فصل لیگ برتر می‌دانند. مگر اینکه اتفاقی خارق العاده در این بازی رقم بخورد.

در بازی رفت هم ذوب آهن 2 بر صفر به پیروزی رسیده بود.

سپاهان - استقلال؛ شاگردان شفر مقابل حریف بحران زده و در انتظار معجزه!

شاید اگر وضعیت نفت تهران آنقدر وخیم نبود اکنون سپاهان با استرس باید مقابل آبی پوشان تهرانی به میدان می‌رفت تا با گرفتن امتیاز به لیگ یک سقوط نکند! به هر حال زردپوشان اصفهانی در این هفته هم کار راحتی ندارند. سپاهان از 4 بازی گذشته خود دو برد و دو باخت کسب کرد‌ه اند ولی خوشبختانه در لیگ برتر ماندگار شده‌اند. این بازی آخر هم خیلی برایشان فرقی نمی کند هرچند در روزهای گذشته حواشی در تمرینات سپاهان ایجاد شد. استقلال هم که در بهترین شرایطش قرار دارد برای پیروزی به میدان می‌رود ولی باید منتظر معجزه باشند تا شاید نفت از ذوب آهن امتیاز بگیرد و آنها بتوانند با شکست دادن سپاهان قهرمان اسبق فوتبال ایران به عنوان نایب قهرمانی برسند! روی کاغذ کمتر فردی شانس برد را به سپاهان بحران‌زده می‌دهد.

بازی رفت دو تیم هم استقلال 3 بر صفر سپاهان را شکست داد.

پیکان - سایپا؛ دربی خودروسازان

دربی خودرو سازان برای مدیران صنعتی دو کارخانه اهمیت فراوانی دارد. البته پیکان در صورت برد هم از رده پنجم بالاتر نمی آید اما اگر نتواند سایپا را ببرد ممکن است دو پله در جدول لیگ سقوط کند. سایپا هم برای رسیدن به رتبه دوم یا سوم تلاش می‌کند و فقط در صورتی می‌تواند به هدفش برسد که استقلال و ذوب آهن مقابل حریفانشان به پیروزی نرسند سایپا نسبت به استقلال 20 گل اختلاف دارد و بعید است شاگردان دایی بتوانند چنین تفاضل گلی را جبران کنند. با این حال نارنجی پوشان تهرانی برای گرفتن سه امتیاز به میدان می روند تا شاید بخت و اقبال با آنها یار باشد. البته اگر استقلال قهرمان جام حذفی شود در آنصورت امکان دارد که شاگردان دایی فصل آینده آسیایی شوند.

بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود سایپا به پایان رسیده بود.

مشکی پوشان - پارس جنوبی جم؛ بازی راحت شاگردان تارتار

یکی از تشریفاتی ‌ترین بازی‌های این هفته است البته زردپوشان شهر جم در صورت پیروزی در این مسابقه و باخت پیکان شانس صعود یک پله‌ای در جدول لیگ را دارند و می‌توانند لیگ را با رتبه پنجمی به پایان برسانند. نتیجه این بازی برای مشکی‌‌پوشان هم هیچ  تفاوتی ندارد.

در بازی رفت تیم پارس جنوبی یک بر صفر به پیروزی رسید.

گسترش فولاد - پدیده؛ کاملا تشریفاتی

شاگردان فیروز کریمی هفته گذشته با گرفتن یک مساوی از سایپا این تیم را به رده چهارم جدول فرستادند اما این هفته انگیزه‌ زیادی برای این بازی ندارند و برای تیم نهم جدول فرقی نمی‌کند که مقابل تیم دهم جدول پیروز شود یا مساوی کند و حتی بازنده شود! پدیده هم خیالش بابت ماندن در لیگ راحت‌ است و فصل آینده هم ظاهرا قصد تیمداری کردن ندارد. حتی اگر در صورت شکست چند رده در جدول لیگ سقوط کند!

بازی رفت دو تیم با نتیجه 2 بر صفر به سود پدیده به پایان رسید.

فولاد خوزستان - تراکتورسازی تبریز؛ رویای پنجمی برای فولاد

فولاد هم شانس پنجم شدن در لیگ را دارد و با انگیزه‌ای بیشتر از تراکتورسازی به میدان می رود بخصوص اینکه پورموسوی نامزد سرمربیگری تیم امید ایران هم شده است. تراکتورسازی هم می‌خواهد فصل را حداقل با باخت تمام نکند. به هر حال این بازی برای قرمزپوشان تبریزی تشریفاتی‌تر است!

در بازی رفت تیم تراکتورسازی به نتیجه مساوی یک بر یک رسید.

صنعت نفت آبادان - استقلال خوزستان؛ دربی غیر حساس

دربی خوزستان هم شاید خیلی حساسیتی در جدول لیگ نداشته باشد و هر دو تیم منتظر پایان مسابقات باشند. عبدالله ویسی از اینکه توانسته تیمش را در لیگ برتر حفظ کند خوشحال است و فراز کمالوند هم از اینکه با تیم نفت آبادان در خطر سقوط نبوده و در رده هشتم جدول است رضایت دارد. با این حال این مسابقه هم باید برگزار شود.

دیدار رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود استقلال خوزستان به پایان رسید.

پرسپولیس - سپیدرود رشت؛ جشن قهرمانی با حضور علی کریمی!

تشریفاتی‌ترین بازی لیگ برتر به نوعی جذابترین مسابقه هم محسوب می‌شود. در پایان این بازی جام قهرمانی به شاگردان برانکو برای دومین مرتبه متوالی اهدا خواهد شد و سرخپوشان بار دیگر روی سکوی قهرمانی جشن خواهند گرفت. البته این بازی یک چهره ویژه هم دارد و آن هم کسی نیست جز علی کریمی سرمربی سپیدرود که سال‌ها در پرسپولیس بازی کرده و شاید از محبوب‌ترین چهره‌های روز جمعه در ورزشگاه باشد. البته شاید برای اولین مرتبه در تاریخ فوتبال سرمربی حریف در پایان مسابقه در جشن قهرمانی تیم رقیبش شرکت کند! به هر حال کریمی جز پیشکسوتان پرسپولیس هم محسوب می‌شود.

برانکو قبل از این مسابقه از باخت مقابل ذوب آهن در اصفهان ناراحت شد و در نشست خبری هم شرکت نکرد. با این حال پرسپولیس با هدایت او نتایج تاریخی را کسب کرده است.

در بازی رفت پرسپولیس یک بر صفر به پیروزی رسید.

برنامه مسابقات هفته سی ام لیگ برتر:

جمعه 7 اردیبهشت 97

فولاد مبارکه سپاهان- استقلال تهران –ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 17

گسترش فولاد تبریز- پدیده خراسان - ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 17

فولاد خوزستان- تراکتورسازی تبریز - ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 17

پیکان تهران- سایپا تهران –ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 17

صنعت نفت آبادان- استقلال خوزستان - ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 19:15

نفت تهران- ذوب آهن اصفهان - ورزشگاه تختی تهران- ساعت 17

سیاه جامگان مشهد- پارس جنوبی جم - ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت 17

پرسپولیس-سپیدرود رشت - ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 19:15

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان