۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین محتوای ضعیف نظام آموزشی ما جذابیتی برای دانش آموز ایجاد نمی‌کند
کد خبر: ۳۰۳۲۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۵ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

محتوای ضعیف نظام آموزشی ما جذابیتی برای دانش آموز ایجاد نمی‌کند

استاندار قزوین گفت: نظام آموزشی ما به گونه ای است که به دلیل محتوای ضعیف دانش آموز بلافاصله پس از زنگ مدرسه با سرعت از کلاس خارج می‌شود.

محتوای ضعیف نظام آموزشی ما جذابیتی برای دانش آموز ایجاد نمی‌کند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای آموزش و پرورش که با حضور حکیم زاده معاون ابتدایی وزرات آموزش و پرورش در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مدت‌هاست شاهد تغییر در سیستم آموزشی هستیم اما به نظر می‌رسد بیشتر به شکل و ظاهر آن توجه کرده ایم و تغییر ساختاری نداشته ایم.

وی افزود: اگر دنبال تغییر هستیم باید نگاه ما تحول در محتوای آموزشی و کتب درسی باشد و به جای تاکید بر حفظ کردن دروس به مهارت آموزی و درک مطلب و سایر نیازهای دانش آموز مانند بازی و شادی و سرگرمی هم فکر کنیم.

این مسئول یادآورشد: نظام آموزشی ما به گونه ای است که به دلیل محتوای ضعیف دانش آموز بلافاصله پس از زنگ مدرسه با سرعت از کلاس خارج می‌شود و گویی می‌خواهد فرار کند و یک جای کار ما ایراد دارد که نشان می دهد مدرسه هنوز جذابیت لازم را ندارد.

زاهدی گفت: مقطع پیش دبستانی در شکل گیری آینده دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است؛ لذا باید در این دوره فقط دنبال تعلیم و درس نباشیم و به بازی و سرگرمی و شادی کودک هم فکر کنیم.

وی بیان کرد: وقتی یک کودک را از خانه دور کرده و به محیطی می‌آوریم که جذابیت لازم را ندارد و کودک را خسته می‌کنیم در واقع ذهنیت بچه‌ها را به مدرسه و کلاس عوض می‌کنیم و شاید تا سال‌ها کسی از فضای آموزشی خوشش نیاید.

استاندار قزوین افزود: دوره پیش دبستانی باید بتواند خلاء خانه و والدین کودک را پر کند و بتدریج وی را با نظم و انضباط و کتاب و درس و تحصیل آشنا کند و شادابی لازم را هم داشته باشد.

زاهدی با تبریک فرارسیدن روز معلم گفت: باید جایگاه معلم با تکریم شایسته حفظ شده و به معیشت و نیازهای اساسی معلمان هم توجه شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان