۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان کشور پرداخت می‌شود
کد خبر: ۳۰۳۱۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۴ ساعت: ۱۳:۴۵ ↗ لینک کوتاه

عضو هیئت مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی در قزوین:

کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان کشور پرداخت می‌شود

عضو هیات مدیر ه صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور گفت: تا دو روز آینده کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان کشور از طریق این صندوق پرداخت می‌شود.

کلیه مطالبات و غرامت خسارت کشاورزان کشور پرداخت می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دکتر نیازعلی ابراهیمی پاک در جلسه بررسی وضعیت خسارت به باغات استان در جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان اظهار کرد: سال گذشته یک هزارو ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان کشور وارد شده است، تاکنون یک هزارو ۵۵۰ میلیارد تومان با بت غرامت به کشاورزان پرداخت شده است.
 
وی افزود: از این میزان ۵۰۰ میلیارد تومان طلب کشاورزان مربو ط به دو سال گذشته بود که پرداخت شده است؛ هم اکنون  صندوق بیمه ۷۰ میلیارد تومان بابت غرامت به کشاورزان بدهکار است که طی دو روز آینده واریز خواهد شد.

ابراهیمی پاک گفت: از محل جبران خسارت سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان به مرغدارانی که با بیماری انفلوانزای مرغی در گیر بودن پرداخت شد.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه محصولات کشاورزی افزود: هم اکنون به ازای هر هکتار باغ انگور ۷۳ هزار و ۵۰۰ تومان بابت بیمه در یافت و در مقابل در صورت بروز خسارت بیش از ۵میلیون تومان به ازای هر هکتار پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۰ هزار باغ انگور تاکستان تنها ۵۱۰۰ هکتار بیمه است؛ با هماهنگی و رایزنی با دولت و سازمان مدیریت بحران کشور درصدد جبران خسارت به کشاورزان خسارت دیده هستیم.

به گفته این مقام مسئول براساس دستور العمل بیمه ۸۰ درصد خسارت توسط دولت از محل صندوق بیمه و ۲۰ درصد نیز توسط کشاورز پرداخت می‌شود.

ابراهیمی پاک گفت: کل مطالبات کشاورزان استان قزوین طی دو سال گذشته ۹۶ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۸ درصد آن پرداخت شده است؛ با راه اندازی بیمه پایه و پایین اوردن حق بیمه کشاورزان ر غبت بیشتری برای بیمه دارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان