۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین کسی را به اخلال در مسابقه ماهی‌گیری تحریک نکردم!
کد خبر: ۳۰۲۵۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۵:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین مدعی شد:

کسی را به اخلال در مسابقه ماهی‌گیری تحریک نکردم!

رئییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: در خصوص کنسل شدن مسابقه ماهیگیری نه کسی را تحریک کردم و نه خواهان اخلال در برنامه شدم؛ بلکه به عنوان عضو شورای شهر اظهارنظر کردم.

کسی را به اخلال در مسابقه ماهی‌گیری تحریک نکردم!
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ دومین همایش خانوادگی ماهیگیری استان قزوین که قرار بود روز جمعه(31 فروردین ماه) در پارک ملت قزوین برگزار شود به دلیل برخی مخالفت‌ها نیمه کاره تمام شد.

حسین رادپویان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در تشریح مشکلات به وجود آمده برای برگزاری این برنامه اظهار کرده بود که من به عنوان شخص حقوقی و مسئول کمیته ماهیگیری استان این اتفاق را از طریق مراجع قضایی پیگیری می‌کنم و از خانم مهدیه قافله باشی که این اتفاق با حمایت وی افتاده است و هم از افرادی که مزاحمت و مشکل ایجاد کردند، شکایت خواهم کرد.

برای پیگیری این موضوع مصاحبه ای با این عضو شورای شهر انجام گرفت که در ادامه می‌خوانید:

مهدیه قافله باشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به دلایل مخالفت با برگزاری مسابقه ماهیگیری اظهار کرد: در زندگی آپارتمان نشینی پارک‌ها باید محل امنی برای شور و نشاط کودکان باشد؛ زیرا کودکان از این فضا به عنوان حیاط خانه استفاده می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر ما به کودکان آموزش می‌دهیم پس از ایام نوروز ماهی‌های قرمز خود را در حوضچه‌های شهری واقع در پارک‌ها رهاسازی کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین اضافه کرد: در طول سال هم سعی می‌کنیم ارتباط بین کودکان و حیوانات را از طرق مختلف از جمله ریختن غذا برای ماهی‌ها توسط کودکان برقرار کنیم.

قافله باشی ادامه داد: در چنین شرایطی هنوز فروردین تمام نشده مسابقه ماهیگیری برگزار می‌کنیم که ماهی‌ها را جلوی چشم بچه‌ها صید کنند.

وی عنوان کرد: اگرچه مسابقه ماهیگیری مراسم نمادین بوده و هیچ ماهی قرمزی صید نشده است؛ اما همین رهاسازی ماهی قزل آلا در کنار ماهی قرمز مشکل محیط زیستی دارد.

این عضو شورای شهر قزوین تصریح کرد: چه تضمینی وجود دارد پس از برگزاری چنین برنامه‌هایی شهروندان یا کودکان ما با مشاهده صحنه‌های صید ماهی در فرصت‌های دیگر اقدام به این کار نکنند.

قافله باشی گفت: در خصوص کنسل شدن مسابقه ماهیگیری نه کسی را تحریک کردم و نه خواهان اخلال در برنامه شدم؛ بلکه به عنوان عضو شورای شهر اظهارنظر کردم؛ آبان ماه سال گذشته هم که چنین مسابقه ای برگزار شد، منتقدان زیادی داشت.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در خصوص اعطای مجوز برگزاری مسابقه ماهیگیری گفت: مجوز برگزاری مسابقه ماهیگیری از سوی نهادهای دیگر اعطا شده است و من به عنوان عضو شورای شهر قزوین به سازمان‌های حوزه شهرداری که در برگزاری آن همکاری کردند، تذکر می‌دهم زیرا این تذکر حق قانونی من است.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان