۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بیش از ۳۰۰ نفر ماهیانه از خدمات گفتاردرمانی بهره‌مند می‌شوند
کد خبر: ۳۰۲۵۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۴:۹ ↗ لینک کوتاه

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

بیش از ۳۰۰ نفر ماهیانه از خدمات گفتاردرمانی بهره‌مند می‌شوند

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به فعالیت مراکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات گفتار درمانی در سطح استان گفت: بیش از ۳۰۰ نفر ماهیانه از خدمات گفتاردرمانی در استان بهره‌مند می‌شوند.

بیش از ۳۰۰ نفر ماهیانه از خدمات گفتاردرمانی بهره‌مند می‌شوند
راحله جاتن در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به فعالیت مراکز غیردولتی ارائه دهنده خدمات گفتار درمانی در سطح استان قزوین اظهار کرد: در سه مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین ذهنیt ماهانه 132 نفر به صورت جلسات انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار در جلسات گفتار درمانی شرکت می‌کنند.

وی افزود: همچنین 132 نفر با مراجعه به 4 مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین جسمی به صورت جلسات انفرادی یا گروهی هفته‌ای یکبار از خدمات گفتار درمانی این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه کودک کم‌شنوا و خانواده از دیگر مراکزی است که به جامعه هدف خدمات ارائه می‌دهد؛که در این راستا ماهانه 38 نفر به صورت جلسات انفرادی برای تربیت شنیداری و گفتار درمانی 1 تا 2 جلسه در هفته مراجعه می‌کنند.

وی در ادامه گفت: در استان قزوین 3 مرکز آموزشی و توانبخشی روزانه معلولین ویژه سالمندان فعالیت دارند که در صورت نیاز سالمندان به گفتار درمانی، ارجاع به مراکز یا کلینیک‌ها صورت می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: یک مرکز آموزشی و توانبخشی اتیسم در قزوین وجود دارد که ماهانه 35 نفر به صورت جلسات انفرادی هفته‌ای یکبار با مراجعه به مرکز، از خدمات گفتار درمانی استفاده می‌کنند؛ همچنین تعداد ۶۸۰جلسه، گفتاردرمانی در مرکز نواب قزوین در طول سال گذشته صورت گرفته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان