۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اجرای طرح"ToD" مسافران ورودی به قزوین را افزایش می‌دهد
کد خبر: ۳۰۲۵۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۳:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور:

اجرای طرح"ToD" مسافران ورودی به قزوین را افزایش می‌دهد

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور گفت: با توجه به مزایایی که اجرای طرح TOD دارد با اجرای این طرح شاهد افزایش مسافران.ورودی به استان قزوین هستیم.

اجرای طرح"ToD" مسافران ورودی به قزوین را افزایش می‌دهد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی خدایی مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور پیش از ظهر امروز(شنبه) در جلسه بررسی طرحTod اظهار کرد: اجرای طرح tod در ۴ شهر کشور مصوب شده است و اولین بار در قزوین عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه توسعه هر منطقه مرتبط با توسعه شبکه ریلی بوده و در کشور ما هم سیاست گذاری‌ها به این سمت حرکت کرده است.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور با اشاره به خط جدید راه آهن قزوین -رشت اضافه کرد: حمل و نقل چندوجهی در دنیا از اهمیت بالایی برخودار است و با بهره برداری از طرح tod در شهر قزوین این اتفاق خوب در شهر قزوین هم رخ می‌دهد.

خدایی ادامه داد: به جز خط ریلی قزوین-زنجان و قزوین-رشت در داخل شهر هم بحث تراموا، بی آر تی و راه آهن باهم ادغام شده و خدمات مطلوبی از این طریق ارایه می‌شود.

وی عنوان کرد: به غیر از بحث دوخطه بحث برقی کردن محور تهران زنجان در حال نهایی شدن است که از این طریق سرعت حرکت در این مسیر افزایش می‌یابد.

۲میلیون و ۵۰۰ نفر جابجایی مسافر داشتیم
مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور تصریح کرد: خط ریلی قزوین- رشت۱۶۴ کیلومتر است که با همت دولت امسال به بهره برداری می‌رسد و با توجه به مرتبط شدن مسیر با بندر انزلی و راه های دریایی پیش بینی بار ترانزیتی تا ۱۰ میلیون تن را داریم.

وی گفت: در بحث مسافری چون محور قزوین- رشت به ویژه در حوزه استان گیلان که جاذبه‌های توریستی بالایی دارد می‌تواند به جذب توریست کمک شایانی کند.

مدیرکل راه آهن شمالغرب کشور با اشاره به آمار جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل ریلی در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته در حوزه اداره کل راه آهن شمالغرب ۲میلیون و ۵۰۰ نفر جابجایی مسافر داشتیم که یک سوم آن در حوزه قزوین بود.

خدایی اظهار کرد: امید است با بهره برداری از tod این تعداد مسافر به چند برابر افزایش یابد که برای تحقق این هدف قطارهای حومه ای را هم پیش بینی کردیم.
انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان