۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شیوه حفظ عنوان کانال در پیام‌رسانهای داخلی اعلام شد + تصویر
کد خبر: ۳۰۲۵۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۳:۹ ↗ لینک کوتاه

#کوچ از تلگرام؛

شیوه حفظ عنوان کانال در پیام‌رسانهای داخلی اعلام شد + تصویر

مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیوه رزرو آی‌دی کانالهای تلگرامی دارای کد شامد در پیام‌رسانهای داخلی را تشریح کرد.

شیوه حفظ عنوان کانال در پیام‌رسانهای داخلی اعلام شد + تصویر
به گزارش سرویس علم وفناوری  صبح قزوین ، مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سال گذشته برای احراز هویت کانالهای تلگرامی با بیش از پنج هزار کاربر همچنین استفاده مفید از شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی و ممانعت از کلاهبرداری و اشاعه ناهنجاریهای اجتماعی، طرح ارائه کد شامد به این کانالها را آغاز کرد.

هرچند نسبت به کلّیت اجرای این طرح انتقادات بسیاری مطرح و گفته شد که چطور می‌خواهیم با کدی بومی، ماهیت و رسالت بستری مانند تلگرام را که خارج از کشور میزبانی می‌شود ساماندهی کنیم اما وزارت ارشاد به‌منظور ایجاد فضای مجازی سالم و تولید محتوای فاخر، فعالان زمینه‌های مختلف تولید محتوا اعم از سایت، اپلیکیشن و کانالهای تلگرامی را ملزم به اخذ کد «شامد» برای قانونی کردن فعالیت آنها کرد.

حتی اواسط سال گذشته سید مرتضی موسویان؛ رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خبر از دریافت شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال «شامد» برای 40 درصد از هفت‌ هزار و 500 کانال تلگرامی داد.

با ضربی ساده مشخص می‌شود که تا آن زمان سه هزار کانال حاضر شده‌اند برای احراز هویتشان، این کد را دریافت کنند.

با توجه به اینکه آن زمان گفته شد که حاکمیت و دولت با راه‌اندازی سامانه «شامد» به‌دنبال بستن شبکه‌های اجتماعی خارجی نیستند اما در حال حاضر بحث انسداد پیام‌رسان خارجی غالب در کشور مطرح است، این مرکز وابسته به وزارت ارشاد تسهیلاتی را برای مهاجرت کانالهای تلگرام به پیام‌رسانهای داخلی فراهم آورده است.

معاونت فرهنگ‌سازی و توسعه کسب‌وکارهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال طی اطلاعیه‌ای خطاب به مدیران کانالهای شامددار تلگرام گفته است: طبق اعلام قبلی مسئولان مرکز ملی فضای مجازی کشور و این مرکز، یکی از دغدغه‌های بسیار مهم این مرکز در فرآیند رفع انحصار تلگرام و کوچ به پیام‌رسانهای داخلی، حفظ برند کانالهای شامددار در پیام‌رسانهای داخلی است.

طبق اعلام‌نظر کارشناسان مرکز ملی فضای مجازی کشور و معاونت امور رسانه‌های دیجیتال مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، لازم است مدیران کانالهای تلگرام به‌منظور صیانت از حقوق مادی و معنوی نام کانال خود، به پیام‌رسانهای داخلی مهاجرت کرده و نام پیام‌رسان یا پیام‌رسانهای مورد درخواست خود را در پنل کاربری خویش اعلام کنند.

همچنین گفته شده در صورت عدم ثبت درخواست حفظ برند کانالهای شامددار در پیام‌رسانهای داخلی، مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان حمایت از برند کانالهای شامددار تلگرام را در پیام‌رسانهای داخلی از دست خواهد داد.

بر این اساس http://site.samandehi.ir/Dashboard/AddTicket.aspx برای متقاضیان مهاجرت به پیام‌رسانهای داخلی در نظر گرفته شده که مطابق تصویر زیر باید درخواستشان را در پنل مربوط به خود تیکت بزنند:


انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان