۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات گلخانه ای اختصاص دارد
کد خبر: ۳۰۲۵۱۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۲:۵۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین:

۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات گلخانه ای اختصاص دارد

رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: هم اکنون ۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات گلخانه ای همچون سبزی و صیفی و گل شاخه بریده رفته است.

۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت محصولات گلخانه ای اختصاص دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ فاطمه خمسه رئیس جهاد کشاورزی استان قزوین ظهر امروز(شنبه) در جلسه ستاد گلخانه‌های استان که با حضور منوچهر حبیبی معاون امور اقتصادی استانداری قزوین و مدیران برگزار شد، اظهار کرد: جهادکشاورزی از سرمایه گذران طرح های توسعه گلخانه ای حمایت می‌کند.

وی افزود: تعامل و همگرایی خوبی در استان برای توسعه طرح‌های گلخانه ای وجود دارد که در این راستا؛ از سرمایه گذاران و بهره بردارانی که بخواهند در این بخش سرمایه گذاری کنند، حمایت می‌کنیم.

این مسئول اذعان کرد: هم اکنون 56 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت محصولات گلخانه ای همچون سبزی و صیفی و گل شاخه بریده رفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: محدودیت منابع آبی در استان وجود دارد و چاره ای جز تولید محصولات کشاورزی در فضای بسته و گلخانه نداریم.

وی گفت: بر اساس مصوبات سفر هیئت دولت به استان؛ طرح ایجاد شهرک گلخانه ای نودهک تاکستان در دستور کار قرار گرفت که دراین راستا تاکنون فاز اول این طرح در 71 هکتار از اراضی کشاورزی در دست اجراست که زیر ساخت‌های اولیه آن در حال تکمیل شدن است.

خمسه اضافه کرد: در سال جاری برای استان 40 هکتار گخانه و سایه بان برنامه ریزی شده که در صدد عملیاتی این میزان برنامه هستیم.  

این مسئول تاکید کرد: جهاد کشاورزی براین باور است که برای تولید پایدار محصولات کشاورزی و استفاده بهینه از منابع آبی باید به سمت توسعه گلخانه حرکت کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان