۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پشت‌ پرده کتک‌ کاری گشت ارشاد و دختر جوان
کد خبر: ۳۰۲۵۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۲:۵۲ ↗ لینک کوتاه

واکنش دانشگاهیان به حادثه پارک طالقانی

پشت‌ پرده کتک‌ کاری گشت ارشاد و دختر جوان

ساعت ۱۱ صبح دیروز فیلمی جنجالی منتشر شد. در این فیلم مامور پلیس زن، از دختر جوان درخواست می‌کند که همراه آن‌ها سوار خودرو ون شود که این فرد ...

 پشت‌ پرده کتک‌ کاری گشت ارشاد و دختر جوان
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،  دو اتفاق و دو روایت. ساعت ۱۱ صبح دیروز فیلمی از برخورد یکی از ماموران زن گشت‌های امنیت اخلاقی (ارشاد) در فضای مجازی به صورت گسترده منتشر شد. در این فیلم مامور پلیس زن، از دختر جوان درخواست می‌کند که همراه آن‌ها سوار خودرو ون شود که این فرد ابتدا اتناع کرده و همین موضوع باعث درگیری او و مامور پلیس زن می‌شود. 

در این میان یکباره دوربینی که مشخص است از افراد همراه این دختر است روشن شده و پس از اینکه دختر جوان کلماتی را علیه مامور پلیس بکار می‌برد، نیروی زن پلیس اختیار از دست داده و به درگیری با دختر جوان پرداخته و او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

کمی آنطرف‌تر روی نقشه، در شهرستان شاهین‌دژ آذربایجان غربی قاتلی که ۴ عضو خانواده خود را به قتل رسانده بود پس از درگیری درگیری مسلحانه، سبب شهادت افسر پلیس نیز شد.
قاتل فردی با هویت مشخص روز گذشته در دیواندره با یک قبضه اسلحه اقدام به تیراندازی به سوی خانواده خود و همسرش می‌کند که در این حادثه چهار نفر از جمله همسر، پدر و مادر همسر و یک نفر از اقوام خانواده را به قتل و متواری می‌شود.

قاتل بامداد دیروز از سوی عوامل تجسس کلانتری ۱۱ شهرستان شاهین دژ واقع در استانآذربایجان غربی رویت و پس از تعقیب و مراقبت‌های لازم حوالی ساعت ۲ بامداد با نیرو‌های پلیس درگیر می‌شود.بر اثر این درگیری قاتل کشته شده و سروان خیرالله امان زاده بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خطای پلیس و داعش مجازی در کمین!
پس از انتشار این فیلم روایت اول در صفحه مسیح علی‌نژاد خبرنگار فراری اصلاح‌طلب در امریکا، برخی از کاربران فضای مجازی که عمدتا از اتاق فکر مشترک بهره می‌برند با حمله به نیروی انتظامی سعی در خشن نشان دادن چهره پلیس ایران بودند.

این درحالی است که در روایت دوم هم یکی از همکاران پلیس در پی دستگیری قاتل و اجرای عدالت به شهادت رسید و غالب رسانه‌های حامی دولت با بزرگنمایی حادثه اول، سعی در نادیده گرفتن روایت دوم کردند.

پس از این مساله کاربران فضای مجازی در پی رونمایی از حقیقت مساله درگیری و چهره حقیقی پلیس بودند. یکی از کاربران در مورد ارتباط مسیح علینژاد و این حوادث در ایران نوشت: وقتی مسیح علینژاد از آمریکا فرمان دوربین من اسلحه من میده، معلومه یه عده برای فرمانبرداری حاضرن هر لش‌بازی رو دربیارن تا کار با #گشت_ارشاد به تنش و نزاع کشیده بشه البته اون مأمور هم باید پخته‌تر عمل میکرد و درگیر نمیشد!
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود
سیدامیر سیاح از فعالین سابق دانشجویی و تهیه‌کننده برنامه پایش هم درمورد صحت این فیلم گفت: برخورد ماموران #ناجا بامتهمان گاهی زننده و غیرقانونیه امااین فیلم #گشت_ارشاد آنقدر مشکوکه که حاضرم شرط ببندم درصحت‌اش: دراینکه دختره بیگناهه وبیماری قلبی هم داره! اگر خدای نکرده، فیلم صحت داشت ودخترمضروب بیگناه بود، ماپرچمدار دفاع ازاین هموطن ومطالبه تنبیه ماموران خاطی خواهیم بود!
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود
آرما از دانش‌آموختگان دانشگاه الزهرا (س) هم درمورد اهانت برخی نسبت به پلیس نوشت: تو‌ای که همین چند وقت پیش روی خون اون طلبه‌ای که به جرم طلبه بودن کشته شد جشن و پایکوبی راه انداخته بودی، الان دیگه هشتک #پلیس_داعشی نزن که مرز‌های بیشرفی رو بیشتر از این جابجا نکنی!
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود
محمدرضا شهبازی هم از فعالین سابق دانشجویی درمورد لزوم برخورد با هردو مقصر نوشت: حالا که همه رو جو گرفته و دارن مامور زن خاطی در ماجرای #گشت_ارشاد رو محکوم میکنن عرض کنم که همزمان با تنبیه اون مامور، اون یکی خانم هم باید به جرم هتاکی و فحاشی به پلیس مجازات بشه.
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود

ماهیگیری سیاسیون از آب گل‌آلود
دفتر سخنگوی نیروی انتظامی در واکنش به انتشار فیلمی از برخورد یکی از زنان پلیس با یک دختر در یکی از پارک‌ها در شبکه‌های اجتماعی که واکنش‌های بسیاری را هم به‌همراه داشت ضمن ابراز تأسف از اتفاق صورت‌گرفته اعلام کرد: پلیس به هیچ وجه چنین رفتار‌هایی را تأیید نمی‌کند.

در توضیحات ارائه‌شده از سوی دفتر سخنگو آمده: بررسی‌های اولیه حکایت از وقوع این اتفاق در یکی ازپارک‌های تهران دارد که فیلم پخش‌شده بخشی از کل اتفاق است. بر اساس اعلام دفتر سخنگو درحال حاضر بازرسی پلیس تهران درحال بررسی موضوع است که نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

اما برخی از سیاسیون دولتی و حامی دولت که در روز‌های اخیر بر سر مساله رکوردشکنی دلار و... سکوت اختیار کردند به یکباره مدعی حمایت از حقوق شهروندی شدند! معصومه ابتکار ریس سابق سازمان محیط زیست در توییتی در این مورد نوشت: فیلمی در فضای مجاز‌ی از برخورد در موضوع حجاب منتشر شده که به گشت ارشاد منتسب می‌شود. این رفتار چه توجیهی دارد؟ دایره عمل یک مامور حتی در صورت اهانت به وی، تا کجاست؟ به شدت این برخورد را محکوم و پیگیری می‌کنم. این رفتار‌های خشن و غیردینی در شان هیچ انسانی نیست.
 
پشت‌پرده کتک‌کاری گشت ارشاد و دختر جوان در پارک چه بود؟
علی قلهکی از فعالین سابق دانشجویی و امروز رسانه در پاسخ به این توییت ابتکار نوشت: +خانم ابتکار سیدامامی که حلوا حلواش کردی، ازترس لورفتن خیانتش، خودکشی کرد _. #گشت_ارشاد دختر مردمو کشت +خانم ابتکار، مرادطاهباز که سوگلی شمابود، به اتهام جاسوسی بازداشته! _. #گشت_ارشاد دخترمردمو کشت +خانم ابتکار"کاوه مدنی"دوتابعیتی دراومد و متهم به جاسوسیه! _. #گشت_ارشاد دخترمردمو کشت!
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود
ترانه علیدوستی و مهناز افشار هم که همیشه توپخانه خود را تنها در وقتی فعال می‌کنند که به سود جناح سیاسی یا فکری آنهاست و در روز‌های شرایط بد اقتصادی و رکوردشکنی دلار و شهادت ماموران پلیس توسط دراویش داعشی سکوت اختیار کردند در دو توییت جداگانه با الفاظی زننده به پلیس ایران تاختند.
پشت‌پرده کتک‌کاری گشت ارشاد و دختر جوان در پارک چه بود؟
یکی از خبرگزاری ‌های کشور هم درخصوص پشت صحنه این ویدئو مدعی شد که دختران جوان ۴ نفر بوده‌اند که یکی از آن‌ها که لباس سفید به تن داشته و در فیلم مشخص شده است، اقدام به کشف حجاب کرده و با یک نفر دیگر از دوستان خود پس از کش مکشی کوتاه از صحنه خارج می‌شوند.
بر اساس اطلاعات موجود دختر جوان سومی که اقدام به فحاشی می‌کند با چنگ زدن به صورت مأمور زن گشت ارشاد صورت وی را زخمی کرده و حتی در این برخورد انگشت دست مأمور زن شکسته می‌شود.

پیگیری‌ها مشخص کرد که این اتفاق در تاریخ ۲۰ فروردین ماه یعنی ۹ روز قبل از پخش ویدئوی مورد نظر در پارک طالقانی تهران رخ داده و همین امر یعنی پخش تصاویر آن ۱۰ روز پس از وقوع حادثه حکایت از آن دارد که اقدام این دختران جوان با یک برنامه‌ریزی از پیش تعیین‌شده رخ داده است.
نصب دوربین مخفی بر روی لباس یکی از دختران حاضر در صحنه و جیغ و داد‌های تصنعی نشان می‌دهد که این حادثه با آمادگی قبلی صورت گرفته بود که این موضوع هم در بررسی‌های بعدی مشخص و به تأیید رسیده است.

یکی از دانشجویان علوم استراتژیک در این زمینه نوشت: مطالب رو باهم قاطی نکنید! کشف حجاب در انظار عمومی = جرم توهین و امتناع از دستور پلیس = جرم برخورد فیزیکی پلیس بخاطر توهین =جرم هر کس جیغ زد و گریه کرد بیگناه نیست هر برخورد خلاف قانون پلیس هم صحیح نیست.
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود

از سربازان سابق نیروی انتظامی که خدمت خود را در این ارگان گذرانده بود از بازرسی دقیق پلیس از تخلفات نیرو‌های خود خبر داد و گفت: من سرباز ناجا بودم، مردم فکر می‌کنن پلیس هر غلطی دلش خواست می‌کنه و به هیچکس پاسخگو نیست، در حالیکه همون سال ۸۲-۸۳ کلی پرونده شکایت تو بازرسی بود که بیشترش به نفع شکایت‌کننده‌ها یعنی مردم ختم شد. اگر رفتار بدی میبینید شکایت کنید به ۱۹۷ زنگ بزنید قطعن رسیدگی میشه. حتی #گشت_ارشاد
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود
حامد پهلوانی از فعالین سابق اتحادیه انجمن اسلامی مستقل هم خطاب به سیاسیونی که با سیاسی‌کاری در پی ماهیگیری هستند گفت: بنظرتون اوناییکه درمورد برخورد بیشعورانه #آخوندى با خبرنگار خانم سکوت کردن ولى حالا در مورد #گشت_ارشاد چپ و راست تحلیل میدن دچار چه مرضى هستن؟
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود
سیدسجاد طباطبایی هم از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با تحلیلی از مشکوک بودن فیلم نوشت و گفت: پاییز ۹۳ چند هفته قبل از طرح"لایحه حمایت از امربه معروف"در مجلس، ناگهان #انصارحزب_الله بیانیه گشت موتوری میدهد و سپس اسیدپاشی سریالی در اصفهان! بهار ۹۷ کلیپی از #گشت_ارشاد منتشر میشود، بلافاصله در مجلس خبر لایحه فمینیستی با عنوان"منع خشونت علیه زنان"منتشر میشود! باور کنیم اتفاقیست؟
وقتی جای جلاد با شهید عوض می شود




انتهای پیام/1404
منبع: دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان