۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد/ ارتش دست از دست سپاه برنمی‌دارد
کد خبر: ۳۰۲۵۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۱۲:۲۶ ↗ لینک کوتاه

پاسخ فرمانده ارتش به هجمه‌های اخیر علیه سپاه:

قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد/ ارتش دست از دست سپاه برنمی‌دارد

فرمانده ارتش گفت: سپاه از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضدانقلاب بوده است، از اول انقلاب هرجا که مسئولین در مسئولیت خود به مشکل خورده‌اند از پتانسیل بسیج کمک گرفته و کارها را حل و فصل کرده‌اند.

قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد/ ارتش دست از دست سپاه برنمی‌دارد
به گزارش سریویس سیاسی  صبح قزوین ،  امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم تجلیل از خانواده معزز شهدای مدافع حرم که به مناسبت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: درود بر شهدای بسیج از ابتدای انقلاب جمهوری اسلامی تا امروز و درود برتمامی جانبازان راه اسلام ازجمله مدافعان حرم اهل بیت و تمام شهدایی که در راستای تحقق آرمان‌های نظام مقدس اسلامی.

وی افزود: بنده هنوز هم مانند گذشته وقتی که به شهرمان می‌روم در پایگاه آنجا حضور پیدا کرده و به عنوان بسیجی خدمت می کنم. اگر از بنده بپرسند که چه جایگاهی را می خواهم دوست دارم که جانشین سازمان بسیج باشم و خود را در جایگاه رئیس این سازمان نمی‌دانم. اگر یک روزی از سمتم در ارتش مرخص شوم با افتخار در پایگاه بسیج محلی انجام وظیفه می‌کنم.

فرمانده ارتش با اشاره به  تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه میان ارتش و سپاه گفت:  حضور بنده در بسیج با هدف تو دهنی زدن به دشمنان نظام است. چرا که آنها فکر می‌کنند که می‌توانند به این دیوار مستحکمی که ارتش و سپاه در برابر نفوذ آنها ایجاد کرده‌اند، خدشه ای وارد کنند.

وی با بیان اینکه قضاوت‌های ناصحیح درباره سپاه تازگی ندارد، ادامه داد: حضور بنده در این مراسم، حضوری نمادین است برای کسانی که با حرف خود مسیری همانند مسیر دشمنان انتخاب می کنند.

سرلشکر موسوی خاطر نشان کرد: از روز اولی که سپاه پاسداران تاسیس شد ما شاهد مواضع خصمانه درباره سپاه بودیم. البته آنچه که از زبان دشمنان به گوش می‌رسد، کاملا بدیهی است و این دشمنی با شکست‌های مکرر آنها در منطقه بیشتر نیز می‌شود‌.

وی با بیان اینکه سپاه  پاسداران از اول انقلاب در خط مقدم مقابله با ضد انقلاب بوده است، گفت: از اول انقلاب هرجا که مسئولین در مسئولیت خود به مشکل خورده اند از پتانسیل بسیج کمک گرفته و کارها را حل و فصل کرده اند.

سرلشکر موسوی افزود: دیدگاه‌های غلطی که توسط  عده‌ای در  داخل درباره سپاه شکل گرفته است، ناشی از این است که سپاه را با  نیروهای مسلح رسمی دیگر کشورها مقایسه می کنند.

وی گفت: یکی از اقدامات تاریخی امام خمینی(ره) علاوه بر پایان دادن به سلطنت منحوس پهلوی و بیرون کردن بیگانگان و در راس آنها آمریکا که بر تمامی مقدرات این مملکت حکومت می کرد که اقدامی جراحی گونه و دفعی بود، اقدام ارزشمند ایشان در تاسیس نظام جمهوری اسلامی و همچنین تشکیل سپاه بود.

فرمانده کل ارتش خاطر نشان کرد: آن روزها نیز خیلی‌ها  علت تاسیس سپاه  را می پرسیدند و می‌گفتند که آیا امام به ماهیت ارتش و یا توانمدی‌های آن اعتماد ندارد؟ بنده در جواب باید بگویم که اولا حضرت امام بدنه ارتش را به خوبی می شناختند و اصلا یکی از عوامل قدرت و صلابت ارتش شخص امام خمینی بودند و بیانیه ایشان در 29 فروردین 58 که هنوز دو ماه از انقلاب می‌گذشت  که آن بیانیه فرمودند ارتش محترم با تمام ساز و برگ و ادوات نظامی خود به میدان بیاید، این نشان‌دهنده اعتماد کامل ایشان به بدنه ارتش بود.

سرلشکر موسوی گفت: کاملا صحیح است که بزرگ پاسدار این نظام مقام معظم رهبری هستند ولی نهادی که پاسداری نظام را بر عهده داشته و دارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی خاطر نشان کرد: پس از جنگ تحمیلی، انقلاب اسلامی با تهدیدی ترکیبی مواجه شد و طبیعی بود که سپاه پاسداران انقلاب به دلیل وظیفه اش باید در برابر تهدیدات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ورود کند و اینکه عده‌ای می‌گویند چرا سپاه وارد این عرصه‌ها می‌شود یا نمی‌دانند یا خود را به غفلت زده‌اند چراکه از پایه و اساس وظیفه سپاه است که به عرصه این تهدیدات ورود کند.

سرلشکر موسوی با بیان اینکه برای تحقق آرمان‌های انقلاب باید با جدیت به سمت این آرمان‌ها حرکت کرد، تصریح کرد: انقلاب شکوهمند ما ویژگی‌هایی از جمله ضدیت با رژیم منحوس صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم سراسر دنیا دارد و ما می‌بینیم که امروز  آمریکای جنایتکار برای بقای رژیم صهیونیستی و استحکام او در منطقه تمام تلاش خود را به کار بسته است.

وی با اشاره به وعده رهبر انقلاب مبنی بر نابودی رژیم صهیونیستی تا 25 سال آینده تصریح کرد: سطح 25 سال برای نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است ولی این موضوع  به این معنا نیست که ما به سمت تحقق آن وعده حرکت نکنیم. بنابراین سپاه پاسداران متولی پاسداری از این ویژگی‌های نظام اسلامی است و
اگر قرار باشد که هجمه‌های دشمن از یک سو و عافیت طلبی عده‌ای در داخل از سوی دیگر مخل حرکت سپاه شود و به طرق مختلف از جمله ایجاد بحران  اقتصادی و فشار آوردن به زندگی مردم نظام اسلامی را تضعیف کنند، ما اجازه این اقدامات شوم را به دشمنان نمی دهیم.

فرمانده کل ارتش در پایان تاکید کرد: همه ما باید بدانیم که اگر سپاه نبود انقلاب نبود و ارتش قهرمان نیز به این پیمان خود استوار است که دست از دست سپاه برندارد تا زمانی که رژیم منحوس صهیونیستی از صحنه روزگار محو شود.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان