۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ماجرای آب دور سرداب حضرت عباس (ع)/ صوت+فیلم+تصویر
کد خبر: ۳۰۲۴۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۲/۱ ساعت: ۹:۴۰ ↗ لینک کوتاه

ویژه نامه میلاد حضرت اباالفضل العباس(ع)

ماجرای آب دور سرداب حضرت عباس (ع)/ صوت+فیلم+تصویر

در سالروز ولادت حضرت اباالفضل العباس (ع) ویژه نامه صوتی و تصویری به همه دوستداران این امام نازنین تقدیم می شود.

 ماجرای آب دور سرداب حضرت عباس (ع)/ صوت+فیلم+تصویر
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین  ،وفاداری و بصیرت حضرت عباس (ع) از زبان رهبر انقلاب اسلامی را در فایل زیر بشنوید.

   00:00            00:00  
 
دریافت.mp3
 
آب دور سرداب قمر بنی هاشم حضرت اباالفضل العباس(ع)

سالهاست که آبی دور قبر مطهر حضرت عباس(ع) می گردد بدون آنکه به پی ریزی و بنای ساختمان حرم آسیب برساند. آب دور سرداب قمر بنی هاشم، حضرت اباالفضل العباس(ع) که بیشتر به معجزه شباهت دارد تا واقعیت، با آنکه مدت هاست به صورت راکد باقی مانده اما گندیده و فاسد نمی شود. 
شیخ عباس ۷۴ ساله، خادم حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در خصوص جریان آب دور قبر علمدار کربلا توضیحاتی داده که مشروح آن در ادامه آمده است:
«قبلا دو چشمه در سرداب مطهر وجود داشت که از ۴۰۰ سال قبل که آب لوله‌کشی نبود این آب مرتب می‌جوشید و از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می‌شد که مزه و طعم آن آب از بهترین آب معدنی امروز هم بهتر بود و آن سرداب پله داشت مردم می‌آمدند و از آن آب به عنوان تبرک استفاده می‌کردند که آب در تابستان خنک و در زمستان گرم بود.
اما یک فرد از خدا بی‌خبر آمد به بهانه اینکه تَرَکی در دیوار حرم اباالفضل پیدا شده گفت، می‌خواهم آزمایش کنم این آب از کجا می‌آید و بعد آن دو چشم را کور کرد و هر چه تلاش کردند، آن دو چشمه احیا نشد.
اما بعد از دو ماه آب دوباره بالا آمد و به سرداب رسید و آن آب چشم‌های کور شده را شفا می‌داد.از ۵۰ سال قبل تا کنون این آب در یک سطح ثابت مانده و نه کم و نه زیاد می‌شود.
شما به خوبی می‌دانید اگر آب به مدت ۱۰ روز در یک جا بماند گندیده می‌شود، اما این آب با وجود اینکه در ورودی آن بسته شده مانند گلاب می‌ماند و در اطراف قبر مطهر حضرت اباالفضل حلقه زده و همچنان بسیار تازه و معطر مانده است.
هم اکنون در بخش درب صاحب‌الزمان مرقد مطهر اباالفضل پنجره کوچکی قرار دارد که وصل به سرداب حرم است و اگر نگاه کنید از آن مرتب بوی گلاب می‌اید و این همان آبی است که متأسفانه خادمان کنونی در ورودی آن را و راه رسیدگی به سرداب را به روی زوار بسته‌اند.
این آب چند ویژگی دارد. اول اینکه اگرچه راکد است، هرگز رنگ و طعم آن از دست نرفته و گندیده نشده است. ویژگی دوم آن که سطح آب بالاتر از قبر مطهر آقا ابوالفضل(ع) است آب از دیواره دور قبر به داخل نفوذ نمی‌کند.»
 
 
دریافت فایل.mp4

سرود (سر زد ماه آل علی) [حاج محمود کریمی] [شب ولادت حضرت عباس (ع) ] در فایل زیر بشنوید.

   00:00            00:00  
 
دریافت.mp3

سرود به مناسبت میلاد حضرت اباالفضل العباس و روز جانباز با صدای عباس بهادری را در فایل زیر مشاهده کنید

   00:00            00:00  
 
دریافت.mp3

تصاویری از حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) را در قسمت پایین مشاهده کنید.
 













 
 
 انتهای پیام/1404

 

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان