۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین آغاز ثبت‌نام بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب
کد خبر: ۳۰۲۳۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛

آغاز ثبت‌نام بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب

ثبت‌نام از دانشجویان و طلاب متقاضی برای دریافت بن کارت کتاب سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از صبح امروز آغاز شد.

 آغاز ثبت‌نام بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای سیاستهای ترویج کتاب و کتابخوانی و حمایت از نشر کشور، هر ساله در ایام برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران کارت ویژه خرید یارانه ای کتاب را در اختیار دانشجویان عزیز قرار می دهد. در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز این کارت با شرایط ذیل در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد:

بن کارت دانشجویی صرفاً ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و طلاب علوم دینی است.
آغاز ثبت‌نام بن کارت‌های دانشجویی نمایشگاه کتاب

زمان ثبت نام:  از 30 فروردین  تا ساعت 24 روز یک‌شنبه( 2 اردیبهشت )1397و از طریق سامانه ثبت نام  بن کارت دانشجویی به آدرس bon.tibf.ir است.
ثبت نام در سامانه امسال به سه شکل انجام می‌شود:
1- ثبت نام با کارت ملی هوشمند(برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند)

2- ثبت نام به شکل nfc(کارت مجازی) برای اشخاصی که کارت ملی هوشمند ندارند، داشتن تلفن همراه با سیستم اندروید و نصب نرم افزار همراه شهر(برای دریافت کلیک کنید)  الزام ثبت نام در این بخش است. 

3- ثبت نام به صورت بن کارت فیزیکی: دراین روش بن کارت از طریق بانک شهر و کیوسک های شهر نت به متقاضیان داده می شود
توجه: متقاضیان پس از ثبت نام و تأیید هویت و پرداخت سهم برای دریافت بن کارت می‌بایست شخصا و صرفاً به شعبه‌ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده‌اند و یا پیشخوان‌های شهرنت سراسر کشور مراجعه کنند.

توجه: هر فرد تنها می تواند یک‌بار تقاضای بن کارت داشته باشد.

توجه: بن کارت فقط به شخص متقاضی تحویل داده می شود و افرادی که روش کارت مجازی را انتخاب می کنند نیاز به مراجعه به شعب بانک را ندارند.

مدارک لازم هنگام دریافت کارت عبارتند از کارت دانشجویی یا طلبگی معتبر، کارت ملی یا شناسنامه جدید و شماره رهگیری ثبت‌نام در سامانه. مدارک دیگر مانند شناسنامه قدیمی یا گواهینامه مورد قبول نمی باشد.

هر دانشجو مجاز به دریافت یک کارت الکترونیکی یارانه‌ای کتاب است.

مبلغ موجود در کارت‌ها 1،000،000 هزار ریال است که 400،000 هزار ریال آن به عنوان یارانه کتاب توسط معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و 600،000 ریال آن نیز توسط شخص دریافت کننده کارت به صورت پرداخت می‌شود.

تاریخ اعتبار کارت ها: فقط در مدت برگزاری نمایشگاه اعتبار داشته و از طریق دستگاههای کارت خوان داخل غرفه ناشران  قابل استفاده است.

شماره موبایل معتبر: هر دانشجو هنگام ثبت نام، صرفا مجاز به ثبت یک شماره موبایل معتبر در سامانه است، بویژه اینکه مشخصات کارت خرید از طریق موبایل به وی پیامک خواهد شد. مسوولیت اشتباه در درج شماره موبایل و خسارات ناشی از آن بر عهده شخص متقاضی است.

ایمیل معتبر: ایمیل مورد استفاده باید حتما( بسیار مهم) معتبر بوده و به صورت صحیح وارد سامانه شود چرا که قابل ویرایش و عوض کردن نیست و برای ورود به سامانه و فراموشی رمز ورود یا دیگر اطلاعات، مورد نیاز است. عواقب وارد کردن ایمیل اشتباه به عهده دانشجو است.

فراموشی رمز عبور: چنانچه رمز عبور خود را فراموش کردید از قسمت فراموشی رمز عبور آن را بازیابی کنید. موقع چک کردن ایمیل چنانچه لینک مورد نظر را دریافت نکردید لطفا صندوق اسپم را نیز نگاه کنید.

مشکل در ثبت نام: ثبت نام دانشجو یا طلبه در سامانه در صورتی امکان پذیر است که شماره ملی و شماره دانشجویی یا طلبگی نامبرده در سامانه ثبت نام وجود داشته باشد. لیست تمام دانشجویان همراه شماره ملی و دانشجویی از وزارت علوم و دانشگاهها اخذ و وارد سامانه شده است. چنانچه مشخصات دانشجو یا طلبه در سامانه وجود نداشته باشد نمی تواند ثبت نام کند.

راهنمای ثبت نام و دریافت بن کارت خرید کتاب دانلود 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان