۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ژست خیرخواهانه روزنامه اطلاعات در حمایت از متهم فراری
کد خبر: ۳۰۲۲۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۱۳:۱۴ ↗ لینک کوتاه

وقتی جاسوس فراری مظلوم واقع می شود:

ژست خیرخواهانه روزنامه اطلاعات در حمایت از متهم فراری

روزنامه اطلاعات در حمایت از کاوه مدنی مدیر دوتابعیتی متهم به جاسوسی نوشت: تصویرهای خصوصی از معاون سازمان محیط زیست کشور چه دلالتی دارد جز انحطاط و سقوط اخلاقی در برخی از حساس‌ترین مدارج و دستگاه‌هایی که باید حرمت نگه دار و پاسدار حیثیت و حریم و آبروی تک‌تک مردمان این وطن باشد؟!

ژست خیرخواهانه روزنامه اطلاعات در حمایت از متهم فراری
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، روزنامه اطلاعات در حمایت از کاوه مدنی که متهم به جاسوسی است از انتشار عکس‌های این مدیر سابق دولتی در خارج از کشور که وی را در حال رقص با زنان نشان می‌داد، انتقاد کرد.

این روزنامه نوشت: زمانی مرحوم امام خمینی(ره) به برخی اعضای کمیته‌ها خطاب کرده بودند (قریب به این مضمون) که اگر برای تعقیب ضدانقلاب و منافقین، به ناچار وارد منزلی شدند و در آنجا مشاهده کردند که در محیط خصوصی مشغول لهو و لعب و استعمال و شرب حرام هستند، نباید پیگیری و افشا کنند و حق تعقیب ندارند. زیرا حریم خصوصی باید از هر نظر امنیت داشته باشد و بالاترین سطح امنیت اجتماعی برای ایجاد همین احساس امنیت در نظر گرفته می‌شود.

روایات و اقوال از گفتار و سیرة ائمة اطهار(س) نیز بر همین امر گواهی می‌کند. به همین دلیل آزادی و امنیت افراد در حریم خصوصی بسیار مورد تأکید در شرع و عرف و قوانین موضوعه بوده و هست.

با این اوصاف چگونه کسانی به خود اجازه میدهند اسباب و تصاویر و اسرار زندگی مردم را به اسم امنیت و مسئولیت در این حیطه بکاوند و سپس گزیده‌ای از این اسناد و برخی از این اسرار یا تصاویر شخصی را در شبکه‌های عمومی در معرض عموم و مرآی همگان قرار دهند؟ دستگاه‌هایی که اجازه و امکان و مهمتر از همه مجوزهای قانونی و مشخص برای تجسّس دارند باید کارآزموده‌ترین و وثیق‌ترین و بهترین کادرها را برای این امر در نظر گیرند و همانها را نیز تحت نظارتی سخت‌گیرانه و پاسخگو قرار دهند.

نمی‌توان به کسی قدرتی فوق‌العاده در این عرصه داد که فاقد باور و شرایط و تعهدات سنگین باشد. این امر نیازمند فرهنگ و ظرفیت اخلاقی و آموزش ویژه است.

صریح و واضح بر اساس یک مصداق مشخص سخن می‌گویم. تصویرهای خصوصی از معاون سازمان محیط زیست کشور چه دلالتی دارد جز انحطاط و سقوط اخلاقی در برخی از حساس‌ترین مدارج و دستگاه‌هایی که باید حرمت نگه دار و پاسدار حیثیت و حریم و آبروی تک‌تک مردمان این وطن باشد؟!
ژست خیرخواهانه روزنامه اطلاعات در حمایت از متهم فراری

کاوه مدنی مدیر دوتابعیتی بود که در سازمان محیط زیست کشور در پست معاونت مشغول به کار بود. وی یکبار به دلیل ارتباط با «کاووس سیدامامی» که به اتهام جاسوسی بازداشت شد و در زندان خودکشی کرد، دستگیر شد. چندی پیش مدنی از کشور خارج شد و استعفای خود را پس از خروج از ایران به سازمان محیط زیست ارسال کرد.

گفتنی است انتشار عکس‌های کاوه مدنی در ایام تعطیلات عید که در حال رقصیدن در یک مراسم مختلط با زنان در خارج از کشور بود موجی از انتقادات را در برداشت، مراسمی که هنوز مشخص نشده با حضور چه اشخاصی بوده و معاون سازمان محیط زیست در آنجا چه می‌کرده است. کاوه مدنی از زمان انتشار عکس‌هایش در سفر مالزی به کشور برنگشته و درنهایت طی چند روز گذشته مدعی شد استعفا کرده است.

سمت بالای او در دولت روحانی که بدون هیچ سابقه مدیریتی و عدم انتخاب ایران برای زندگی و همچنین ذوق‌زدگی رسانه‌های اپوزیسیون از روی کار آمدن یک «جوان نخبه» در دولت روحانی و ارتباط وی با کاووس سیدامامی از نقاط مهم پرونده این متهم فراری است.

بدین ترتیب سرپل نفوذ شبکه جاسوسی به سیستم اجرایی و مدیریتی کشور، توانست از کشور بگریزد.




انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان