۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اهتمام ویژه‌ برای رسیدگی به پرونده‌ اصحاب قدرت و ثروت داریم/ اینها به‌راحتی تن به عدالت نمی‌دهند و مجاهدت می‌خواهد
کد خبر: ۳۰۲۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس قوه قضائیه:

اهتمام ویژه‌ برای رسیدگی به پرونده‌ اصحاب قدرت و ثروت داریم/ اینها به‌راحتی تن به عدالت نمی‌دهند و مجاهدت می‌خواهد

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حجم زیاد پرونده های وارده خاطر نشان کرد: در کنار رسیدگی به این پرونده ها، قوه قضاییه اهتمام ویژه ای به رسیدگی به پرونده های مهم ملی و پرونده هایی که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده اند.

اهتمام ویژه‌ برای رسیدگی به پرونده‌ اصحاب قدرت و ثروت داریم/ اینها به‌راحتی تن به عدالت نمی‌دهند و مجاهدت می‌خواهد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به اقدامات موثّر قوه قضاییه در زمینه برخورد با مفاسد و رسیدگی به پرونده های اصحاب ثروت و قدرت؛ حل مشکلات معیشتی و مسائل اقتصادی مردم را مسئله ای مهم و اساسی و نیازمند تلاش همگانی دانست.

رئیس قوه قضاییه که در دیدار با رئیس و اعضای شورای قضایی استان خراسان رضوی در مشهد مقدس سخن می گفت ضمن تبریک اعیاد ماه معظم شعبان این ایام را فرصت مغتنمی در جهت خودسازی و قرب به حق تعالی دانست.

آیت الله آملی لاریجانی با تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه قضایی استان خراسان رضوی ، خدمت به مردم  بویژه در جوار مضج شریف رضوی را یک توفیق بزرگ الهی برشمرد و افزود: اهمیت جایگاه و کار قوه قضاییه نیاز به تأکید مجدد ندارد چه آنکه  به این مهم در قانون اساسی و هم در مبانی شرع مقدس تصریح شده است.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به حوزه گسترده وظایف این قوه خاطر نشان کرد: علاوه بر وظیفه فصل خصومت و احقاق حق؛ براساس اصلول قانون اساسی وظایف نظارتی مهمی؛ از جمله نظارت بر دستگاه های اجرایی و رسیدگی به دادخواهی مردم از دستگاه های دولتی از طریق سازمان بازرسی کل کشور و دیوان عدالت اداری و مانند آنها برعهده دستگاه قضایی گذارده شده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حجم زیاد پرونده های وارده  به دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: در کنار رسیدگی به این پرونده ها، قوه قضاییه اهتمام ویژه ای به رسیدگی به پرونده های مهم ملی و پرونده هایی که اطراف آنها اصحاب ثروت و قدرت بوده اند؛ داشته است و این در حالیست که رسیدگی به این گونه موارد نیازمند مجاهدت است چه آنکه اینان به راحتی در مقابل اجرای عدالت و قانون تمکین نمی کنند.

رئیس دستگاه قضایی افزود: از جمله اقدامات مهم قوه قضاییه طی سالهای اخیر رسیدگی به برخی از پرونده های کلان بوده که نظیر آن در دستگاه قضایی سابقه نداشته و علت برخی هجمه ها علیه دستگاه قضایی ناشی از همین امر بوده است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به حضور مؤثر و میدانی دستگاه قضایی در صحنه های مختلف و در دفاع از حقوق عامه خاطر نشان کرد: چنانچه کار قوه قضاییه در اصلاح امور، اجرای عدالت و احقاق حقوق عامه مؤثر نبود اینچنین مورد این حجم از حملات از درون و بیرون کشور قرار نمی گرفت.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به برخی از حملات به قوه قضاییه خاطر نشان کرد: بکارگیری شیوه های کاملا نابخردانه و ناآگاهانه با هدف تخریب دستگاه قضایی توسط برخی افراد، دشمنی با قوه قضاییه و نهایتا دشمنی با نظام اسلامی است.

وی با اشاره به اهمیت بحث امنیت خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های دستگاه قضایی استقرار امنیت پایدار و ارتقای احساس امنیت اجتماعی است و این در حالی است که متأسفانه برخی از رسانه ها و شبکه های اجتماعی بدون داشتن استدلال محکم، علمی و فنی مدعی اند که برخورد های قوه قضاییه مانند اجرای احکام اعدام نتوانسته آمار جرایم را کاهش دهد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اقدامات به موقع قوه قضاییه در میدان عمل و با هدف تأمین امنیت افزود: با عنایت به بالا رفتن انتظارات معیشتی عمومی نسبت به گذشته؛ وجود احساس امنیت بویژه در حوزه سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی و معیشتی بسیار مهم بوده و همه مسئولان باید دراتخاذ روشها و راهبردها به این نکته مهم توجه نمایند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به تأکید فراوان قوه قضاییه در زمینه اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال و کالای ایرانی خاطر نشان کرد: وظیفه همه مسئولان است که در این زمینه ها بویژه بحث تولید و اشتغال اهتمام ویژه ای داشته باشند ، براین اساس دستگاه قضایی اقدامات متعددی به انجام رسانده و با ابلاغ دستورالعمل های اقتصاد مقاومتی گامهای مؤثری برداشته است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اهمیت فرمایش مقام معظم رهبری «مد ظله العالی» در حمایت از کالای ایرانی خاطر نشان کرد: در کنار انجام اقدامات اجرایی دولت و سایر قوا باید تلاش موثری در زمینه فرهنگ سازی بویژه با هدف استفاده از کالای ایرانی صورت پذیرد.

آیت الله آملی لاریجانی مبارزه با قاچاق کالا را یکی از محورهای مهم و اساسی اقدامات بویژه در دستگاه قضایی دانست و افزود: در این مبحث و با تعامل و همدلی بین بخشی و بین قوه ای ، نیازمند تلاش بیش از پیش بویژه توسط دستگاه اجرایی و تقنینی هستیم و قوه قضاییه در دو حوزه پیشگیری از وقوع جرایم و نیز برخورد با تخلفات  اهتمام ویژه ای داشته است.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به کمبودهای موجود در این قوه خاطر نشان کرد: در حوزه نیروی انسانی و همچنین امکانات و منابع مالی مشکلات فراوانی وجود دارد اما علی رغم وجود این وضعیت و با انجام کار جهادی و تلاش مضاعف بویژه در رسیدگی به پرونده های ملی، عملکرد قابل قبولی توسط قضات شریف و کارکنان خدوم به ثبت رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی گره گشایی از کار مردم را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: مسئولان قضایی همه باید تلاش مضاعفی در جهت تسهیل دسترسی عمومی بخصوص محرومان به عدالت داشته باشند و هر کمکی در این زمینه عبادت محسوب می شود چرا که گره گشایی از کار مردم یک وظیفه شرعی، اخلاقی، انسانی و سبب قرب به خداوند متعال است.

رئیس دستگاه قضایی ارتقای آگاهی های عمومی را بسیار مهم دانست و افزود: ازاین طریق می توان کمک بزرگی به مردم نمود و اطلاع رسانی با هدف تسهیل انجام امور آنها کار بسیار ارزشمندی است که باید مورد توجه مسئولان دستگاه قضایی قرار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی دفاع از حقوق مظلومان را از جمله وظایف شرعی دانست و افزود: این مسئله مهم باید در صدر توجهات ما قرار گیرد و اگر بخواهیم راه کمال را طی کنیم، در این زمینه و سایر موارد اقدامات ما باید با نیت خالص و با هدف قرب الی الله به انجام برسد.

رئیس دستگاه قضایی خاطر نشان کرد: خدمت به مردم یک توفیق بزرگ الهی است و مسئولان باید توجه داشته باشند که از این بستر برای انجام وظیفه و تکلیف بویژه در این ایام پربرکت بهره گیری نمایند.


انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان