۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین "حمدالله مستوفی" از دانشمندان منحصر به فرد استان قزوین است
کد خبر: ۳۰۲۲۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد قزوین:

"حمدالله مستوفی" از دانشمندان منحصر به فرد استان قزوین است

مدیرکل ارشاد قزوین گفت: مفاخر بزرگ کشور همچون "حمدالله مستوفی"هرکدام در یکی از روستاهای قزوین تحت عنوان فیلسوف، طبیب و ریاضی دان رشد کرده اند و لازم است نویسندگان جوان برای زنده نگه داشتن نامشان کتاب و مقاله بنويسند.

"حمدالله مستوفی" از دانشمندان منحصر به فرد استان قزوین است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، همایش نکوداشت حمدالله مستوفی از مورخان و شعرای معروف ایران در عهد ایلخانان مغول است که زاده قزوین است؛ نکوداشت این شاعر و مورخ قزوینی امروز (پنج شنبه) در دولتخانه صفوی در حال برگزاری است.

اکبر اسکندری نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین در این همایش اظهار کرد: جملاتی که مقام معظم رهبری در وصف قزوین مطرح کردند، منحصر به فرد است و نقطه عطف این سخنان مربوط به حمدالله مستوفی است.

وی افزود: مفاخر بزرگ کشور هرکدام در یکی از روستاهای قزوین تحت عنوان فیلسوف، طبیب و ریاضی دان رشد کرده اند و لازم است نویسندگان جوان برای زنده نگه داشتن نامشان کتاب و مقاله بنويسند.

این مسئول ادامه داد: قزوین تبار بزرگانی چون ابوترابي، بابايي و لشگری است که وظیفه هنرمندان تولید آثار هنری برای زنده نگه داشتن نام آنهاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد قزوین از اهداف برگزاری مراسم نکوداشت این عالم بزرگ گفت و عنوان کرد: در عرصه پژوهش و تولید مقالات دانشجویان و جوانان علاقه مند از آثار حمدالله مستوفی بهره برده اند و رشد یافته اند.

وی اذعان کرد: 4ماه از فراخوان این جشنواره می‌گذرد و مقالات ارزنده ای در رشته‌های مختلف تاريخ، جفرافيا و ادبیات از این شخصیت برتر ارسال شده است.

اسکندری نژاد بیان کرد: در این جشنواره از اساتید دانشگاه و آموزش و پرورش در حوزه ادبیات و تازه و جغرافیا بهرمند شده ایم و اين نکوداشت با پشتیبانی میراث فرهنگی برگزار شده است.

این مسئول از نخبه پروری استان قزوین سخن گفت و افزود: از نخبه‌های فرهنگی و هنری استان در داوری این همایش‌ها استفاده شده است و دانشجویان و جوانان از علم آنها بهره برده اند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان