۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مردان یخی در صدد ثبت شگفتی در بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی فوتبال
کد خبر: ۳۰۲۲۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۹:۳۷ ↗ لینک کوتاه

آشنایی با تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

مردان یخی در صدد ثبت شگفتی در بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی فوتبال

تیم ملی ایسلند، یکی از تیم های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است که تلاش می کند در این آوردگاه جهانی شگفتی ساز شود.

مردان یخی در صدد ثبت شگفتی در بزرگ‌ترین آوردگاه جهانی فوتبال
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، تیم ملی ایسلند، یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2018 روسیه است که تلاش می کند در این آوردگاه جهانی شگفتی ساز شود.

تجزیه و تحلیل ایسلند یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2018 که در گروه D قرار گرفته را در گزارش زیر بخوانید.

تجزیه و تحلیل گروه D: جالب ترین گروه در جام جهانی 2018

تیم ها: آرژانتین، کرواسی، ایسلند، نیجریه

گروه ِ D شاید جالب ترین و رقابتی ترین گروه در میان دیگر گروه ها جام جهانی 2018 باشد. آرژانتین تنها شانس قهرمانی این گروه است، کرواسی بازیکنان شاخصی در ترکیب دارد. ایسلند از نظر کار تیمی، مجموعه ای فوق العاده است و  نیجریه تنها تیم آفریقایی گروه است.

کشور ایسلند با جمعیت 330 هزار نفری  و مساحت 103 هزار کیلومتری کوچک ترین کشور جام جهانی است.

شهر مسکو به تنهایی در حدود 40 برابر کشور ایسلند جمعیت دارد.

این تیم در جام ملت‌های اروپا 2016 شگفتی ساز شد. در یک چهارم نهایی با شکست دادن تیم ملی فوتبال انگلیس تا نیمه نهایی پیش رفت.

آن ها توانستند با ثبت آمار 10 بازی، 7 برد، یک تساوی، 2 باخت، 16 گل زده، 7 گل خورده و تفاضل مثبت 9  در گروه نهم رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا بالاتر از کرواسی و اوکراین قرار گیرند وبرای نخستین بار به جام جهانی صعود کنند.

بازیکن کلیدی: آرون گونارسون (کاردیف سیتی) - گیلفی سیگوردسون(سوانسی سیتی)

سرمربی: هایمیر هالگریمسون

هایمیر هالگریمسون متولد ۱۰ ژوئن ۱۹۶۷ در وستمانائیار ایسلند است و بیشتر دوران بازیگری اش را در تیم‌های IBV و KFS دنبال و در سال ۲۰۰۷ از فوتبال خداحافظی کرد.

او در سال ۱۹۹۳ و زمانی که برای تیم هاتر به میدان می‌رفت سرمربیگری تیم بانوان این باشگاه را هم برعهده داشت. همچنین از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ و در زمان بازی در تیم KFS به صورت متناوب در تیم بانوان و مردان IBV سرمربیگری می‌کرد.

با این حال هالگریمسون از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی IBV نتوانست هیچ افتخاری با این تیم کسب کند. او اول ژانویه ۲۰۱۱ به عنوان کمک مربی تیم ملی ایسلند و عضوی از کادرفنی لارس لاگربک سوئدی انتخاب شد، اما در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۱۳ مسئولان فدراسیون فوتبال ایسلند در اقدامی عجیب تصمیم گرفتند از هالگریمسون در کنار لاگربک در جایگاه سرمربی مردان یخی استفاده کنند و جالب اینجاست این امر با نخستین صعود ایسلند به رقابت‌های یورو و شگفتی سازی این تیم در جام ملت‌های ۲۰۱۶ اروپا همراه شد.

هالگریمسون پس از حذف ایسلند در مرحله یک چهارم نهایی یورو به تنهایی در این تیم به سرمربیگری پرداخت و موفق شد ایسلند را برای نخستین بار به جام جهانی برساند. نکته حائز اهمیت اینست که مربی ۵۰ ساله ایسلند از سال ۲۰۱۶ در ۱۷ دیدار آمار ۱۰ برد، ۲ مساوی و ۵ باخت را ثبت کرد.

ایسلند اکنون در رتبه 22 رنکینگ فیفا قرار دارد.



مردان یخی می خواهند در جام جهانی به شکلی حاضر شوند که هیچ یک از تیم های گروه چهارم جام جهانی آن ها را دست کم نگیرند.

هرچند گیلفی سیگوردسون سرشناس ترین بازیکن ایسلند است اما این تیم ثابت کرده است به هیچ وجه روی توانایی یک بازیکن اتکا ندارد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان