۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین زنان اصلاح طلب برای شهرداری تهران رزومه بدهند!/ منافع مردم، قربانی اداره پایتخت با شوخی و بازی با افکار عمومی
کد خبر: ۳۰۲۲۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

سیاسی بازی‌ها ادامه دارد؛

زنان اصلاح طلب برای شهرداری تهران رزومه بدهند!/ منافع مردم، قربانی اداره پایتخت با شوخی و بازی با افکار عمومی

بیم آن می رود که دوباره اصلاح طلبان بخواهند با افکارعمومی بازی و در انتها با دهن کجی به مردم شهرداری که مد نظر خودشان است، انتخاب کنند.

زنان اصلاح طلب برای شهرداری تهران رزومه بدهند!/ منافع مردم، قربانی اداره پایتخت با شوخی و بازی با افکار عمومی
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ،شورای شهر پنجم در حال بازسازی وقایع شورای شهر اول و پا گذاشتن جای پای شورایی است که عاقبت آن انحلال بود. این دو شورا علاوه بر اینکه هر دو تماما بدنه اصلاح طلب داشته و دارند و دو گروه سیاسی کارگزاران و مشارکت(اتحاد ملت) در آن رقیب هم به شمار می آیند، گویی هر دو در حال طی کردن یک مسیر هستند. جالب اینجاست که تغییر شهردار و انتصاب شهردار جدید از جمله دغدغه های هر دو شورا بوده است.

اخیرا بعد از استعفای نجفی،  «سید حسن رسولی» خزانه دار و نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از جوانان و زنان اصلاح طلب خواست تا در صورتی که توانایی اداره شهر را به صورت آکادمیک و تجربی در خود احساس می‌کنند، با ارسال رزومه و برنامه شان به دفتر ایشان در شورای شهر تهران، اعلام آمادگی کنند.

این موضوع بسیار به ماجرای انتخاب شهردار در شورای شهر اول شباهت دارد. در شورای اول به طور طبیعی اولین دستور کار اصلی شورا انتخاب شهردار بود. انتخابی که فرایند طولانی و بحث‌برانگیزی را به‌دنبال داشت. در ابتدا با توجه به یکدست بودن سلیقه سیاسی اعضای شورای شهر (اصلاح‌طلب) تصور می‌شد که اولین دوره، با تجربه خوب و شیرینی توام شود. بر همین اساس در فرایند انتخاب شهردار به شکلی دموکراتیک شورا فراخوان داد که مردم کسانی را که توانمندی لازم برای تصدی مسئولیت شهرداری تهران را دارند، به شورا معرفی کنند. حاصل این فراخوان اعلام نام ۷۴ نفر بود. هر نامزدی که ‏بتواند در رایگیری مقدماتی ۵ رای بیاورد، در فهرست نهایی قرار میگرفت و بدین ترتیب ۹ نفر به لیست نهایی راه یافتند؛ محمد عطریانفر، ‏محمد حقانی، تقی‌زاده، محمد غرضی، دانش آشتیانی، ابراهیم اصغرزاده، سهیلا جلودارزاده، شهاب گنابادی و عزت‌الله ‏سحابی.» (مجله پیام امروز شماره ۳۱)

در ادامه نامزد موردنظر جبهه مشارکت، یعنی دانش آشتیانی نسبت به دیگر گزینه‌ها رای بیشتری آورد. او ۹ رای چپی‌ها و مشارکتی‌ها را در برابر ۶ رأی کارگزارانی‌ها داشت. طیف اقلیت که دبیر کل خود (کرباسچی) را در زندان می‌دید، راضی نبود با هزینه‌هایی که پرداخت کرده، حالا شهرداری تهران را از دست بدهد.

«عبدالله نوری که رهبری کارگزاران را داشت، چاره کار را در تهدید به استعفا دید و متن استعفای خود را تحویل محمد عطریانفر داد با این توجیه که «حالا ‏که چنین انتخاب ضعیفی برای شهرداری تهران صورت گرفته، دیگر نیازی به یک رئیس شورای شهر قوی هم نیست». روز ‏دوم خرداد وقتی اعضا با موضوع استعفای نوری روبه‌رو شدند، با پیشنهاد فاطمه جلایی‌پور ترجیح دادند که جلسه آن روز ‏را تشکیل ندهند. شب اعضا به منزل نوری رفتند و در نهایت توافق کردند که چهره‌های خارج از لیست ۹نفره را نیز مورد بررسی قرار دهند.

این نوع رفتار که بیشتر دهن‌کجی به رای مردم و انتخابات و روند طولانی بود که برای رسیدن به شهردار جدید تهران انجام شده بود، در آخر با یک حرکت کاملا دیکتاتور مآبانه تکمیل شد و فردی خارج از لیستی که مردم پیشنهاد داده بودند برای رسیدن به پست شهرداری تهران به شورای شهر اول معرفی و انتخاب شد.

حال به نظر می رسد که اصلاح طلبان همان بازی با افکارعمومی را در حال تکرار کردن هستند. این درحالی است که شهر تهران بدون شهردار اداره می شود و اعضای شورای شهر بیان کرده اند که حدود یک ماه برای این موضوع فرصت می خواهند اما انتخاب شهردار با این فرآیند که رسولی عنوان می کند، به نظر می رسد بیشتر از این زمان لازم دارد و بیم آن می رود که دوباره اصلاح طلبان بخواهند با افکارعمومی بازی و در انتها با دهن کجی به مردم شهرداری که مد نظر خودشان است، انتخاب کنند.

این درحالی است که مانند دوره اول شورای شهر دو گروه سیاسی کارگزاران و اتحاد ملت رایزنی هایی انجام داده و گزینه هایی در این خصوص مطرح شده است. با این حال مشخص نیست این فراخوان عجیب بدون در نظر گرفتن ساختار سیاسی اصلاحات با چه توجیهی منتشر شده است. شورای شهر اول با چنین رفتارهایی کارش به انحلال کشید و بعد از اینکه نجفی استعفا داد، اصلاح طلبانی که عضو شورای اول بودند خطاب به شورای پنجمی ها بیان کردند که تجربه اول را تکرار نکنند اما با این رفتارها به نظر می رسد تاریخ اصلاح طلبی در حال تکرار شدن است.



انتهای پیام/1404

منبع: جهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان