۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین عباس امیرانتظام از ادعا تا واقعیت +سند
کد خبر: ۳۰۲۲۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۳۰ ساعت: ۹:۱۵ ↗ لینک کوتاه

موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشر کرد:

عباس امیرانتظام از ادعا تا واقعیت +سند

عباس امیرانتظام چند سال پس از آزادی‌اش در گفتگو با یکی روزنامه‌ها، اسناد موجود در لانه جاسوسی درباره ارتباطش با مامورین سیا را مخدوش و جعلی دانست. اما اسناد موجود خلاف این ادعا را اثبات می‌کند.

عباس امیرانتظام از ادعا تا واقعیت +سند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی سه سند تاریخی درباره عباس امیرانتظام را به شرح زیر منتشر کرده است:

سند اول: طرح پیشنهادی عباس امیرانتظام به شاه با عنوان «سپاه کار» با هدف ملی کردن فعالیتهای عمرانی. این طرح که خطاب به شخص شاه نوشته شده، تابستان ۱۳۴۷ توسط امیرانتظام به اردشیر زاهدی، وزیر امور خارجه وقت داده شده و زاهدی در نامه‌ای مورخ ۱۳/۶/۴۷ به دفتر مخصوص شاهنشاهی آن را برای شاه ارسال می‌کند.

طرح پیشنهادی عباس امیرانتظام به شاه درباره تشکیل "سپاه کار" در سال 1347
 ارسال طرح پیشنهادی امیرانتظام درباره تشکیل "سپاه کار" توسط اردشیر زاهدی برای دفتر مخصوص شاهنشاهی

سند دوم: عباس امیرانتظام چند سال پس از آزادی‌اش، بهار ۱۳۷۷ در گفتگو با یکی روزنامه‌ها اسناد موجود در لانه جاسوسی درباره ارتباطش با مامورین سیا را مخدوش و جعلی دانست. پس ازاین مصاحبه، مرکز نشر اسناد لانه جاسوسی متعلق به دانشجویان پیرو خط امام طی بیانیه‌ایتفصیلی به بررسی این ادعای او و این اسناد پرداخت. بر اساس این اسناد، ارتباط امیرانتظام با مامورین آمریکایی از اواسط دهه ۴۰ شمسی برقرار و تا پس از انقلاب ادامه داشته است. او در این مدت در اسناد آمریکا با دو اسم رمز «آرلیک» و «اس. دی پلاد» معرفی شده است.

سند سوم: تصویر اصل کلیه اسناد لانه جاسوسی مربوط به عباس امیرانتظام و ترجمه آنها که در کتابهای  شماره ۱۰ و ۵۶ اسناد لانه جاسوسی منتشر شده، در یک فایل PDF بازنشر می‌شود. امید است انتشار و مطالعه این اسناد، گامی در راستای تبیین بیشتر حقیقت در این عرصه تاریخ انقلاب باشد. (دانلود کتاب کامل اسناد لانه جاسوسی درباره همکاری و ارتباط عباس امیر انتظام به مامورین آمریکایی)
 



انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان