۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین انسداد ۹ حلقه چاه غیرمجاز در منطقه خرمدشت
کد خبر: ۳۰۲۰۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۹ ساعت: ۹:۲۸ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین صورت گرفت؛

انسداد ۹ حلقه چاه غیرمجاز در منطقه خرمدشت

۹ حلقه چاه غیر مجاز در منطقه خرمدشت استان قزوین مسدود شد.

انسداد ۹ حلقه چاه غیرمجاز در منطقه خرمدشت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ شرکت آب منطقه ای قزوین بنا به وصول اخباری مبنی بر آماده سازی صدها هکتار از اراضی منطقه خرمدشت شهرستان تاکستان جهت کشت صیفی جات با استفاده از چاههای غیرمجاز، اکیپ های کارشناسی شرکت آب منطقه ای از محل بازدید و پس از اخذ دستورات قضایی و انجام هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی کلیه چاههای غیرمجاز که مقرر بود آب آنها توسط لوله به اراضی مورد نظر پمپاژ گردد در تاریخ 97/1/20 مسدود شد.

در جریان انسداد این چاه‌ها حجت الاسلام آقای صادقی نیارکی دادستان شهرستان قزوین به همراه فرماندار تاکستان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای، معاونین، دادستان شهرستان تاکستان، رئیس حوزه قضایی خرمدشت و جمعی از مدیران ستادی و شهرستانی از روند انجام کار و قلع و قمع لوله‌های انتقال آب بازدید بعمل آوردند.

گفتنی است؛ شرکت آب منطقه ای قزوین بنا به وظیفه قانونی خود جهت حفظ و حراست از منابع آب با هماهنگی سایر ارگان‌های ذیربط بطور قاطع با متخلفین و متعرضین به منابع و مجاری آبی برخورد قانونی را معمول می‌کند.

که در این زمینه و در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی از ابتدای سال آبی 93 تاکنون تعداد 218 دستگاه ادوات حفاری چاه‌های غیر مجاز توقیف شده و در همین ارتباط تعداد 1880 حلقه چاه غیر مجاز مسلوب المنفعه گردیده و از اضافه برداشت 257 حلقه چاه مجاز جلوگیری بعمل آمده که از این محل 339 میلیون متر مکعب آب در سال به تعادل سفره‌های آب زمینی کمک شده است.

گفتنی است؛ اقدامات انجام شده در راستای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی باعث کاهش میزان افت تراز آبخوان دشت قزوین از 168 سانتی متر درسال 93 به 85 سانتی متر در سال جاری شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان