۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کاوه مدنی از ایران فرار کرد یا فراری‌اش دادند؟+ سند
کد خبر: ۳۰۱۹۷۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

پشت پرده یک استعفا و فرار؛

کاوه مدنی از ایران فرار کرد یا فراری‌اش دادند؟+ سند

اگرچه معاون سازمان محیط زیست به فرارش از ایران اعتراف کرده است و تقصیر را به گردن دیگران انداخته است، اما فرار وی را باید بر اساس جلوگیری از لو رفتن شبکه جاسوسان محیط زیستی تفسیر و تحلیل کنیم.

کاوه مدنی از ایران فرار کرد یا فراری‌اش دادند؟+ سند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، در روزهای گذشته، محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس شواری اسلامی، در حساب توییترخود از استعفای ناگهانی و عجیب کاوه مدنی معاون سازمان محیط زیست در خارج از کشور خبر داد.
مدنی خودش اعتراف به فرار کرده است اما همانند حامیانش (دهباشی، میلانی، زیباکلام و ...) فرار خود را به ماجرای متهم بودن به ارتباط با جاسوسان محیط زیستی انداخته است

محمود صادقی، نمایندهٔ تهران در این باره در توییتر خود نوشت: «امروز از یک منبع موثق شنیدم کاوه مدنی معاون سازمان حفاظت محیط زیست، ایران را ترک کرده است. همسر او نیز که ممنوع الخروج شده بود با رفع ممنوع الخروجی کشور را ترک کرد. درس عبرتی برای نخبگانایرانی مقیم خارج از کشور!»[۱]

البته محمود صادقی قبل‌تر هم دروغی درباره دستگیری کاوه مدنی منتشر کرد که با تکذیب سازمان حفاظت از محیط زیست رو به رو شد و مشخص شد مدنی در بازداشت نیست و به کار خود مشغول است.

روزنامه صدای اصلاحات، از مدنی به عنوان رقاص محیط زیست نام می‌برد

اما چه کسی در داخل حامی مدنی بود و چه کسانی مدنی را فراری دادند؟

به دنبال کشف شبکه جاسوسی و نفوذ کاووس سید امامی و دستگیری چند نفر از عوامل شبکه اسرائیلی – انگلیسی – آمریکایی، حرف و حدیث‌هایی درباره کاوه مدنی استاد دانشگاه امپریال کالج لندن هم سر زبان‌ها افتاد و مشخص شد مدنی یکی از متهمینی است که می‌بایست مشخص شود ارتباطی میان او و دیگر عوامل شبکه جاسوسی وجود داشته است یا خیر؛ اما به دلایلی که مسؤولان دولتی باید شفاف سازی کنند، کاوه مدنی نه تنها مورد سؤال جواب جدی قرار نگرفت بلکه به راحتی به اقدامات خود در سازمان محیط زیست ادامه داد تا جایی که مدنی در روزهای منتهی به ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۷، با انتشار ویدئویی از خود، چالش بی زباله را در داخل کشور راه‌اندازی کرد.

اما و اگرها درباره کاوه مدنی ادامه داشت تا جایی که تصاویری از مجلس مختلط رقص و عیش و نوش کاوه مدنی در رسانه‌های غیر رسمی و شبکه های اجتماعی منتشر شد و رسانه‌های حامی دولت و جریان اصلاح‌طلب اعلام کردند که این تصاویر برای قبل از دوران مسؤولیتی مدنی است و هیچ ارتباطی به زمان حال ندارد؛ البته کاوه مدنی خودش هم این تصاویر را تکذیب نکرد و مشخص شد جوان متخصص در امور محیط زیست، در موضوعات دیگری هم تخصص دارد.

در دولت روحانی باز هم کسی پاسخگو نبود که اگر این تصاویر برای قبل از دوران تصدی مدنی در سازمان محیط است، بر اساس کدام مجوز و استعلام امنیتی ایشان توانسته‌اند وارد سازمان‌های دولتی شوند؟

البته بعضی از اخبار و نقل قول‌ها حکایت از آن دارد که تصاویر منتشر شده برای سال‌های قبل نبوده و در زمان اخیر اتفاق افتاده است...

بعد از حواشی به وجود آمده، مسؤولان دولتی هیچ زحمتی به خود ندادن و هیچ خبری از تذکر سوری به کاوه مدنی هم وجود نداشت و گویا مسؤولان دولتی و محیط زیستی از این تخصص مدنی بدشان هم نمی‌آمد.

مدنی چرا اینگونه از ایران خارج شد؟

اما سؤال اصلی این است که مدنی به واسطه حمایت چه کسی و چه کسانی از امپریال کالج لندن (دانشگاه متصل به سرویس امنیتی انگلیس) وارد کشور شده است؟

اما با توجه به حواشی به وجود آمده در سه چهار ماه اخیر، چرا کاوه مدنی باید به راحتی به خارج از کشور برود؟ آیا عدم حضور کاوه مدنی در کشور و استعفای عجیبش در خارج از کشور به معنای احساس خطر شبکه جاسوسی از لو رفتن دیگر ارکان شبکه نفوذ نیست؟

اما به دنبال خروج مبهم اما معنی‌دار مدنی از کشورف شبکه حامی و بعضا شبکه نفوذ در توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی فعال شدند که چرا باید یک نخبه ایرانی از کشور خارج شود در حالی که هیچ کس از این افراد پاسخ نمی دهد چرا یک نخبه ایرانی باید اینگونه از کشور فرار کند؟ مگر این فرد چه سوابقی دارد یا داشته است که ترجیح داده اینگونه از کشور خارج شود و استعفای خارج از عرف بدهد؟

باتوجه به شواهد امر، جریان اصلاحات و حامی دولت اعم از مستندساز، سیاست‌مدار و ضد انقلاب، به دنبال وارونه جلوه دادن خروج مدنی از کشور هستند و به نوعی در حال تغییر زمین بازی هستند.

عباس میلانی در حمایت از مدنی، جریان انقلابی را متهم کرده است
صادق زیباکلام، طبق همیشه از شبکه انگلیسی حمایت می‌کند و کاملا زمین بازی را عوض کرده است
حسین دهباشی بدون هیچ اشاره‌ای به خروج و استعفای عجیب مدنی، دیگران را به نخبه کشی متهم می کند

قطعاً خروج بی سرو صدای مدنی و استعفای این چنینی وی را باید در پازل خودکشی مشکوک سید امامی تحلیل و تفسیر کرد و مشرق در آینده مطالب دیگری درباره شبکه نفوذ و مدنی منتشر خواهد کرد.



انتهای پیام/1404


منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان