۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کمبود ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور/ هزینه درمان محرومان باید کاهش یابد
کد خبر: ۳۰۱۹۴۰ نویسنده: دکتر حریرچی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر بهداشت در مصاحبه با صبح قزوین اعلام کرد:

کمبود ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور/ هزینه درمان محرومان باید کاهش یابد

معاون وزیر بهداشت در مصاحبه با صبح قزوین گفت: هم اکنون حدود ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور برای ارائه خدمات درمانی کم داریم که با همت خیرین باید این میزان از کمبودها را جبران کنیم.

کمبود ۱۲۸ هزار تخت بیمارستانی در کشور/ هزینه درمان محرومان باید کاهش یابد
دکتر حریرچی در حاشیه مراسم کلنگ زنی بیمارستان سجادیه ناحیه شهری مهرگان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در ایران اکنون به ازای هر هزار تن 6/1 تخت داریم که با استانداردهای جهانی، یعنی 5/3 کمی فاصله داریم.

وی افزود: شرایط موجود در حوزه تخت‌های بیمارستانی نشان می‌دهد کمبود در این فضا جدی داریم، با توجه به استانداردهای جهانی باید حداقل صدهزار تخت به این تخت‌ها اضافه کنیم.

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد: هم اکنون حدود 128 هزار تخت بیمارستانی در کشور برای ارائه خدمات درمانی کم داریم.

این مقام مسئول اذعان کرد: درخواست ما این است از بخش‌های خصوصی و خیریه برای ارائه بیشتر خدمات به اقشار مختلف جامعه با رائه خدمات دولتی وارد کار شوند.

وی ادامه داد: هم اکنون ۳۹۸۰۰ تخت در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور در حال احداث داریم و در اسفندماه سال گذشته فراخوانی صادر شده تا افرادی که می‌توانند در رمینه بیمارستان سازی کمکی انجام دهند، وارد کار شوند.

دکتر حریرچی افزود: کمبود تخت در نقاط مختلف بیمارستان‌های مناطق محروم مشخص شده است تا با وارد شدن بخش‌های مختلف بعد فراخوان، خدمات مورد نیاز را به مردم ارائه شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که مردم محروم ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند هزینه‌های ناشی از حمل و نقل به بیمارستان‌هاست که امیدوارم به گونه ای رو به جلو حرکت کنیم تا محروم و فقیری برای هزینه درمان خود دچار مشکل نشود.

وی در پایان گفت: تخت‌های بیمارستانی باید در دسترس مردم قرار گیرد و تاکید وزارت بهداشت این است که خدمات بیمارستانی باید در 30 تا 40 کیلومتری محل زندگی مردم ارائه شود.
انتهای پیام/5005

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان