۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هفته هنر انقلاب باید سرآغاز تحولات فرهنگی و هنری در استان باشد
کد خبر: ۳۰۱۹۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۸ ساعت: ۱۴:۲۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین:

هفته هنر انقلاب باید سرآغاز تحولات فرهنگی و هنری در استان باشد

بيدخام مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: هفته هنر انقلاب اسلامی باید سرآغاز تحولات فرهنگی و هنری در استان باشد و با استفاده از نظر هنرمندان برنامه‌هایی را پي ریزی کرد.

هفته هنر انقلاب باید سرآغاز تحولات فرهنگی و هنری در استان باشد
مریم بيدخام در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین  اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی از برنامه‌های ارزنده ای است که جا دارد از حوزه هنری برای اجرای برنامه‌های خوبی که در این هفته داشتند، تشکر کنیم.

وی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی باید سرآغاز تحولات فرهنگی و هنری در استان باشد و با استفاده از نظر هنرمندان برنامه‌هایی را پي ریزی کرد و باید توجه داشته باشيم هرچه با زبان هنر آرمان‌های نظام را تبیین کنیم، موفق تر خواهیم بود.

این مسئول بیان کرد: این هفته بهترین فرصت است با زبان هنر و ادبیات هنر با جوانان ارتباط برقرار کرده و اندیشه‌های والای نظام، امام و رهبری را برای آنها تبیین کنیم.

وی عنوان کرد: هنرمندان نقش بی بديلي در فرهنگ سازي دارند، هنرمندان در نزد مردم مورد اعتماد و تکريم هستند و هنر هم مطابق فطرت پاک انسان است و مردم نگاه مثبتی به هنر و هنرمندان دارند.

بیدخام اذعان کرد: در گذشته شاید هنرمندان تعدادی محدودی بودند اما همین افراد محدود با زبان هنر تاثیر خود را در جامعه داشتند، از هنر و هنرمندان می‌توانیم با توجه به نقش الگویی آنها برای تبیین حقوق شهروندی بهره گیریم.

وی ابراز کرد: هرچقدر فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی افزایش یابد آسیب‌های اجتماعی کاسته می‌شود و در نتیجه جامعه ای سالم و شاداب تر خواهیم داشت.

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری قزوین اعلام کرد: اگر وقت جوان با برنامه‌های فرهنگی و هنری پر شود جوان ما به سمت اعتیاد و آسیب‌‌های اجتماعی کشیده نمی‌شود.

وی گفت: هنر و هنرمند همواره همراه مردم بوده است و در پیروزی انقلاب و بعد از آن در هشت سال دفاع مقدس با به تصویر کشیدن دلاوری‌های سربازان ایفای نقش کردند.

بیدخام در پایان بیان کرد: دغدغه اصلی ما نهادینه کردن نشاط اجتماعی و غنی کردن سفره فرهنگی است که هنرمندان با برنامه‌ها و ایده‌هایشان می‌توانند به کمک آیند تا جامعه ای تلطیف شده و عاری از خشونت را داشته باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان