۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کلنگ زنی ۲۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان/ ۳هزار واحد مسکونی در کرمانشاه بازسازی می شود
کد خبر: ۳۰۱۶۸۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۷ ساعت: ۱۱:۲۰ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیادمسکن استان قزوین خبر داد:

کلنگ زنی ۲۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان/ ۳هزار واحد مسکونی در کرمانشاه بازسازی می شود

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین از بازسازی ۳هزار واحد مسکونی در کرمانشاه خبرداد و گفت: ۲۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی می شود.

 کلنگ زنی ۲۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان/ ۳هزار واحد مسکونی در کرمانشاه بازسازی می شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، محمد همتیان مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت سالگرد تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان خدماتی از قبیل تهیه و اجرای طرح های هادی روستایی، صدور خدمات فنی مهندسی و واگذاری زمین ارائه می دهد.

وی افزود: در حوزه مسکن شهری برای شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در سال های اخیر فعال تر شدیم.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به تفاهم نامه ای که با اداره کل اوقاف و سایر نهادهای مرتبط در استان داشتیم، ۲۲۵ واحد مسکونی با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان در اردیبهشت ماه سال جاری کلنگ زنی می شود.

همتیان ادامه داد: در حوزه مقاوم سازی میزان اعتبارات در اواخر سال گذشته به۲۵ میلیون تومان افزایش یافت که بر این اساس پیش بینی می شود از ۵ هزار واحد مسکونی که در برنامه داریم ۳ هزار واحد را مقاوم سازی کنیم.

قزوین جزو ۱۰استان برتر مقاوم سازی
وی عنوان کرد: استان قزوین جزو۱۰ استان برتر کشور در حوزه مقاوم سازی است و هم اکنون ۴۴ درصد واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان قزوین تصریح کرد: آمارگیری که ۲۰ مهر تا۲۰ آبان ماه سال جاری انجام می شود، کمک می کند آمار دقیق تری از واحدهای مقاوم سازی شده به دست آوریم.

همتیان گفت: در منطقه بوئین زهرا استقبال خوبی از تسهیلات مقاوم سازی شده است، به طوری که حدود۴۰ درصد واحدهای روستایی این منطقه مقاوم سازی شد.

وی افزود: همچنین ۳۴ درصد واحدهای روستایی در تاکستان، ۴۷.۵ درصد در قزوین، ۴۷ درصد در آبیک، ۶۶ درصد در البرز و ۶۵ درصد در آوج مقاوم سازی شده است.

این مسئول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در عمران روستایی اضافه کرد: از محل قیر رایگان ۷۰۰ هزار مترمربع آسفالت با اعتبار ۲۶ میلیارد تومان در ۱۷۹ روستا در سال جاری اجرا می شود که از این میزان ۹ میلیارد تومان از محل قیر رایگان و مابقی اعتبارات استانی است.

همتیان با بیان اینکه استان قزوین دومین استان معین شهرستان گیلانغرب در کرمانشاه است، ادامه داد: فاز نخست بازسازی واحدهای مسکونی در گیلانغرب شامل یکهزار و۸۰۰ واحد مسکونی است که تا پایان تیرماه سال جاری به اتمام می رسد.

وی گفت: فاز دوم آن هم یکهزار و ۲۰۰ واحد مسکونی است که در مجموع تا پایان سال جاری باید ۳ هزار واحد روستایی را مقاوم سازی کرده و به مردم تحویل دهیم.

اعطای ۱۵میلیون تسهیلات ویژه گردشگری روستایی
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: با همکاری اداره کل ثبت و اسناد ۲ هزار و ۱۰۰ جلد سند برای واحدهای روستایی استان صادر شده است.

همتیان اظهار کرد: در کنار تفاهم نامه هایی که برای واحدهای روستایی در روستاهای هدف گردشگری داریم بحث معیشت خانوار روستایی را در نظر گرفتیم.

وی بیان کرد: در این راستا در کنار واحدهای مسکونی روستایی، احداث اقامتگاه های بوم گردی را داریم که با هدف ایجاد اشتغال و جذب گردشگر ساخته می شود.

این مسئول یادآور شد: همچنین ۱۵میلیون تومان تسهیلات برای هر واحد مسکونی در روستاهای هدف گردشگری پرداخت می شود.

انتهای پیام/۴۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان