۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم تلفات مرغ رها شده دفن شد
کد خبر: ۳۰۱۶۶۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۷ ساعت: ۹:۱۳ ↗ لینک کوتاه

توسط دامپزشکی شهرستان تاکستان؛

بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم تلفات مرغ رها شده دفن شد

توسط دامپزشکی شهرستان تاکستان بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم تلفات مرغ رها شده در تاکستان ضد عفونی و دفن شد.

بیش از ۲۰۰۰ کیلوگرم تلفات مرغ رها شده دفن شد
دکتر محمد رضا آذربایجانی در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: رهاسازی تلفات دام و طیور در حاشیه جادهها و رودخانه‌ها جرم بوده و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان افزود: با عنایت به گزارش واصله به اداره دامپزشکی شهرستان تاکستان مبنی بر تخلیه و رهاسازی تلفات مرغ گوشتی در مسیر کانال خاکی آب در نزدیکی روستای مهدی آباد قاقازان سریعاً کارشناسان این اداره به محل عزیمت و نسبت به بررسی موضوع اقدام کردند.

وی تصریح کرد: حجم تلفات رها سازی شده در حدود 2 تن برآورد شده و مشخص شد که تلفات در طی یک دوره پرورشی در این ناحیه تخلیه شده است و همچنین نمونه برداری‌های لازم برای ردیابی بیماری و منشاء تلفات صورت پذیرفت.

آذربایجانی اذعان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و خطر جدی تهدید بهداشت جامعه و حمایت از سرمایه های کشور اداره دامپزشکی با تشکیل یک اکیپ تخصصی با حضور دو کارشناس و یک دستگاه لودر و چند نفر نیروی انسانی با توجه به صعب العبور بودن کانال نسبت به معدوم سازی و دفن بهداشتی تلفات اقدام شد.

این مسئول بیان کرد: در بهمن ماه 96 نیز تلفات مرغ در یکی از مناطق این شهرستان تخلیه شده بود که خوشبختانه فرد خاطی شناسایی و پرونده کیفری علیه مشارالیه تشکیل شد که در دادستانی شهرستان تاکستان در حال رسیدگی است.

دکتر آذربایجانی به کلیه مرغداران و دامداران تاکید کرد: تخلیه و رهاسازی هر گونه تلفات دام و طیور غیر قانونی بوده و این اداره با تمام توان و با قاطعیت کامل با متخلفین این امر برخورد خواهد نمود.

وی همچنین از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده این تخلفات در صورت امکان مشخصات فرد یا افراد خاطی و یا شماره خودروی متخلف را به این اداره با شماره تماس 35225707 و یا شماره چهار رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان