۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۳۰درصد طرح‌های نخبگان به تولید منجر شده است
کد خبر: ۳۰۱۵۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۶ ساعت: ۱۴:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعان قزوین:

بیش از ۳۰درصد طرح‌های نخبگان به تولید منجر شده است

رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعان قزوین قزوین گفت: بیش از ۳۰درصد طرح‌های معرفی شده نخبگان به تولید منجر شده است و از ۱۸۰نیروی ما ۴۰نفر خانم و بقیه آقا هستند و برخی از مخترعان ما بالای ۱۰اختراع دارند.

بیش از ۳۰درصد طرح‌های نخبگان به تولید منجر شده است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اکبری فرد، رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعان، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در موسسه شهید آوینی اظهار کرد: انجمن نخبگان و کارآفرینان استان بیش از ۱۶سال است که در قزوین راه اندازی شده و زیر نظر استانداری فعالیت می‌کند.

وی افزود: این انجمن متشکل از نخبگان و مخترعان و کارآفرینان استان قزوین است و در انجمن ما به شخصی مخترع می‌گویند که اختراع ثبتی داشته باشد، همچنین نفرات اول تا سوم جشنواره خوارزمی یا نفر اول هر رشته ای در دانشگاه جزو نخبگان هستند و کارآفرینان نیز اشخاصی هستند که کارآفرینی و ایجاد اشتغال کرده اند.

این مسئول بیان کرد: هدف ما این است با گردآوری این عزیزان و ساماندهی آنها بهترین بهره برداری را داشته باشیم و شرکت تعاونی سپهر اندیشان سورنا در انجمن راه اندازی شده که یک شرکت چند منظوره است.

وی بیان کرد: ما باید مخترعان را به سمت گروهی کار کردن تشویق کنیم، زیرا یک مخترع زمان زیادی طول می‌کشد در حوزه‌های مختلف اختراع کسب علم کند.

اکبری فرد ابراز کرد: شناسایی اختراعات و معرفی آنها به مراکزی که به آنها مربوط می‌شود و امضای تفاهم نامه با مراکز علمی و صنعتی در راستای حمایت از نخبگان جزو وظایف انجمن ماست.

وی گفت: باتوجه به وجود مرکز رشد علمی بسیج در استان از این ظرفیت استفاده کردیم و مخترعان را برای ورود به عرصه تولید به این مرکز معرفی کردیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن مخترعان، نخبگان و کارآفرینان استان قزوین عنوان کرد: یکی از مواردی که سال‌هاست به مسئولان استانی تاکید شده استفاده از نخبگان برای مشاور علمی است، زیرا بهترین‌ها در مرکز ما از نظر علمی و تخصصی و کارآفرینی حضور دارند.

وی اعلام کرد: همچنین تفاهم نامه ای با موسسه "فن بازار" منعقد شده تا محصولات تولیدی نخبگان به صورت گسترده در این شبکه معرفی و به فروش برسد.

این مسئول اذعان کرد: اعضای انجمن نخبگان از ابتدای شکل گیری با حضور دانشجویان بومی و غیربومی از ۱۸۰نفر شروع شده و در سال‌های مختلف این آمار تغییرات داشته است، در نمایشگاه دانش بنیان که از ۲۸تا ۳۰ فروردین برگزار می‌شود فراخوانی آماده شده تا از نخبگان ثبت نام صورت گیرد.

وی بیان کرد: بیش از ۳۰درصد طرح‌های معرفی شده نخبگان به تولید منجر شده است و از ۱۸۰نیروی ما ۴۰نفر خانم و بقیه آقا هستند و برخی از مخترعان ما بالای ۱۰اختراع دارند.

اکبری فرد در پایان گفت: متاسفانه در فضای امروز کارها به صورت جزیره ای انجام می‌گیرد و علت آن این است که یا به وظایف خود آگاه نیستیم یا وظایف خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم.
انتهیا پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان