۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین حضور ۱۰۴محصول در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان/ مافیای کالای خارجی اجازه دیده‌شدن به کالای ایرانی نمی‌دهند
کد خبر: ۳۰۱۵۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۶ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین اعلام کرد:

حضور ۱۰۴محصول در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان/ مافیای کالای خارجی اجازه دیده‌شدن به کالای ایرانی نمی‌دهند

مدیرعامل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین گفت: ۱۰۴شرکت کننده در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان حضور دارند و همه باید به تفکر این جوانان نخبه اعتماد کنیم.

حضور ۱۰۴محصول در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان/ مافیای کالای خارجی اجازه دیده‌شدن به کالای ایرانی نمی‌دهند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ هادی طاهرخانی، مدیرعامل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در موسسه شهید آوینی اظهار کرد: مخترعان و مبتکران در مراکز مختلف استان شناسایی شده اند؛ اما تا زمانی که محصولات آنها به بازار رقابت وارد نشود کار تاثیرگذاری صورت نگرفته است.

وی افزود: عدم حمایت لازم و تجاری سازی نشدن ابتکارات و اختراعات زمینه ای شده تا بسیاری از نخبگان سرخورده شوند.

این مسئول اذعان کرد: برخی از تولیدکنندگان و مدیران واحدهای صنعتی از کشورهای مختلف محصول وارد می‌کنند؛ اما حاضر نیستند به جوانان نخبه اعتماد کنند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه امروز به عنوان یک صنعت شناخته شده است،گفت: نمایشگاه ویترین استان است و ما یک بنگاه اقتصادی هستیم؛ اما سیاست جدید ما این است که این نگاه اقتصادی رو کمرنگ کنیم تا از تولیدکنندگان حمایت شود.

طاهرخانی بیان کرد: در همین راستا برای حمایت از نخبگان، نمایشگاه بین المللی برای راه اندازی نمایشگاه محصولات دانش بنیان، این فضا به صورت رایگان در اختیار سازمان بسیج علمی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: متاسفانه مافیای کالاهای خارجی اجازه دیده شدن به کالای ایرانی را نمی‌دهند؛ بنابراین ما باید با تغییر نگاه برخی مدیران و حمایت از تولیدکنندگان داخلی این فرصت را ایجاد کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی قزوین ابراز کرد: ۱۰۴محصول در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان حضور دارد و همه ما باید به تفکر این جوانان نخبه اعتماد کنیم.

وی اعلام کرد: غرفه بسیج علمی، پارک علم و فناوری، مرکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد دانشگاه و مرکز رشد دانشگاه امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی، مراکز رشد واحدهای دانشگاه تاکستان، انجمن مخترعان و دانشگاه آزاد بویین زهرا، شرکت شهرک‌های صنعتی، سازمان صنعت و معدن و مرکز رشد، پارک علم و فناوری، مرکز تحقیقات مشاورزی و منابع طبیعی و واحدهای صنعتی دانش بنیان در این نمایشگاه حضور دارند.

این مسئول ابراز کرد: در نمایشگاه تولیدات دانش بنیان ۴۰غرفه در وسعت ۴۰۰۰هزار مترمربع برپا خواهد شد و ساعت بازدید از 16 الی 21 است که از ۲۸تا ۳۱ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه روز 28 فروردین ماه ساعت ۱۶ افتتاح می‌شود و در حاشیه برگزاری آن کارگاه فن بازار و استارات آپ‌ها، نشست‌های بی تو بی، جلسات هم اندیشی با حضور صاحبان شرکت‌های تولیدی انجام می‌گیرد.

طاهرخانی در پایان گفت: از مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند برای حضور و بازدید در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا زمینه ای برای ایده یابی آنها ایجاد شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان