۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نمایشگاه محصولات دانش بنیان در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۳۰۱۵۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۶ ساعت: ۱۲:۳۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج علمی استان:

نمایشگاه محصولات دانش بنیان در قزوین برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج علمی استان قزوین گفت: یکی از وظایف ما حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان به منظور معرفی دستاوردهای نخبگان استان است، نمایشگاه محصولات دانش بنیان در این راستا در استان قزوین برگزار می‌شود.

نمایشگاه محصولات دانش بنیان در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ ابراهیم حق وردیلو، مسئول سازمان بسیج علمی استان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در موسسه شهید آوینی اظهار کرد: سال ۹۷ با عنوان حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبری نامگذاری شد، سال‌های گذشته عناوینی چون اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بود که هم مردم و هم مسئولان و نخبگان و کارافرینان در تحقق این شعار نقش دارند.

وی افزود: سازمان بسیج علمی برای تحقق این شعار با گروهی از نخبگان و کارافرینان شبکه ای را ایجاد کرده تا شعار امسال عملیانی شود.

این مسئول بیان کرد: ما ارتباط خوبی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها انجام داده ایم تا ساز و کار تحقق شعار امسال فراهم شود.

وی عنوان کرد: باید تفکر بسیجی را در تحقق شعار سال مدنظر قرار بدهیم و تمام انرژی ما باید برای عملیاتی کردن این شعار صرف شود و مسئولان برای حمایت از اشتغال نگاه جهادی به برنامه‌ها داشته باشند.

حق وردیلو ادامه داد: سازو کار بسیج علمی تقوت بنیه علمی بسیجبان نخبه است و مرکز رشد در این راستا راه اندازی شد، هدف ما این است که به سمت کاربردی کردن پژوهش‌ها پیش برویم.

وی اضافه کرد: بسیاری از پایان نامه‌ها در حال خاک خوردن در کتابخانه‌هاست هدف ما کاربردی کردن بسیاری از پایان نامه‌ها در حوزه صنعتی و کشاورزی است، اما جسارت مسئولان واحدهای صنعتی و تولیدی افزایش یابد و مشکلات را صادقانه بیان کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی استان قزوین بیان کرد: یکی از وظایف ما حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان به منظور معرفی دستاوردهای نخبگان استان است، نمایشگاه محصولات دانش بنیان در این راستا در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از اهداف ما برقراری پل ارتباطی بین مسئولان و جامعه نخبگان استان است، فرهیختگان ارتباط خوبی با مدیران سازمان‌ها ندارد سازمان بسبج علمی به عنوان نقش رابط وارد میدان شده و در رشته‌های فنی، انسانی، پزشکی و کشاورزی نخبگان را شناسایی کرده است.

مرکز رشد قزوین جزو سه مرکز رشد برتر در کشور شد
در ادامه این نشست محسن بلوکی، مدیر مرکز رشد بسیج علمی استان قزوین اظهار کرد: مراکز رشد با اهداف ارائه انواع خدمات به مخترعان راه اندازی شد و در کل کشور ۳۴مرکز رشد بسیج در حال فعالیت هستند و مرکز رشد قزوین باتوجه به فعالیت‌ها و اختراعات جزو سه مرکز رشد کشور است.

وی افزود: هدف ما این است که ایده‌ها تبدیل به محصول شود و مرکز رشد بازوی اجرایی مرکز علمی بسیج است.

این مسئول بیان کرد: شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارج استان جزو برنامه‌های ماست که از بین اختراعات برتر در این نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۰۴محصول نخبگان در نمایشگاه دانش بنیان شرکت می‌کنند که هشت محصول برای اولین بار رونمایی می‌شود.

مدیر مرکز رشد بسیج علمی استان قزوین بیان کرد: مخاطبان ما از اقشار مختلف جامعه هستند و ارائه خدمات فقط مخصوص بسیجیان نیست؛ زیرا هدف ما حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها برتر است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ما محصول محور است و فقط ارائه طرح نداریم و ۸۹مخترع و محقق در این نمایشگاه حضور دارند.

بلوکی اذعان کرد: مرکز رشد بسیج قزوین در شهرصنعتی البرز مستقر هستند، کارگاه شیمی، نجاری، ماهیان آبزیان و موارد دیگر در حال فعالیت است.

وی در پایان گفت: حدود سه سال در پارک علم و فناوری حضور داشتم؛ اما حمایت‌های لازم از ما صورت نمی‌گیرد و برای تسهیلات پرداختی کارمزد دریافت می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان