۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی بر ملت ایران مبارک باد
کد خبر: ۳۰۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رهبر معظم انقلاب:

سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی بر ملت ایران مبارک باد

حضرت آیت اله خامنه ای در پیام خود فرمودند: در زمینه سیاسی،کار بزرگ در سال ۹۲ انتخابات ریاست جمهوری است که در واقع مقدرات اجرایی وسیاسی وعمومی کشور برای ۴سال آـینده رابرگزار می کنیم.

سال حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی بر ملت ایران مبارک باد

به گزارش صبح قزوین، حضرت آیت اله خامنه ای در پیامی به مناسبت آغاز سال 91 این سال را سال" حماسه اقتصادی وحماسه سیاسی " نامیدند.

متن کامل بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلّب القلوب و الأبصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الأحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال.
اللّهمّ صلّ علی حبیبتك سیّدة نساء العالمین فاطمة بنت محمّد صلّی الله علیه و ءاله.
اللّهمّ صلّ علیها و علی ابیها و بعلها و بنیها.
اللّهمّ کن لولیّك الحجّة بن الحسن صلواتك علیه و علی ءابائه فی هذه السّاعة و فی کلّ ساعة ولیّا و حافظا و قائدا و ناصرا و دلیلا و عینا حتّی تسکنه ارضك طوعا و تمتّعه فیها طویلا.
اللّهمّ اعطه فی نفسه و ذرّیّته و شیعته و رعیّته و خاصّته و عامّته و عدوّه و جمیع اهل الدّنیا ما تقر به عینه و تسرّ به نفسه.

تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیزمان در سراسر کشور، و به همه‌ی ایرانیان در هر نقطه‌ای از جهان که هستند، و به همه‌ی ملتهائی که نوروز را گرامی میدارند؛ مخصوصاً به ایثارگران عزیزمان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و خانواده‌هایشان، و همه‌ی کسانی که در راه خدمت به نظام اسلامی و به کشور عزیزمان مشغول فعالیتند.
امیدواریم خداوند متعال این روز را و این آغاز سال را برای ملت ما، برای همه‌ی مسلمانان عالم، مایه‌ی شادی و بهروزی و نشاط قرار دهد و ما را به انجام وظائفمان موفق و مؤید بدارد.

مقام معظم رهبری فرمودند: ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است وتکریم واحترام به همه ما قابل تذکراست.

ساعت تحویل وهنگام تحویل در حقیقت حد فاصلی است بین یک پایان ویک آغاز، پایان سال گذشته وآغاز سال نو.
و البته نگاه عمده ما باید روبه جلو باشد،سال نو را ببینیم وبا برنامه ریزی خود را آماده کنیم.

امام خامنه ای در ادامه فرمودند: نگاه به پشت سروراهی که طی کرده ایم  برای ما مفید است، اینکه چگونه حرکت کنیم، ازآن درس بگیریم وتجربه بیاموزیم

سال 91 سال متنوع با نقش های گوناگون بود.
شیرینی داشت، تلخی داشت وعقب ماندگی هم داشت،مهم این است که از نشیب ها خارج شویم وبه اوج برسیم.

آنچه در طول سال 91 از جنبه مواجهه ما با جهان استکبار آشکار وواضح بود عبارت بود از سخت گیری دشمنان به نظام جمهوری اسلامی ایران، که در ظاهر سخت گیری دشمنان بود ولی در باطن، ورزیدگی وپیروزی ملت ایران در میدان های مختلف بود.

آنچه هدف دشمن است، در صحنه های مختلف بود که عمد تا در عرصه های اقتصاد وسیاست بود.

آنه گفتند که می خواهند با تحریم ها ملت ایران را فلج کنند، اما نتوانستندچرا که ملت ایران به توفیق الهی به پیشرفت های زیادی دست پیدا کردند.

در زمینه اقتصاد، البته بر مردم فشار وارد آمد ومشکلاتی ایجاد شدوبه خصوص اشکالاتی در داخل وجود داشت وبرخی کوتاهی ها وسهل انگاری ها انجام گرفت که به نقشه های دشمن کمک کرد.

در مجموع،حرکت نظام ومردم حرکت روبه جلو بود که در آینده ، آثار ونتایج آن را خواهیم دید.

در عرصه سیاست، همت آن ها این بود که ملت ایران را منزوی واز جهت دیگر دچار دودلی وتردید کننداما درست عکس این عمل انجام شد واتفاق افتاد.

در زمینه انزوای ملت ایران نه فقط نتوانسته اند سیاست های منطقه ای وبین المللی ما را محدود کنند بلکه ازقبیل برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهد ها با حضور کثیری از روسای جهان در تهران عکس آنچه دشمنان می خواستند رقم خورد منشان داد نه تنها جمهوری اسلامی منزوی نیست بلکه در دنیا به ملت ومردم جمهوری اسلامی نگریسته می شود.

در زمینه مساله داخلی، مردم عزیز ما تا جایی که امکان موقعیت ابراز احساسات داشت عموما در 22بهمن سال 91آنچه را که لازمه شور بود واز سال های دیگر پرشور تر ومتراکم تر بوداز خود نشان دادند.

یک نمونه دیگر حضور مردمان خراسان شمالی در بحبوبه تحریم ها نمونه ای از وضعیت وروحیه مردم ایران دادنسبت به مسئولین وخدمت گذاران خودشان را نشان می داد.

کارهای زیادی در طول سال انجام گرفته است از جمله کارهای زیربنایی،علمی، تحرک مردم ومسئولین،چرا که زمینه فراهم شده است برای حرکت به جلو وجهش در زمینه اقتصاد وسیاست.

سال 92 برابر چشم انداز امیدوارانه که به لطف پروردگار که برای ماسال پیشرفت وتحرک مردم ایران و ورزیدگی ملت خواهد بود.

به این معنا که آمادگی ملت ایران بیش تر وحضور او موثرتر وسازندگی ملت به دست وهمت با کفایت خورشان بهتر وامدوارتر خواهد شد.

آنچه پیش رو داریم، باز عمدتا در دو عرصه سیاست واقتصاد است، در عرصه اقتصاد باید به تولید ملی توجه شود همچنین درشعار سال گذشته کارهایی هم انجام گرفت که یک مسئله بلند مدت است ودر یک سال به سرانجام نمی رسد

خوشبختانه در نیمه دوم سال 91 سیاست تولید ملی ریل گذاری شدکه دولت ومردم می توانند برنامه ریزی کنند وبا پشتکار وهمت پیش روند.

در زمینه سیاسی،کار بزرگ در سال 92 انتخابات ریاست جمهوری است که در واقع مقدرات اجرایی وسیاسی وعمومی کشور برای 4سال آـینده رابرگزار می کنیم.

لازم است هم در زمینه اقتصاد وهم در زمینه سیاست حضور مردم حضور جهادی باشد

با حماسه وهمت بلند ونگاه امیدوارانه بتاید وارد میدان شد وبا حماسه آفرینی به اهداف خود رسید.

با این نگاه سال 92 را سال"حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی"‌نامگذاری می کنیم وامیدواریم که به فضل پروردگار حماسه سیاسی واقتصادی به دست مسئولان دلسوزکشور ومردم عزیزمان  تحقق پیدا کند.

به امید توجهات پروردگار و دعای حضرت بقیةالله (ارواحنا فداه) و با درود به روح مطهر امام بزرگوار و شهیدان عزیز.

والسلام علیکم والرحمة الله وبرکاة

انتهای پیام/4003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان