۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مهمترین اقدامات مدیران استان در سال جاری/ رسالت مسئولان در حمایت از کالای داخلی چیست؟
کد خبر: ۳۰۱۴۸۶ نویسنده: اعظم میرزائی تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۶ ساعت: ۹:۵۶ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش میدهد؛

مهمترین اقدامات مدیران استان در سال جاری/ رسالت مسئولان در حمایت از کالای داخلی چیست؟

با آغاز سال جدید و با توجه به شعار "حمایت از کالای ملی" و مشکلات عدیده کارگری انتظار می‌رود تا مسئولین استانی با استفاده از ظرفیت های موجود و همتی مضاعف در جهت تحق شعار سال تلاش کرده و شکوفایی اقتصادی را رقم بزنند .

مهمترین اقدامات مدیران استان در سال جاری/ رسالت مسئولان در حمایت از کالای داخلی چیست؟
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ،

سال 97 از سوی مقام معظم رهبری سال "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری شد، به همین جهت وظیفه مردم و مسئولین برای تحقق این شعار در مسیر پیشرفت روزافزون کشور بیش از پیش حائز اهمیت است.

مدیران سازمان‌ها و نهادها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر سال به دنبال ترسیم نقشه راهی هستند تا با رفع نواقص عملکردی خود در سال گذشته، سال جاری را با عملکردی بهتر و سازنده‌تر در مسیر توسعه استان خود قدم بردارند.

در این گزارش سعی شده در گفتگویی با مدیرانی که پاسخگوی سوال ما بودند به بیان برجسته‌ترین برنامه مدنظر این مسئولین در مسیر تحقق شعار سال و حوزه‌های مرتبط در سال جاری پرداخته شود.


علی صفری شهردار قزوین
- در سال 97 قصد داریم با ادامه روند اتمام پروژه‌های نیمه تمام چند پروژه با مقیاس بزرگ را در دستور کار قرار دهیم.
- ساماندهی ترافیک و حمل و نقل عمومی و نگاه به محلات کم برخوردار شهر و نقاط منفصل شهری در دستور کار قرار دارد.


سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین
- تكميل مركز فرهنگي دفاع مقدس و ساخت یادمان‌های شهداي گمنام در سال 1396 با توجه به كمبود اعتبار حاصل نشد از این رو در صورت اهتمام بيشتري در واگذاري اعتبارات جهت موضوعات دفاع مقدس تکمیل این واحد در سال جدید پیگیری می‌شود.
- چاپ 30 جلد كتاب دفاع مقدس در سال 97
- افتتاح تعدادي از یادمان‌های ساخته شده و پيگيري مأموریت‌های محوله در خصوص برگزاري كنگره شهداي استان
- توليد آثار هنري و سينمايي شاخص


مصطفی پورامیدی مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین
- با توجه به اهمیت درآمدهای مالیاتی جهت تامین مخارج دولت، تحقق درآمدهای مالیاتی از طریق پیشگیری از فرار مالیاتی از برنامه های ما در سال آینده خواهد بود.
- اجرای طرح جامع مالیاتی نیز یکی از اهداف با اولویت سازمان امور مالیاتی کشور در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی می باشد و طی این سنوات امور مالیاتی استان همواره یکی از استانهای برتر در زمینه دستیابی به اهداف پیش بینی شده برنامه برش استانی پیاده سازی طرح جامع مالیاتی می باشد که در سال 1397 نیز این هدف دنبال خواهد شد.


سرهنگ ابوالفضل طاهرخانی معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین
- برگزاری کنگره 3 هزار شهید استان قزوین که بخش قابل توجهی از امور این کنگره انجام شده و طبق برنامه ریزی های انجام شده، این کنگره در 6 ماهه دوم سال 97 برگزار خواهد شد.
- جمع آوری خاطرات شهدا و رزمندگان و چاپ و نشر کتاب تا این لحظه به خوبی انجام شده و در برگزاری این برنامه از سخنرانان ومیهمانان کشوری و لشکری استفاده خواهد شد.
- هدف از برگزاری این کنگره شناساندن فرهنگ جهاد و شهادت برای نسل های حال و آینده می باشد تا بتوانیم مسیرشهدا را در جامعه تبیین کنیم و در تلاش هستیم که دست اندرکاران این کنگره دیداری با مقام معظم رهبری داشته باشند و با دستورمعظم له برنامه سراسری کنگره شهدا برگزار شود.


فرشاد پیله چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین
- تلاش‌هایی برای ورود به حوزه «طب تسکینی»، «درمان سرطان»، «ارتقاء سلامت» و نیز «توانبخشی» آغاز کردیم که به امید خدا در سال آینده انتظار داریم حاصل این تلاش‌ها به بار نشسته و به صورت عملی استان قزوین از دستاوردهای جهاد دانشگاهی و دانش فنی این مجموعه در این حوزه بهره‌مند شوند.
- تأسیس سه مرکز درمانی مهم در حوزه های «طب تسکینی و درمان سرطان»، «توانبخشی» و «مرکز پیشگیری و ارتقاء سلامت» ؛ البته خدمات جامع پرستاری هم در دستور وجود دارد که این مراکز به عنوان یک حلقه درمانی اثرگذار و مؤثر فضای سلامت استان را متحول خواهد کرد.


سید بهمن نقیبی مدیرکل دامپزشکی استان قزوین
- علاوه بر نظارت‌های روزمره در بخش‌های مختلف و سطح شهر که جزو اقدامات مهم دامپزشکی جهت تامین سلامت فراورده‌های دامی است با تشکیل کمیته‌هایی در دامپزشکی قصد داریم تا در صورت تایید در بخش نظارت اقدامات جدی‌تری را در سال 97 آغاز کنیم.


سردار محمودی فرمانده انتظامی استان قزوین
- همانطور که پلیس قزوین از رتبه قابل قبولی در کشور برخوردار است و به عنوان یک واحد انتظامی موفق شناخته می‌شود در سال97 قصد داریم با توجه به وجود قرارگاه جهادی تربیت و آموزش، با اولویت تربیت و آموزش اهداف خود را با ساختارهای مشخص و به صورت زیربنایی پیش ببریم.


علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار
- پروژه‌های شهرداری با اعتباری حدود 1000 میلیارد تومان و پروژه‌های روستایی با اعتباراتی در حدود 100 میلیارد تومان از جمله پروژه‌های مستمر شهرداری است.
- سدهای بالاخانلو و نهب چنانچه به مرحله اجرا و بهره‌برداری برسد یکی از پروژه‌های بزرگ سال جاری خواهد بود.
- پروژه مهم و فراملی احداث راه آهن قزوین- رشت در صورت اجرا یکی از مهمترین برنامه‌های سال 97 خواهد بود.


محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون استان قزوین
- سازمان انتقال خون از لحاظ فنی دارای اهداف و شاخصه‌هایی است که هرساله پیگیری می‌شود؛ در سال 97 انتقال خون استان چندین اقدام مهم را در دست اجرا دارد:
- بازسازی و تعمیرات اساسی ساختمان مرکزی انتقال خون جهت وسیع شدن بخش خونگیری و سهولت در انجام امور
- قصد داریم با پیگیری‌های لازم مرکز ثابت انتقال خونگیری تاکستان را به مرکز تخصصی اهدای پلاسمای خون تغییر دهیم
- پس از چندین سال پیگیری و تامین اعتبارات لازم قصد داریم سامانه سیار انتقال خون را راه‌اندازی کنیم


علی اکبر اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین
انجام اقدامات جدی در جهت بیابان‌زدایی، توسعه آبخیزداری و حفاظت از اراضی ملی از دیگر اقدامات مهم این اداره کل بوده است که با جدیت در سال 97 نیز پیگیری خواهد شد.


علی هوشمندی رئیس حوزه هنری استان قزوین
برگزاری شب خاطره و همچنین انجام برنامه‌های هنری و فرهنگی برای سال 97 از جمله برنامه‌های پیش‌روی حوزه هنری استان قزوین است.


سیاوش شمسی‌پور مدیر کل حــفاظت محیط زیست استان قزوین
- آغاز اقدامات اجرایی طرح پیشگیری از آلودگی هوای استان
- افزایش تعداد دوربین‌های مداربسته جهت پایش مناطق در حوزه محیط زیست طبیعی
- ادامه روند تدوین طرح جامع مدیریت منابع آب استان
- تدوین برنامه عملیاتی سال 97 و حرکت مطابق با آن


سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین
- مهمترین اقدامات سال 97 علاوه بر پیشبرد کارهای قبل استقرار پایه دوازدهم است که نیازمند تامین نیرو، تامین فضای لازم و کارگاه‌های مورد نیاز است.
- ایجاد نشاط علمی در مدارس و حذف آزمون‌های متعدد و تیزهوشان در مدارس ابتدایی


غلامرضا حقایق پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین
- افتتاح و راه‌اندازی مرکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی شهید رجایی جهت استفاده عموم مردم و جامعه ایثارگران
- ماموریت مهم بنیاد شهید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که تاکنون اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده که در سال آینده با قوت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد و ثبت و ضبط خاطرات جانبازان و آزادگان در راس برنامه‌های ترویجی قرار دارد.


حجت‌الاسلام علی رمضانی، مدیرکانون فرهنگی هنری مساجد استان
- نخستین نگاه ما برای سال آینده ورود به طرح جامع پرتال مساجد است که این طرح با همکاری برخی از دانشگاه‌های معتبر، رویداد ایده‌پردازی بچه‌های مسجد را رقم می‌زند و موجب می‌شود زمینه ارائه برنامه‌های هنری فراهم شود.
- ورود تمام کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان به فضای مجازی، اجرای طرح‌های مسجد و امیدآفرینی، مسجد و ایده‌های نو از دیگر برنامه‌های سال آینده به شمار می‌رود.
افق 1414 که در چشم‌انداز کانون فرهنگی هنری مساجد استان وجود دارد، ظرفیت اجتماعی مساجد است که بر اساس آن شبکه فرهنگی خانواده محور را برپا کردیم و امید است با کمک سایر دستگاه‌های اجرایی بتوانیم این مهم را در استان محقق کنیم.


آصفی مدیرعامل هلال‎‌احمر
- در بحث آموزش خانوارها پیش‌بینی کردیم آمار خانوارهای تحت آموزش هلال‌احمر را از حدود 5 هزار خانوار به 12 هزار خانوار افزایش دهیم و پروژه‌های عمرانی تعریف شده در سال 96 را عملیاتی کنیم.
- با سایر دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه امضا می‌کنیم تا کارمندان دولت در دانشگاه علمی کاربردی هلال‌احمر استان آموزش‌های لازم در حوزه امداد و نجات را فرا بگیرند و گواهی ضمن خدمت برای آنان صادر کنیم.
- گسترش رویکرد بشردوستانه در حوزه جوانان و داوطلبان و توسعه برنامه‌های اواقت فراغت جوانان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال 97 به شمار می‌رود.


کاظم‌لو مدیرحوزه علمیه خواهران قزوین
- در سال آینده سعی داریم طرح حیات طیبه را پیگیری کنیم و برای اعزام نیروهای فرهنگی و تبلیغی به سازمان‌ها و نهادهای مختلف تعاملات لازم را برقرار کنیم.
- با دستگاه‌های اجرایی مختلف از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، صدا و سیما تعاملات بیشتری برقرار کرده و در حوزه‌هایی مانند بصیرت‌افزایی و دفاع از ارزش‌ها بیش از پیش فعال شویم.


حجت‌الاسلام عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین
- برای سال 97 احیای موقوفات جزو سرفصل‌های مهم کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان به شمار می‌رود؛ چند پروژه تجاری و مسکونی در برنامه داریم که با همکاری بنیاد مسکن 650 واحد مسکن را کلنگ ‌زنی کردیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.
- مرمت موقوفاتی که نیاز به تعمیر دارند و اجرای پروژه نیروگاه خورشیدی در برخی از موقوفات و امامزادگان استان که کار مطالعات آن تا حدی انجام شده است از جمله برنامه‌های سال 97 این اداره کل به شمار می‌رود.
- احیا و به روزرسانی موقوفات، توسعه کمی و کیفی و عمران موقوفات و امامزادگان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سال جاری است.


مجید برخورداری مسئول روابط عمومی سازمان آب و فاضلاب
تکمیل پروژه آبرسانی از چاه‌های شرق قزوین مهمترین پروژه این سازمان در سال 97 به شمار می‌رود


حضرتی‌ها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین
- توسعه زیرساخت ها به خصوص مجتمع‌های گردشگری و فضاهای اقامتگاهی مانند هتل‌ها و بوم‌گردی از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل به شمار می‌رود.
- در حوزه مرمت آثار تاریخی پروژه های شاخصی از جمله باستان شناسی شهری در مجموعه حیدریه و دولتخانه صفوی و قنات ها وسایت موزه‌های سگزآباد را در دستورکار داریم؛ امید است با این رویکردها توزیع عادلانه‌ای به لحاظ فرصت‌ها در شهرستان‌ها ایجاد شود.


حمید پویا، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین
- در سال 97 ادامه اجرای پروژه انتقال آب از سد طالقان را پیگیری می‌‎کنیم که مهمترین پروژه ما در این سال به شمار می‌رود و امید است بتوانیم در یک بازه زمانی 3 ساله این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.
- برنامه‌ریزی لازم برای آبگیری سد نهب انجام شده است که امید است با آبگیری این سد به ظرفیت 120 میلیون مترمکعب شاهد بهبود وضعیت 37 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان باشیم.
- ادامه پروژه سد بالاخانلو در سال 97 در دستورکار شرکت آب منطقه‌ای قرار دارد که با اجرای این پروژه ضمن تأمین آب شرب5 شهر و 30 روستای استان، شاهد بهبود وضعیت 4 هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی استان هستیم.
- ادامه اجرای پروژه‌های جلوگیری از اضافه برداشت آب چاه‌های مجاز، انسداد چاه‌های آب غیرمجاز و تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اقداماتی است که تا رسیدن به نتیجه مدنظر قرار گرفته پیگیری می‌شود.


اعلایی مقدم، مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین
- ضمن پیگیری المپیاد 10 گانه در سال جاری، با تعامل استاندار برنامه‌های مربوط به مناطق آسیب‌خیز استان را پیگیری می‌کنیم که براساس آن در رشته‌های شنا، ژیمناستیک و دو و میدانی جشنواره‌هایی را برگزار می‌کنیم و مدارسی مانند مدرسه شنا در استان راه‌اندازی می‌شود.
- سعی داریم کانون‌های ورزشی مختص مناطق ضعیف استان راه‌اندازی کنیم که تاکنون اعتباراتی نیز به این کار اختصاص یافته و جلسات ابتدایی آن تشکیل شده است که براساس این جلسات از هیأت‌های ورزشی تقاضا کردیم برنامه‌های خود در این زمینه را به شورای عالی ورزشی استان ارسال کنند تا پس از تصویب برای اجرا ابلاغ شود.


حجت‌الاسلام قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین
- برای سال 97 اولویت‌های هشت‌‎گانه را در دستگاه قضایی استان در دستورکار داریم که شامل کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی، کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش زمان اطاله دادرسی، کاهش پرونده‌های موجود، کاهش نقض آراء ، کاهش منازعات و اختلافات، کاهش نارضایتی‌های عمومی و اربا رجوع از همکاران و کاهش جمعیت کیفری است.
- در هر یک از این بخش‌های برنامه‌هایی را برای اجرا در نظر گرفتیم که سیاست‌های کلان قوه مجریه و قضایی به لحاظ فرهنگی و اجتماعی، گسترش ایثار و گذشت و ترویج این فرهنگ، تعیین اولویت‌های اصلی از میان جرایم و آُیب‌های اجتماعی از جمله این سیاست‌ها به شمار می‌رود.
- افزایش گشت‌های نیروی انتظامی، اعزام همکاران قضایی به مدارس برای ارشاد ، مبارزه جدی تمام دستگاه‌های اجرایی برای ریشه‌کنی موادمخدر و اجرای راهکارهای پیشگیری از اعتبارد مانند تقویت ایمان و باورهای دینی، تقویت اعتماد به نفس، دوری از یأس و ناامیدی و تأمین اشتغال و جلوگیری از بیکاری از دیگر اقدامات در نظر گرفته شده برای سال 97 است.
- بالابردن کیفیت دادرسی در دادسرا و دادگاه، تزریق نیروی انسانی کافی و تقویت کادر قضایی، تقویت انجمن‌های حمایت از زندانیان و تقویت شوراهای حل اختلاف نیزدر لیست برنامه‌های دستگاه قضایی در سال 97 قرار دارد.


رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین
-ایجاد و راه‌اندازی کتابخانه در مناطق روستایی محروم از فضاهای فرهنگی و کتابخوانی
-انجام برنامه‌های فرهنگی مطابق با اولویت‌های مقام معظم رهبری در سال97
-تعمیرات و بهسازی فضای کتابخانه‌های عمومی در سطح استان
-ترویج فرهنگ کتابخوانی و تعامل با مراکز مختلف علمی ، آموزشی و فرهنگی و تحصیلی از جمله مدارس و دانشگاه‌ها و دانشکده‌ها و مهدهای کودک و حوزه‌های علمیه و سایر دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی

با توجه به نامگذاری سال با عنوان" حمایت از کالای ایرانی" مسئوولان و مردم وظیفه مهمی در جهت پویایی حوزه اقتصاد دارند و صنعتی بودن استان سبب شده که نیازمند تلاش بیشتر در این حوزه باشیم تا در پایان سال شاهد تحول شگرفی در حوزه شکوفایی اقتصاد باشیم.
متاسفانه هفته گذشته شاهد تعطیلی شرکت متالوژی پودر ایران بودیم که منجر به بیکاری 200 کارگر شد و چنانچه حمایت از تولید و رفع مشکلات صنایع آسیب دیده و فراهم سازی بازار خرید تولیدات آنها فراهم نشود در سالی که به نام حمایت از تولید داخلی است شاهد بیکاری تعداد بیشتری از کارگران خواهیم بود.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان