۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دندان ها قربانی گرانی شدند/ مسئولین به فکر جیب خالی مردم باشند
کد خبر: ۳۰۱۲۶۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۴ ساعت: ۱۱:۸ ↗ لینک کوتاه

در پی افزایش قیمت تعرفه های دندانپزشکی؛

دندان ها قربانی گرانی شدند/ مسئولین به فکر جیب خالی مردم باشند

در حالی یکی از دردهای مشترک مردم در مطب های دندانپزشکی عدم حمایت بیمه ها از تعرفه های سنگین دندانپزشکی است که هزینه بالای ترمیم و درمان یک دندان از دیگر معضلاتی است که تا پزشکان جیب مردم را خالی نکنند دست بردار نیستند و بیماری را پذیرش نمی کنند.

دندان ها قربانی گرانی شدند/ مسئولین به فکر جیب خالی مردم باشند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ، نزدیک به پنج ماه است که دندانش پوسیده و خراب شده اگر چه اوایل دردش سطحی بود اما کم کم این درد شدیدتر شد. وقتی به دندانزشکی مراجعه کرده دکتر معالج هزینه درمان را بالای یک میلیون تومان درنظر گرفته است  آن هم به شرطی که اگر وضعیت دندان وخیم تر بود هزینه را افزایش می دهد.

با ناامیدی از مطب بیرون آمده و حالا دندان خود را با زور انواع و اقسام قرص و محلول آرام می کند، اما حاضر نمی شود به مطب دندانپزشکی مراجعه کند چرا که در آن صورت با هزینه های بالایی مواجه می شود که شاید مجبور باشد حقوق یک ماه همسرش که برای خرج و مخارج خانه و پرداخت اقساط است را صرف درست کردن یک دندانش کند.
با ورود به مطب دندانپزشکی هرکس از دردی می نالد اما درد مشترک همه عدم حمایت بیمه ها از این تعرفه های سنگین دندانپزشکی است و از سوی دیگر تعرفه های دلبخواهی پزشکان که تا جیب مردم را خالی نکنند دست بردار نیستند و بیماری را پذیرش نمی کنند.
مردمی که در هر شرایط و وضعیت بحرانی ای هزینه بیمه را پرداخت می کنند تا دردی از آنها دوا شود اما در مواقعی که به آن نیاز دارند بیمه پشت آنها را خالی گذاشته و حمایت نمی کند به گونه ای که هزینه های بالای دندانپزشکی و تعرفه های دلبخواهی مطب های پزشکان در شرایطی می باشد که بیمه ها هم زیربار این نیاز درمانی نمی روند و آن را جزو خدمات لوکس می دانند.
در این زمینه تنها شانس و اقبال با افرادی است که بیمه های تکمیلی داشته باشند و نگرانی برای ترمیم دندانها نباشد، وگرنه بسیاری از اقشار به دلیل قیمت بالای این خدمات، جرات نزدیک شدن به مطب های دندانپزشکی را ندارند تا زمانی که درد امانشان را ببرد.
میری یکی از شهروندان زاهدانی  با انتقاد از هزینه های بالای دندانپزشکی اظهار کرد: قریب به هفت ماه است که خواب و خوراک ندارم از بس دندانم درد دارد اما با این هزینه های بالا و عدم حمایت بیمه ها چه کسی جرات نزدیک شدن به در مطب دندانپزشکی را دارد.
به گفته وی مراجعه به بیمارستان های دولتی هم دردی از مردم دوا نمی کند چرا که از بی کیفیت ترین مواد استفاده کرده و شامل تمامی خدمات دندان نیست.
وی با بیان اینکه نظارت خاصی  در این راستا وجود ندارد، افزود: هر دندانپزشک بنا به میل شخصی خود تعرفه جدید مصوب می کند و بیمار چاره ای جز قبول آن ندارد.
یکی دیگر از شهروندان با بیان اینکه سلامت دندان از هر چیز دیگری مهم تر است، گفت: مسئولین باید مشکل هزینه ها را هر چه زودتر حل کنند و به فکر مردم باشند اگر چه مسولی که ماهی حداقل 5 میلیون حقوق دریافت می کند در موقع بیماری مشکلی ندارد و درد سایر مردم را احساس نمی کند اما افزایش این هزینه‌ها موجب شده تا مردم دیگر به سلامت دندان توجه نکنند و این در حالی است که عدم توجه به سلامتی دندان باعث می شود سایر بخش های سلامتی هم عملکرد موفقی نداشته باشند.
شهرکی یکی از بانوان زاهدانی هم بیان کرد: برای کشیدن دو دندان عقل 350 هزار تومان پول پرداخت کردم که این انصاف نیست؛ مسئولین از خواب بلند زمستانی بیدار شوند و چاره ای برای مشکلات مردم بیاندیشند.
وی با بیان اینکه در بیمارستان های دولتی رسیدگی مناسبی به بیماران نمی شود یا نوبت ها همیشه ظرفیش تان کامل است، گفت: وقتی درد امانمان را می برد چاره ای جز مراجعه به بخش خصوصی نداریم.
انتهای پیام/1404


منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان