۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کیهان; مجازات و خیانت فتنه‌گران مشمول مرور زمان نمی‌شود
کد خبر: ۳۰۱۱۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۳ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

یادداشت؛

کیهان; مجازات و خیانت فتنه‌گران مشمول مرور زمان نمی‌شود

سخنان توأم با بی‌صداقتی خاتمی در حالی است که وی یکی از علل و منشأهای اصلی آشوب نیابتی سال ۸۸ است و نمی‌تواند بگوید من کاری به منشأ مسئله ندارم. او در حالی که می‌دانسته و در محافل خصوصی اصلاح‌طلبان هم تصریح کرده که تقلبی اتفاق نیفتاده، سرحلقه گرداننده حلقه مدعی تقلب و تهییج به آشوب خیابانی بوده است؛ بنابراین او و نظایرش متهم اصلی در خون‌های ریخته شده و تعرض به امنیت و مصالح ملی و اعتبار جمهوری اسلامی است.

کیهان; مجازات و خیانت فتنه‌گران مشمول مرور زمان نمی‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، یکی از سران فتنه به دولت می‌گوید من کاری به علت و منشأ مسئله (فتنه) ندارم اما بروید مشکل حصر را رفع کنید.

محمدخاتمی در جمع اعضای بنیاد باران گفته است: «وقتی آقای رئیس‌جمهور وعده‌هایی می‌دهد که عملی نمی‌شود و یا خدای نکرده خلافش رخ می‌دهد مشکل ایجاد می‌شود. اگر گفته می‌شود که حصر باید از بین برود، پس باید به این وعده عمل کرد.

من کاری هم به علت و منشأ مسائلی که پیش آمد ندارم، می‌شود و باید مدت‌ها در این باره حرف زد. اما ریشه‌یابی باید جای دیگری انجام شود و یک طرفه چیزی حل نمی‌شود. وقتی یک طرف ماجرا شکل حق گرفته و یک طرف هم شکل باطل و آن طرف هم نمی‌تواند حرفش را بزند، معلوم است که جز بدبینی و کینه و مشکلات دیگر، چیزی در جامعه ما ایجاد نمی‌کند.

منشأ هر چه می‌خواهد باشد، اما من معتقدم گذشته از اینکه همین عزیزانی که درحصر هستند خودشان می‌توانند منشأ یک همبستگی ملی و نزدیکی دل‌ها به همدیگر شوند، خود رفع حصر حرکت سمبلیکی است که می‌تواند در جامعه ما که به شدت در آن نیاز به مهربانی و همدلی وجود دارد و به خصوص برای نزدیک کردن حاکمیت به مردم، اثر مثبت داشته باشد.

من معتقدم نظام و رهبری می‌خواهند این مسئله حل شود. البته من نظر خودم را می‌گویم. از نظر من نظام قطعاً می‌خواهد این مسئله حل شود. یک گشایش‌هایی شده اما کافی نیست. باید حل شود. بروید حل کنید این مسئله را. هیچ کس حق ندارد در این زمینه بگوید رهبری یا کس دیگری نمی‌خواهد».

سخنان توأم با بی‌صداقتی خاتمی در حالی است که وی یکی از علل و منشأهای اصلی آشوب نیابتی سال 88 است و نمی‌تواند بگوید من کاری به منشأ مسئله ندارم. او در حالی که می‌دانسته و در محافل خصوصی اصلاح‌طلبان هم تصریح کرده که تقلبی اتفاق نیفتاده، سرحلقه گرداننده حلقه مدعی تقلب و تهییج به آشوب خیابانی بوده است؛ بنابراین او و نظایرش متهم اصلی در خون‌های ریخته شده و تعرض به امنیت و مصالح ملی و اعتبار جمهوری اسلامی است.

او با وجود اینکه هر چند وقت یک بار اظهار نظر می‌کند و توسط رسانه‌های ضد انقلاب منتشر می‌شود، جرأت و شهامت ندارد و همان اعتراف در پستو مبنی بر اینکه تقلب دروغ بوده را علنی بگوید و از مردم و نظام به خاطر دروغ و فریب و خیانتی که مرتکب شده عذرخواهی کند. بنابراین او ابتدا باید فکری برای مؤاخذه خود در این دنیا و آن دنیا کند و صلاحیت دفاع از موسوی و کروبی را ندارد.

یادآور می‌شود بنابر اظهارات مقامات غربی، برای آشوب سال 88 سالها برنامه‌ریزی شده بود و  به همین دلیل پس از آغاز شکستن حرمت قانون و جمهوریت توسط سران فتنه گروهک‌ها نیز به میدان آمدند اما امثال خاتمی در مقابل شعار نه غزه، نه لبنان، خط کشیدن روی جمهوری اسلامی، شعار انتخابات بهانه است اصل نظام نشانهاست و بی‌حرمتی به امام حسین علیه‌السلام کمترین اعتراض و مرزبندی نکردند بلکه با انتشار بیانیه و تحریف واقعیت‌ها و دعوت به تجمع و آشوب، مرتکب جنایت‌های پیاپی شدند.

یادآور می‌شود طبق قواعد حقوقی، حق پایمال شده و جرایم ارتکابی به هیچ وجه مشمول مرور زمان نمی‌شود. امیر مؤمنان(ع) نیز در این زمینه درباره اغماض نسبت به خیانت‌های برخی خواص و دست درازی و قانون‌شکنی‌هایشان می‌فرمایند «ان الحق القدیم لایبطله شئی. حق قدیمی و پایدار را هیچ چیز باطل نمی‌کند و از بین نمی‌رود».



انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان