۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین تبدیل مازوت به سوخت پاک در مرحله اجراست/ اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر صورت می‌گیرد
کد خبر: ۳۰۱۱۵۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۳ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت دانش بنیان در قزوین:

تبدیل مازوت به سوخت پاک در مرحله اجراست/ اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر صورت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان گفت: این طرح اگر تکمیل شود اولین بار در ایران است که مازوت را تبدیل به سوخت پاک کرده و سوخت برون سوزی تولید خواهد شد که ارزش افزوده بالایی دارد.

تبدیل مازوت به سوخت پاک در مرحله اجراست/ اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ نفر صورت می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در سفر به قزوین از دو طرح اجرا شده در روستاهای استان قزوین دیدن کرد و با نحوه اجرای این طرح های اشتغالزایی آشنا شد.

سید ابوالفضل رضوی به همراه علی فرخزاد معاون عمرانی استانداری، میقانی مشاور و مدیرکل حوزه استاندار، نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، و جمعی از مدیران دستگاه ها با حضور در روستای رامشان از توبع بخش کوهین از اجرای طرح شرکت دانش بنیان که در زمینه تبدیل ضایعات پالایشگاهی و پتروشیمی به سوخت قابل استفاده در صنایع و نیروگاه‌ها فعالیت دارد، دیدن کرد.

این واحد تولیدی توسط تعدادی از جوانان نخبه در حال احداث است و هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شاهین بختیاری مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در بازدید معاون توسعه روستایی کشور اظهار کرد: تولیدات ما در زمینه بازیافت ضایعات پالایشگاهی و پتروشیمی است و با راه اندازی آن برای ۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۵۰ نفر غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح ۴ میلیارد تومان هزینه شده که دو میلیارد تومان آن تسهیلات بوده است.

بختیاری یادآورشد: با طرح جدیدی که ارائه کرده ایم، قادریم ضایعات پالایشگاهی را به سوخت و روغنی تبدیل کنیم که تصفیه مازوت است و در میعانات گازی هم استفاده می‌شود.


وی بیان کرد: این طرح اگر تکمیل شود اولین بار در ایران است که مازوت را تبدیل به سوخت پاک کرده و سوخت برون سوزی تولید خواهد شد که ارزش افزوده بالایی دارد و ضمن کاهش آلودگی زیست محیطی در صنایع نیروگاهی نیز کاربرد خواهد داشت.

این مبتکر ادامه داد: با این طرح از خام فروشی مواد جلوگیری شده و ارزش افزوده دو برابری هم ایجاد می‌شود.

وی گفت: اختراع و ابتکار و طراحی و نیز عملیات اجرایی کار توسط متخصصان داخلی و خودمان صورت گرفته است و در صورت تامین اعتبارات کم بهره قادریم طرح توسعه را در مراحل بعدی اجرایی کنیم.

رضوی همچنین از باغ الگویی گردوی در دست احداث در روستای حسام آباد از توابع بخش کوهین بازدید کرد.

این باغ گردو در زمینی به مساحت ۴۰ هکتار با کاشت ۲۵۰ هزار اصله نهال گردوی خارجی که مقاوم در برابر شرایط و سازگار با اقلیم منطقه کوهین است دردست اجراست.

این طرح که توسط روستاییان اجرا می‌شود تاکنون ۸ میلیارد تومان هزینه داشته و قادر است برای ۲۰ نفر شغل ایجاد کند.

رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ضمن ابراز خرسندی از اجرای این طرح بزرگ در روستاهای قزوین بیان کرد: این طرح الگوی بسیار مدرنی است که می‌تواند اقتصاد روستاییان را متحول کند و برای آنها درآمدزا باشد. 
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان