۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برای کاهش طلاق، الزامی‌شدن مشاوره تخصصی پیش از ازدواج ضروری است
کد خبر: ۳۰۱۰۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۲ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین:

برای کاهش طلاق، الزامی‌شدن مشاوره تخصصی پیش از ازدواج ضروری است

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت: هدف ما این است با همکاری دادگستری بتوانیم طی فرآیندی آموزش و مشاوره تخصصی قبل از ازدواج و دریافت مدرک آن از جهاد دانشگاهی را برای ازدواج الزامی کرده و از این طریق از بسیاری از رخدادهای تلخ طلاق در آینده پیشگیری کنیم.

برای کاهش طلاق، الزامی‌شدن مشاوره تخصصی پیش از ازدواج ضروری است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سرهنگ ایمانعلی محمدزاده معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان، پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در بازدید از جهاد دانشگاهی واحد قزوین با فرشاد پیله چی رئیس این واحد دیدار و گفت و گو کرد.

سرهنگ ایمانعلی محمدزاده در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی اظهار کرد: پس از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان نیروی انتظامی و جهاد دانشگاهی امیدواریم که همکاری مشترک این دو مجموعه در کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان اثرگذار باشد.

وی با اشاره به آمار طلاق و آسیب‌های اجتماعی آن در استان قزوین افزود: باید بدانیم که برای ازدواج آمادگی‌های پیش از آن و آموزش‌هایی ضروری مورد نیاز است و ما احساس می‌کنیم که باید برای زوج‌های جوان مشاوره و آموزش داشته باشیم، اما قرار نیست این آموزش‌ها توسط نهادهای ذیربط و تنها در مرحله نزدیک به رخداد ازدواج انجام شود.

این مسئول ادامه داد: نکته مهم این است که ما آموزش در خانواده‌ها را فراموش کرده‌ایم و صدالبته عوامل مختلفی هم در این امر دخیل هستند که آموزش در خانواده جدی گرفته نمی‌شود، اما باید بدانیم پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و آموزش‌های لازم باید در خانواده اتفاق بیافتد.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی عنوان کرد: رفتار والدین در خانواده و تربیت فرزندان اهمییت بالایی دارد چراکه فرزندان چیزی نمی‌شوند که ما می‌خواهیم بلکه چیزی می‌شوند که ما هستیم و از رفتار پدر و مادرها یاد می‌گیرند؛ این یعنی اگر در خانواده‌ها آموزش صورت بگیرد ما دچار گرفتاری نمی‌شویم.

وی در پایان گفت: اصل هدف ما در نیروی انتظامی ایجاد امنیت و ثبات آن است و در هر حوزه‌ای که در نیروی انتظامی بتوانیم همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی داشته باشیم به‌ویژه در امر فرهنگ‌سازی، رسانه‌ای، آموزش و مشاوره آماده هستیم.

دستگاه‌ها به سهم خود برای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد شوند
فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی قزوین نیز در این دیدار با اشاره به نقش و وظایف دستگاه‌های اجرایی و متولیان آموزشی و فرهنگی در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: امروز حساسیت‌ها و مسائل مختلفی وجود دارد و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی هر دستگاه و نهادی که به نوعی خود را مسئول می‌داند باید به این بخش ورود کند و منتظر اقدامات دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر نباشد.

وی با اشاره به تجربه درخشان برخی از استان‌های کشور مانند همدان و خراسان شمالی در امر آموزش‌های تخصصی و مشاوره پیش از ازدواج توسط جهاد دانشگاهی عنوان کرد: این تجربه نشان داد که وقتی زوج‌های جوان برای ازدواج مورد آموزش و مشاوره‌های تخصصی قرار می‌گیرند آمار طلاق به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

این مسئول بیان کرد: امروز چون مدیرکل دادگستری استان نیز این اثر محسوس را شخصاً در خراسان دیده است، از تکرار این تجربه در استان قزوین حمایت می‌کند که بتوانیم با طی فرآیندی آموزش و مشاوره تخصصی قبل از ازدواج و دریافت مدرک آن از جهاد دانشگاهی را برای ازدواج الزامی کرده و از این طریق از بسیاری از رخدادهای تلخ طلاق در آینده پیشگیری کنیم.

پیله‌چی در پایان با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی جهاد دانشگاهی قزوین عنوان کرد: جهاد دانشگاهی آمادگی دارد تا از تمام ظرفیت‌های آموزشی، فرهنگی، دانشگاهی و دانشجویی و رسانه‌ای خود در مسیر کاهش آسیب‌های اجتماعی و همکاری با نیروی انتظامی استفاده کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان