۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین احداث "مدرسه طبیعت" در دستور کار شورای شهر قرار می‌گیرد
کد خبر: ۳۰۱۰۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۲ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

سخنگوی شورای شهر قزوین:

احداث "مدرسه طبیعت" در دستور کار شورای شهر قرار می‌گیرد

سخنگوی شورای شهر قزوین گفت: بحث احداث مدرسه طبیعت در دستور کار شورای شهر قزوین قرار گرفته؛ اما متاسفانه تاکنون به مرحله تصویب نرسیده است، چراکه کودکان اتیسم بیش از سایر کودکان نیاز به تقویت حواس پنچگانه دارند.

احداث "مدرسه طبیعت" در دستور کار شورای شهر قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ مهدیه قافله‌باشی سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین در همایشی که ظهر امروز(چهارشنبه) به منظور آگاه‌سازی درمورد اختلال اتیسم در فرهنگسرای بانو حضرت زهرا(س) قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: اتیسم بیماری شناخته نمی‌شود؛ بلکه اختلالی است که شاید قسمتی از رشد را مختل سازد.

وی افزود: اگرچه هیچ وقت آمارها در ایران، آمار دقیقی نیست و آمارهایی که داده می‌شود معمولا متغیر هستند؛ اما متاسفانه بر اساس آمارها، اختلال اتیسم رو به افزایش است.

ضرورت افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها در مورد اختلال اتیسم
رئيس کميسيون فرهنگي شورای شهر قزوین با بیان اینکه در استان قزوین 80 نفر مبتلا به اختلال اتیسم هستند؛ گفت: متاسفانه همیشه در مواجهه با این بیماری‌ها، دچار کمبود درمانگر و متخصص هستیم؛ که مدیریت شهری با افزایش آگاهی خانواده‌ها می‌تواند در این امر کمک کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها عنوان کرد: آحاد جامعه باید با علائم اختلال اتیسم آشنا شوند؛ برای اینکار لازم است تا با انتشار اخبار و اطلاعات، نسبت به این اختلال حساسیت ایجاد شود؛ تا با شناسایی به موقع پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

قافله باشی بیان کرد: ایجاد حساسیت و ارتقای آگاهی جامعه از موارد بسیار مهم است؛ چراکه کودکان اتیسم به لحاظ بهره هوشی مشکل خاصی ندارند و می‌توانند در کنار سایر آحاد جامعه زندگی کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان اتیسم نمی‌توانند در محیط‌های شلوغ قرار بگیرند و نیاز به هیجان زیاد ندارند؛ باید مبلمان شهری متناسب با نیاز این کودکان ساخته شده و تیتز و برنده نباشد و همچنین موسیقی‎ای که در پارک‌ها پخش می‌شود آرام باشد تا هیجان کودکان کنترل شود.

سخنگوی شورای شهر قزوین عنوان کرد: استفاده از رنگهای شاد در وسایل بازی پارک‌ها همچین قابلیت شستشو و استریل بودن آنها، تعبیه سرویس بهداشتی ویژه کودکان، وجود اتاق مادر و کودک، استفاده از کف پوش‌های نرم و پرهیز از اختلاف سطوح برای افزایش سطح ایمنی و جلوگیری از زمین خوردن و آسیب دیدن کودکان از دیگر نکاتی است که باید به آنها توجه شود.

وی تصریح کرد: بحث احداث مدرسه طبیعت در دستور کار شورای شهر قزوین قرار گرفته؛ اما متاسفانه تاکنون به مرحله تصویب نرسیده است، این کودکان بیش از سایر کودکان نیاز به تقویت حواس پنچگانه دارند که با این کار، کمک بزرگی به کودکان مبتلا به اختلال اتیسم می‌شود.

قافله باشی بیان کرد: اگر شهر را برای همه شهروندان می‌خواهیم؛ معتقدم مدیریت شهری باید در بحث ارتقای آگاهی و نصب بیلبوردها و پیام‌های مختلف کمک کرده و نگاه تجاری‌اش را از مجموعه بیلبردهای شهری و آنچه که به عنوان ابزار تبلیغات در دست دارد، بردارد.

وی در پایان گفت: پارک‌ها و وسایل نقلیه شهری باید به گونه‌ای باشد که همه شهروندان با شرایط مختلف بتوانند به راحتی از آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان