۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین محبوس‌شدن در آسانسور جزو بیشترین حوادث سال گذشته بود
کد خبر: ۳۰۱۰۰۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۲ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين:

محبوس‌شدن در آسانسور جزو بیشترین حوادث سال گذشته بود

مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: در بخش امداد و نجات نيز محبوس شدن در آسانسور با ۱۸۰ مورد، محبوس شدن در منازل مسکوني با ۱۷۰ مورد، تصادفات جاده اي با ۱۰۲ مورد و سقوط و واژگوني خودرو با ۶۵ مورد داراي بيشترين تعداد است.

محبوس‌شدن در آسانسور جزو بیشترین حوادث سال گذشته بود
ابوالفضل ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  با اشاره به آمار عمليات‌هاي اين سازمان در سال 95 و 96 اظهار کرد: در سال 1395،3 هزار و 33 مورد عمليات و در سال 1396، 2 هزار و 856 مورد عمليات رخ داده که در مقايسه متوجه کاهش 6درصدي تعداد عمليات‌ها در سال 1396 است.

وي افزود: از مجموع عمليات‌هاي انجام شده در سال 1396، تعداد يک هزار و 470 مورد، مربوط به اطفاء حريق و يک هزار و 386 مورد، مربوط به امداد و نجات است.

مدير عامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين ادامه داد: در مجموعه عمليات‎هاي اطفاء حريق و امداد و نجات انجام شده در سال گذشته تعداد 347 نفر مصدوم داشت و 30 نفر جان باختند و 797 نفر نيز نجات داده شدند.

وي بيان کرد: در سال گذشته تعداد 158 مورد حريق منزل مسکوني، 57 مورد حريق مراکز تجاري، 17 مورد حريق کارخانجات و مراکز صنعتي، 155 مورد حريق وسائل نقليه و 363 مورد حريق ضايعات به وقوع پيوسته و در بخش امداد و نجات نيز محبوس شدن در آسانسور با 180 مورد، محبوس شدن در منازل مسکوني با 170 مورد، گيرکردن اجسام حلقوي و انگشتر با 100 مورد، تصادفات جاده اي با 102 مورد و سقوط و واژگوني خودرو با 65 مورد داراي بيشترين تعداد است.

ذوالقدر با اشاره به آمار آتش سوزي و حوادث ناشي از شب چهارشنبه پايان سال 96 افزود: در اين روز آتش نشانان قزوين در 40 عمليات مختلف امداد و نجات و اطفاء حريق حاضر شدند که 16 مورد از اين حوادث مربوط به مراسم چهارشنبه پايان سال و در ساعات برگزاري اين مراسم بود.

وی اضافه کرد: در مقايسه با سال 95 شاهد کاهش 100 درصدي حوادث سنگين و خسارتي نسبت به سال 95 است که اين امر نشان از ارتقاء فرهنگ ايمني و موثر بودن اقدامات و تدابير سازمان آتش نشاني، صداوسيما، آموزش و پرورش، اورژانس، نيروي انتظامي و ديگر ادارات و ارگان‌هاي مربوطه دارد.

این مسئول عنوان کرد: ما همواره اعتقاد بر اين اصل داريم که شهري ايمن با مشارکت شهروندان محقق مي‌شود؛ بنابراين با توجه به رسالت سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در حوزه آموزش شهروندي به منظور پيشگيري از بروز حريق و حوادث، اين سازمان هر ساله در طرح آموزش آتش نشانان داوطلب اقدام به ثبت نام از شهروندان مي‌کنند و متقاضيان در قالب دوره‌هاي مقدماتي و پيشرفته آموزش‌هاي ايمني و آتش نشاني را در مرکز آموزش اين سازمان به صورت رايگان فرا مي‌گيرند.

وی در پايان گفت: متاسفانه کماکان حوادث آسانسور جزو بيشترين تعداد حوادث اعلامي به اين سازمان است که لازم است ساکنان و به خصوص مديران مجتمع‌هاي مسکوني دقت بيشتري در بازديد و سرويس‌هاي دوره اي از آسانسورها داشته باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان