۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تغییر رؤسای دانشگاه‌ها سناریویی برای تغییر مجدد در کابینه است
کد خبر: ۳۰۰۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

تغییر رؤسای دانشگاه‌ها سناریویی برای تغییر مجدد در کابینه است

بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای مخالفت خود را با دستور رئیس جمهور برای تغییر رؤسای دانشگاه‌ها، اعلام و به احمدی‌نژاد توصیه کرد به جای این کار، برای جایگاه ازدست‌رفته‌اش در قلوب مؤمنین چاره‌اندیشی کند.

تغییر رؤسای دانشگاه‌ها سناریویی برای تغییر مجدد در کابینه است
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس ،بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهوری برای تغییر رئیس دانشگاه تهران را محکوم کرد.
این تشکل دانشجویی در ابتدای بیانیه خود با مخاطب قرار دادن رئیس جمهور آورده است: دوشنبه 28 اسفند 91 نامه اجبار شما به وزیر علوم برای تعویض رؤسای دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس در خروجی سایت‌ها قرار گرفت که بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بر خود فرض می داند نکاتی را در این زمینه متذکر شود.
در ادامه این بیانیه آمده است: مدیریت جناب آقای دکتر رهبر در این مدت دارای نکات مثبت و منفی بوده که طی چند سال اخیر همواره توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به آنها اشاره شده است.
  «از جهت نکات مثبت می توان به عملکرد تقریباً مقتدرانه ایشان در قضایای فتنه 88، تلاش تقریبی برای شکستن باندهای علم‌زده و سیاسی در فضای دانشگاه و جلوگیری از تبدیل دانشگاه به ابزار دست احزاب معاند و فتنه‌گر اشاره کرد».
در بیانیه مذکور تصریح شده است: در زمینه نکات منفی مدیریت ریاست دانشگاه تهران می توان به وارد آوردن فشارهای عدیده بر تشکل‌های ارزشی فعال در دانشگاه، لغو پی در پی مجوزهای مراسماتی که در راستای جبهه انقلاب اسلامی بوده‌اند، بی تفاوتی نسبت به فضای فرهنگ و ولنگاری، انتصاب مدیران بی کفایت و نالایق در برخی معاونت‌ها و دانشکده‌ها، عدم توجه به رعایت عدالت اجتماعی در تأسیس پردیس های پی در پی پولی، برخورد انضباطی با دانشجویان دلسوز انقلاب اسلامی و خیلی موارد دیگر اشاره کرد.
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در بخش دیگری از بیانیه خود با اشاره به ابهاماتی که در نامه رئیس جمهور وجود دارد، به ذکر نکاتی در این خصوص پرداخت: طی دو دوره ریاست جمهوری جنابعالی در جهت حرکت دانشگاه به سمت دانشگاه انسان‌ساز که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مدنظر داشتند، چه حرکت و برنامه مدونی ارائه شد که حالا اجرایی شدن آن را با کمبود جدی مشاهده می کنید و قصد دارید طی چند ماه آن برنامه را پیاده کنید؟ این تشکل از احمدی‌نژاد پرسیده است: طی چند ماه اخیر چه اتفاقات مهمی در دانشگاه تهران رخ داده که یک‌باره شما آن را برنتافتید و در آخرین روز کاری سال اقدام به انتشار نامه علنی می کنید؟ حال آنکه رهبری بارها فرمودند که اختلافات را علنی نکنید.
آیا این یکی دیگر از مصادیق خیانت نیست؟ در ادامه بیانیه مذکور آمده است: فرض کنیم که همه نقدهای شما به ریاست فعلی دانشگاه و نیز شایعات مبنی بر تذکرات چندین و چندباره جنابعالی برای تغییر این ریاست درست باشد؛ حال با توجه به باقی ماندن کمتر از 3 ماه به انتخابات ریاست جمهوری، تغییر ریاست دانشگاه مهمی مانند دانشگاه تهران که همواره چشم طمع فتنه‌گران گذشته و فعلی به سوء‌‌استفاده از آن است، قرار است کدام چالش را حل کند و رئیس جدید دانشگاه که در سناریوی شما جا دارد، قرار است چه گلی بر سر دانشگاه بزند؟ بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در ادامه با تأکید بر اینکه اگر دستور رئیس جمهور اجرایی شود، آرامش جامعه را برهم می زند، تصریح کرد: آیا انتظار دارید که جامعه دانشگاهی این مسأله را بپذیرد که این نامه هیچ رابطه‌ای با بقیه کارهای شما در بر هم زدن آرامش کشور طی چند ماه اخیر ندارد؟ آیا بهتر نیست به جای برخورد صفر و یکی با این مقوله، در شرایط فعلی کشور برای دوری از فضای امنیتی دانشگاه که شما مدعی آن هستید، به جای عزل و نصب‌های یک‌شبه، راهکار و دستورالعمل ارائه دهید؟ این تشکل دانشجویی در پایان بیانیه خود با دعوت رئیس جمهور به رعایت تقوای الهی خاطرنشان کرد: چند ماه بیشتر از [عمر] دولت جنابعالی باقی نمانده و معلوم نیست که بعدها دوباره توفیق خدمت‌گزاری این مردم مقاوم و صبور را پیدا کنید؛ پس ای کاش به جای راه انداختن جنجال‌های دومینویی در کشور، به فکر رسیدگی به دغدغه‌های اصلی مردم باشید و در پایان توصیه می کنیم به جای اجرای سناریویی جدید برای «تغییر مجدد در کابینه»، فکری به حال جایگاه ازدست‌رفته‌تان بین قلوب مؤمنین کنید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان