۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حدود ۷۳ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف کشف شد
کد خبر: ۳۰۰۸۳۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۱ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی قزوین:

حدود ۷۳ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف کشف شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی قزوین گفت: طی سال ۱۳۹۶کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین بر استحصال ۸هزارو ۶۰۱ تن گوشت قرمز برای عرضه به بازار، نظارت کردند و ۷۲ تن و ۹۷۶ کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف حذف شد.

حدود ۷۳ تن گوشت قرمز غیرقابل مصرف کشف شد
دکتر راول غلامپور اقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  از بازرسی و نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام استان در سال 1396 خبر دارد.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی و وظایف ذاتی برنامه و اهداف دامپزشکی، با حضور مسئول فنی بهداشتی و ناظرین شرعی و دستیاران مسئولین فنی بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌­های دام استان و نظارت عالیه از سوی کارشناسان دولتی مستقر بازدیدها دوره­ای کارشناسان اداره نظارت عملیات بازدید و نظارت بهداشتی در کشتارگاه‌های دام قبل و پس از کشتار انجام می شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی قزوین تصریح کرد: در این راستا به منظور تأمین سلامت لاشه‌ها و آلایش استحصالی و تأیید حلیت(حلال بودن) گوشت دام، ضمن ممهور نمودن لاشه‌ها به مهر کشتارگاه‌ها از برچسب نیز به منظور شناسنامه دار کردن لاشه استفاده می‌شود.

این مسئول تشریح کرد: طی سال 1396کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین بر استحصال 8هزارو 601 تن گوشت قرمز برای عرضه به بازار، نظارت کردند و 72 تن و 976 کیلوگرم گوشت قرمز غیرقابل مصرف حذف شد.

اقدمی ادامه داد: این موضوع نقش بسزایی در ایجاد اطمینان خاطر مصرف کننده از بعد تأمین سلامت و بهداشت جامعه دارد و در صورت عدم خروج محموله‌های غیر قابل مصرف، سبب انتقال بیماری مشترک بین حیوان وانسان و یا بیماری‌های با منشاء غذا شود.

دکتر اقدمی در پایان از شهروندان خواست خرید گوشت قرمز را از قصابی‌ها و مراکز عرضه مجاز و دارای پروانه تهیه و نسبت به ممهور بودن لاشه به مهر بهداشتی دامپزشکی اطمینان حاصل و به مندرجات درج شده بر روی برچسب توجه کنند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان