۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین پردیس سینمایی در قزوین ساخته می‌شود/ رونمایی از مجموعه داستان "هفت زمستان"
کد خبر: ۳۰۰۷۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰ ساعت: ۱۵:۴۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

پردیس سینمایی در قزوین ساخته می‌شود/ رونمایی از مجموعه داستان "هفت زمستان"

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: امیدوارم با قطعی شدن واگذاری زمین کارهای اجرایی پردیس سینمایی دنبال شود، هزینه ساخت این پردیس سینمایی به صورت غیرکارشناسی ۲۰میلیارد تومان پیش بینی شده است.

پردیس سینمایی در قزوین ساخته می‌شود/ رونمایی از مجموعه داستان "هفت زمستان"
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ علی هوشمند، رئیس حوزه هنری استان قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از برنامه‌های هفته هنر انقلاب تجلیل از مجموعه حافظ پژوهی است، دکتر انصاری، سعید عاشقی، آقای سمیع زاده و قافله باشی بیش از پانزده سال است که چراغ این سرمایه فرهنگی ادبی را روشن نگه داشته اند.

وی افزود: ریزش‌ها و رویش‌های جلسات حافظ پژوهی به گونه ای بوده که ما را برای ادامه کار ترغیب کرد و طی سال گذشته تصمیم گرفتیم به صورت تصویری این جلسات ضبط شود و این کارها به صورت مجموعه ای تدوین کنیم.

این مسئول بیان کرد: طی هفته جاری همچنین اختتامیه جشنواره داستان کوتاه برگزار می‌شود، فراخوان این جشنواره در سال گذشته صورت گرفت و آثار در حال داوری است و اختتامیه آن در پنج شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

داستان‌های برگزیده جشنواره داستان کوتاه کتاب می‌شود
وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب، تهیه ویژه برنامه ای در راستای فعال سازی خانه‌های هنری بنابر نامگذاری سال است که در این راستا نمایشگاهی با عنوان حمایت از کالای ایرانی در شبستان مسجدالنبی برگزار می‌شود که با محوریت کاریکاتور و کارتون خواهد بود.

هوشمند اذعان کرد: هرساله در بهمن و اسفند برنامه‌های سال آینده بسته می‌شود، هدف ما از ابتدای مدیریت در حوزه هنری قزوین این بود که به جای کارهای شعاری و ویترینی و انبوه سازی به سمت تولیدات فاخر در حوزه ادبیات پایداری و ادب پایداری و نمایش حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: برنامه‌های حوزه هنری در سه محور کارگاه‌های آموزشی، خانه‌های هنری و آثار تولیدی محور انجام می‌شود، در همین زمینه مجموعه داستان کوتاه هفت زمستان تا پایان بهار رونمایی می‌شود، خروجی جشنواره داستان کوتاه هم به صورت کتابچه ای چاپ می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان قزوین ابراز کرد: اثرگذاری برای مخاطب و جریان سازی اثر و هماهنگی با وظایف ذاتی حوزه هنری از جمله زمینه‌های حمایت از نیروهای متعهد و انقلابی استکه ایجاد خانه‌های هنری، در این راستا صورت گرفت.

افزایش 40 درصدی بودجه حوزه هنری
وی درباره بودجه حوزه هنری بیان کرد: طی سال‌های گذشته بالغ بر چهل درصد رشد اعتباری داشتیم، دی ماه ۹۴ کل اعتبارات حوزه ۶۷۸میلیون بود که در سال جاری به یک میلیارد و پانصد و ۱۴تومان رسیده است که این افزایش بودجه صرف تولیدات پژوهشی و حمایت از هنرهای پرمخاطب شد.

این مسئول بیان کرد: از دلایل حمایتگری ما از تولیدات هنری مواردی از جمله قرار گرفتن اثرات در راستای ارزش‌های دینی و دفاع مقدس، مخاطب پذیری، اثرگذاری است همچنین تیم کاری این پروژه‌ها افرادی توانمند و متعهد باشند.

وی درباره راه اندازی پردیس سینمایی در قزوین گفت: آخرین خبری که در این حوزه طبق پیگیری‌های ما منتشر شده واگذاری قطعه زمینی به مساحت ۱۸۸۰مترمربع در منطقه پونک از سوی سازمان مسکن و شهرسازی بود که هنوز تفاهم نامه آن انجام نشده است.

هوشمند تصریح کرد: امیدوارم با قطعی شدن واگذاری زمین کارهای اجرایی آن دنبال شود، هزینه ساخت این پردیس سینمایی به صورت غیرکارشناسی ۲۰میلیارد تومان پیش بینی شده است که شامل سه سالن با ظرفیت‌های متفاوت است و بخش‌های مختلفی چون پارکینگ، بخش خدمات عمومی، بخش تجاری و اداری را شامل می‌شود.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان