۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نقش سفرهای خارجی وزیران بر واردات بی‌رویه/ چمدان‌های آقایان وزیر بررسی نمی‌شود
کد خبر: ۳۰۰۶۳۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۲۰ ساعت: ۱۰:۳۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم اصفهان مطرح کرد؛

نقش سفرهای خارجی وزیران بر واردات بی‌رویه/ چمدان‌های آقایان وزیر بررسی نمی‌شود

نماینده مردم اصفهان درمجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه به دلیل عبور وزیران از پاویون فرودگاه چمدان‌های آن‌ها بازرسی و مورد برسی قرار نمی‌گیرد و فقط خدا می‌داند چه اقلام بیهوده‌ای از این طریق وارد کشور می‌شود.

نقش سفرهای خارجی وزیران بر واردات بی‌رویه/ چمدان‌های آقایان وزیر بررسی نمی‌شود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسن کامران پیرامون شعارسال 97 اظهارکرد: تا کنون مجلس و دولت در زمینه مسائل اقتصادی فقط حرف می‌زدند و به هیچ وجه اقدام مناسبی برای جلوگیری از اشرافیت انجام نداده‌اند، به همین منظور انتخاب این شعار می‌طلبد که زین پس باید به جای حرف زدن در میدان عمل کار کرد تا مشکلات اقتصادی کشور مرتقع شود.

وی پیرامون نقش مناطق آزاد بر واردات بی‌رویه، گفت: در سراسر دنیا هنگامی که اجناسی را صادر می‌کنند برای تشویق از مالیات معاف می‌شوند ولی در ایران این شرایط کاملا برعکس است، چگونه در شرایطی که از یک مرده‌شور اظهارنامه مالیاتی اخذ می‌شود از مناطق آزاد مالیاتی گرفته نمی‌شود و گردش مال آن‌ها مشخص نیست، همین امر زمینه واردات بی‌رویه را فراهم آورده‌است که باید گفت در این قضیه مجلس و دولت شریک جرم هستند و نقش اصلی را ایفا می‌کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجل شورای اسلامی بابیان اینکه مسئولان در زندگی شخصی خود استفاده از کالای ایرانی را بیاد مورد توجه قرار دهند، تصریح کرد: به عنوان مسئولان باید به مارک خودکارها و کت وشلوار خود توجه کنند و این نکته را مد نظر داشته باشند که استفاده از خودکار و لباس خارجی برای مسئولان  شرم آور و خجالت آور است.

وی با اشاره به سفرهای پرشمار وزیران به خارج از کشور، گفت: متأسفانه به دلیل عبور وزیران از پاوین فرودگاه چمدان‌های آن‌ها بازرسی و مورد برسی قرار نمی‌گیرد و فقط خدا می‌داند چه اقلام بیهوده‌ای از این طریق وارد کشور می‌شود.

نقش سفرهای خارجی وزیران بر واردات بی‌رویه/ چمدان‌های آقایان وزیر بررسی نمی‌شود

کامران ادامه داد: از سوی دیگر خود جای سئوال دارد که چرا مسئولی که با پول بیت‌المال به سفر خارج از کشور می‌رود و به عبارتی پول خورد و خوراکش از جیب مردم تأمین می‌شود باید دلار صرف خریدهای بیهوده کند.

نماینده مردم اصفهان در مجل شورای اسلامی  با بیان اینکه حل مشکل اقتصاد کشور عزم جدی از سوی مجلس و دولت را می‌طلبد، گفت: اگر از همان ابتدا با کسی که فسادش اثبات می‌شد به صورت جدی برخورد صورت می‌گرفت زمینه درس عبرت برای دیگران فراهم می شد و وضعیت به شکل کنونی نبود.

وی بابیان اینکه در صحن علنی مجلس هفتم بنده تذکری تحت عنوان چرایی استفاده از سطل زباله چینی در مجلس مطرح کردم، خاطرنشان کرد: آن زمان همه با مسخره گفتند کامران به سطل زباله مجلس گیر داده‌است و کلا حرکت بنده را به سخره گرفتند، در صورتی که بنده آن زمان گفتم بحث من فقط یک سطل زباله نیست بلکه بنده با نفس اینکار و استفاده از پول بیت‌المال برای رونق اقتصاد سایر کشورها مخالف هستم.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان