۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین استان قزوین رتبه ششم توليد تخم مرغ در کشور را دارد
کد خبر: ۳۰۰۵۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۹ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان:

استان قزوین رتبه ششم توليد تخم مرغ در کشور را دارد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گفت: استان قزوین رتبه ششم توليد تخم مرغ در کشور را دارد و بعنوان يكي از قطب‌هاي اصلي پرورش مرغ تخمگذار است

استان قزوین رتبه ششم توليد تخم مرغ در کشور را دارد
علی شاپورزاده در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: طی سال گذشته 660 هزار و 524 تن انواع محصولات دامی در استان تولید شد.

وی افزود: این میزان تولید شامل محصولات دامی، گوشت قرمز، گوشت سفید (مرغ )، شیر، تخم مرغ و عسل است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اذعان کرد: استان قزوین پتاسیل مناسبی برای تولید انواع محصولات دام و طیور دارد، هم اکنون بیش از 800 واحد پرواربندی گوساله و گوسفند بصورت صنعتی و تعداد زیادی نیز بصورت سنتی فعال و گوشت قرمز استان را تولید می‌کنند.

660 هزار تن محصولات دامی در استان قزوین تولید شد
به گفته این مسئول؛ در سال گذشته 25 هزار و 844 تن گوشت قرمز در دامداری‌های استان تولید شده که پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم این میزان به بیش از 28000 تن برسد.

شاپورزاده تصریح کرد: همچنین طی این مدت؛ 523 هزار و 253 تن شیر در استان تولید شده که پیش بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم این میزان تولید شیر به بیش از 614 هزار تن برسد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به تولید مرغ گوشتی در استان و همچنین بستر مستعد استان برای تولید گفت:هم اکنون ظرفیت پرورش مرغ گوشتی در استان بیش از 1میلیون و 515 هزار و 120 قطعه است که سالیانه 60 هزار و 329 تن گوشت مرغ تولید می‌شود.

وی با اعلام این مطلب که؛ استان قزوين با دارا بودن 67 واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت 878 هزار و 500 قطعه از بزرگترين استانهاي کشور در توليد تخم مرغ است، بیان کرد: در سال گذشته 50 هزار و 402 تن تخم مرغ تولید شده است.

این مسئول ابراز کرد: شرايط اقليمي مساعد و نزديكي به استانهاي مصرف كننده عمدتا تهران و گيلان موجب شده كه بيش از پنج برابر نياز داخلي تولید تخم مرغ در استان تولید شود.

وی اذعان کرد: استان قزوین رتبه ششم توليد تخم مرغ در کشور را دارد و بعنوان يكي از قطب‌هاي اصلي پرورش مرغ تخمگذار است، همچنین طی سال گذشته ؛ 795 تن عسل در زنبورستان‌های استان تولید شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان