۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین مهلت ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن‌کریم تمدید شد
کد خبر: ۳۰۰۴۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۹ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه قزوین:

مهلت ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن‌کریم تمدید شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از تمدید مهلت ثبت‌نام در چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان در سال جاری خبر داد.

مهلت ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن‌کریم تمدید شد
علی عظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مهلت ثبت‌نام در بخش آوایی مسابقات در رشته‌های حفظ و قرائت و اذان و دعاخوانی تا ۳۰ فروردین و بخش معارفی تا ۱۰ اردیبهشت تمدید شده است.

وی افزود: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ویژه بزرگسالان در سال جاری در دو رشته آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و حفظ کل، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان ویژه برادران و در رشته‌های معارفی شامل تفسیر نمونه سوره حجر، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم و حفظ و معارف احادیث در شهرستان‌های استان قزوین برگزار می‌شود.

عظیمی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان مجاز هستند به صورت هم‌زمان در یکی از رشته‌های آوایی انفرادی و معارفی شرکت نمایند، افزود: آزمون رشته‌های معارفی در مرحله شهرستانی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: در بخش معارفی رشته تفسیر و معارف قرآن نیز ویژه برادران و خواهران اهل سنت، منبع مطالعاتی مستقلی در نظر گرفته شده است؛ که علاقمندان اهل سنت می‌توانند در این رشته شرکت کنند.

این مسئول درباره شرایط شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات بیان کرد: داشتن تابعیت ایرانی در مسابقات فردی و گروهی، عدم اشتغال به تحصیل در مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، داشتن حداقل سن 18 سال و حداکثر 40 سال از شرایط شرکت در این مسابقه است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف با بیان اینکه افرادی‌که سن آنها زیر 18 سال بوده اما دانش‌آموز نیستند؛ می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند، گفت: دانش‌آموزان بالای 18 سال باید در مسابقات دانش آموزی شرکت کنند.

به گفته‌ عظیمی سقف سنی حداکثر 40سال شامل بخش معارفی مسابقات نمی‌شود و افراد با حداقل سن 18 سال می‌توانند در مسابقه معارفی شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در محل سکونت هر شرکت کننده در هر شهرستان برگزار می‌شود، تصریح کرد: شرکت کنندگان فقط می‌توانند در مسابقات یک شهرستان شرکت کنند؛ در غیر این‌صورت در هر مرحله از مسابقات که خلاف موضوع اثبات شود، موجب حذف شرکت کننده خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اداره اوقاف بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام در این دوره از مسابقات به سایت رسمی مسابقات قرآن به آدرس quraniran.ir و یا به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها مراجعه کنند.

عظیمی با بیان اینکه شاغلان اداره‌های دولتی و غیردولتی با ارائه گواهی می‌توانند در مسابقات شهرستان خود شرکت کنند، گفت: طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان صرفا در طول مدت تحصیل و سربازان در طول مدت خدمت نظام وظیفه با ارائه گواهی معتبر می‌توانند در شهرستان محل تحصیل یا خدمت در این دوره از مسابقات سراسری ثبت‌نام کنند.
 

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان