۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد
کد خبر: ۳۰۰۴۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱/۱۹ ساعت: ۸:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان قزوین:

۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: یکصد و نود و پنج تن گوشت غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

۱۹۵ تن گوشت غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی خارج شد
راول غلامپور اقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  از عملیات بازرسی و نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی بر کشتارگاه‌های طیور استان در سال 1396 خبر داد.

وی افزود: در سال 1396 مجموعاً تعداد 14 میلیون و 600 هزار قطعه طیور زنده در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان تحت نظارت مستقیم مسئول فنی و ناظرین بهداشتی و شرعی به منظور نظارت بر مراحل معاینه قبل و پس از کشتار وکنترل زنجیره استحصال خط کشتار، کشتارشد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین اذعان کرد: در کنار همکاران بخش خصوصی، نظارت عالیه از سوی کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان نیز صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در طی این مدت افزون بر 31 هزار تن گوشت مرغ در کشتارگاه‌های استان استحصال و پس از بسته بندی و درج الزامات نشانه گذاری در دسترسی عموم مردم قرار گرفت.

این مسئول بیان کرد: در همین مدت 195 تن گوشت غیر قابل مصرف انسانی به دلایل مختلف از چرخه مصرف خارج شد. 

دکتر اقدمی با تأکید بر نقش مهم دامپزشکی گفت: نظارت‌های دامپزشکی جزء لاینفک تولید محصولات دامی است و خود نقش بسزایی در ایجاد اطمینان خاطر مصرف کننده و سلامت و بهداشت جامعه دارد.

وی در پایان با اعلام اینکه هم اکنون 5 کشتارگاه صنعتی طیور در استان قزوین فعال هستند به شهروندان توصیه کرد: نسبت به تهیه مرغ و آلایش خوراکی مورد تأیید دامپزشکی اقدام و در زمان خرید به مندرجات روی بسته‌ها توجه کنند و در صورت هر گونه ابهام در این ارتباط می‌توانند نسبت به پیگیری آن از طریق سامانه پیامکی 50001512 اقدام نمایند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان